Gå til innhold

Pedi's E21 Peters Cabriolet... Dataliner !


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Ok,den blå var en 77 tror jeg så det er vel ikke den. Men den var ganske full av rust mener jeg,veldig hel å fin og polert til den store medaljen,men det var bobler overalt på den. Med borbet A 7,5 og 9/16 felger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,den blå var en 77 tror jeg så det er vel ikke den. Men den var ganske full av rust mener jeg,veldig hel å fin og polert til den store medaljen,men det var bobler overalt på den. Med borbet A 7,5 og 9/16 felger

Jeg så den blå på Biltema i Skien for 1mnd siden.. den var ikke strøken nei, men vannvittig tøffe biler :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har du noen kjenninger innenfor bmw/biltilsynet, slik at du får den godkjent med turbo maskin???

Ingen kjenning sånn personlig, men en som er "åpen" for biler som er bygget "skikkelig" - etter retningslinjer og regler...

Får nok ikke godkjent alle hestene som jeg skal ha (i første omgang), men en god del av de satser jeg på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg ser denne tråden, men må i denne sammenheng bare får si at dette har jeg virkelig sansen for. FANTASTISK at noen tar seg tid og råd til å gjøre et slikt arbeid såpass grundig og gjennomført. Dette kommer rett og slett til å bli en HØYDARE!!! Post maaaaaaaange flere bilder - det vil bli satt pris på fra denne kanten :D

Forøvrig er E21 et stykke BMW-historie som ligger mitt hjerte veldig nært. Min mor hadde en en 1978 320 som sin første bil. Det var nemlig en gave fra faren min i anledning min fødsel :D Hun hadde bilen i 5 år før den ble byttet i en E30 323i. Flaskegrønn, beige stoffint. og gull BBS felger (husker det faktisk fortsatt). Kan det bli bedre??? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk HenrikE30+ for tilbakemeldingen. Flere bilder vil komme, selvsagt... :wink:

BTW... litt OT: Når jeg ser din bilpark oppramset i din avartar, så tenker jeg automatisk på en trivelig fyr fra Ålesund som jeg hadde en del samtaler med for en god stund tilbake... Skulle ikke tilfeldigvis være deg vel? (du fikk en Alpina-radiator av meg mot en 745 turbo...)

Burde vel gjerne vært på PM dette, men nå er det nå skrevet - og jeg er på vei i bryllupp.... Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk HenrikE30+ for tilbakemeldingen. Flere bilder vil komme, selvsagt... :wink:

BTW... litt OT: Når jeg ser din bilpark oppramset i din avartar, så tenker jeg automatisk på en trivelig fyr fra Ålesund som jeg hadde en del samtaler med for en god stund tilbake... Skulle ikke tilfeldigvis være deg vel? (du fikk en Alpina-radiator av meg mot en 745 turbo...)

Burde vel gjerne vært på PM dette, men nå er det nå skrevet - og jeg er på vei i bryllupp.... Snakkes!

Det er nok meg ja :D

Jaja, våre veier krysses nok en gang... Send meg gjerne en PM om du vil det.

GSS!

Nei, det går nok veldig tregt i med E28en for tiden, det er nemlig E30en som får all oppmerksomheten nå for tide. Etter motorraset på ACR er det eneste som står i hodet på meg å få den klar til neste vår. Har begynt på et veldig ambisiøst prosjekt hva angår den bilen. Det kommer oppdatering etterhvert, men akkurat nå vil jeg ikke kringkaste så mye... 8) E28en er dessverre utsatt på ubestemt tid, men så sa jeg jo også at dette ville ta laaang tid.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Frode, ingen problem med Henriks bilder (de var kjekke de, ja..) - men det er litt kjekkere når det gjerne diskuteres hovedsaklig min bil på denne tråden. :wink:

Forresten, det skal snart komme noen updates her - bare smør dere (som har interesse for bilen min) med litt tålmodighet, please... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedi: Hvordan er det å bytte ut hele karosseriplater slik du gjør? Jeg må vurdere å bytte ut hele bakskjermen på min e12. (bakskjerm m c-stolpe=1 del)

Borrer du bare ut punktene?

Hvordan er det å få det på igjen? Rett og pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må borre ut punktene ja, eneste cluet er overgang bagasjerom/bakskjerm med C-stolpe: Den er orginalt hardloddet.

Det gjelder bare å være nøyaktig og stø på handen, så går det somregel greit. Tålmodighet er en fin ting også... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har desverre ikke skjedd så mye i senere tid, men har fått inn noen smådeler for de som kunne like denne tråden:

Polerte reimhjul i aluminium, lettest mulig for minst roterende vekt. Samt litt Bling Bling ;-)

Update31082005001.jpg

Lettet aluminiums-svinghjul fra Fidenza (244mm)

Update31082005002.jpg

Og tilslutt, endelig til Norge.. Høgre og venstre indre hjulhus bak !!!

Update31082005004.jpg

Ikke så spennende, men eneste nytt på denne fronten desverre.. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har ikke skjedd så altfor mye i det siste, men nå va d på tide å avlegge garasjen og E21en noen timer igjen.

Ikke altfor mye som har skjedd, men det var så lenge siden sist - at jeg bare må få ut noen bilder.....

Men etterhvert som jeg jobbet meg innover på karossen nå, så ser jeg at det må bestilles inn mer karosseri-deler desverre...

Jeg måtte sveise meg en liten "gigg" til forparten, slik at de rette mål kan bli brukt:

Update021005004.jpg

Her er innerskjermen kommet av:

Update021005005.jpg

A-stolpe må også til pers, til fordel for en ny - med friske hengsler:

Update021005009.jpg

Se der ja... :wink:

Update021005008.jpg

Og enda et:

Update021005007.jpg

Men nå ser det ut som torpedovegg og begge innvendige A-pillarer bør byttes også, så får sende en ny bestilling til BMW gjerne... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...