Gunnar Skrevet Juli 5, 2005 Share Skrevet Juli 5, 2005 Er det et skikkelig og holdbart bygg dette her? Når du sier det kreves justering - hva betyr det? Hvordan justeres det sprutet der? Mapping på rullende landevei? Hvorfor selger du hvis du får igjen mindre enn selvkost? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Juli 5, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 5, 2005 Motoren står i en bil som tar mye plass,og bilen skal ut og vekk. Er ett prosjekt jeg begynte på for å få inn noe kroner for alle delene jeg hadde til overs,og det viser seg nå at jeg ikke har verken tid eller penger til å fullføre. Jeg har mer enn nok med den andre bilen jeg har,pluss at jeg skal bygge hus! Dette er det alle kaller en lav-budsjett motor.Men allikevel er den bygd såpass at den tåler litt trykk. Kjører man ca 0,9kg +- så skal den klare litt juling! Som sagt er det i utgangspunktet en orginal motor det er snakk om. Har de-komprimert stempel til ca rundt 8 i kompresjon,og satt i nye herda 12/9 bolter som er dratt til med 10 kg i mange steg. Dette skal holde med underkant av 1kg ladetrykk og det tilleggs sprutet. eneste som må til er å lage trykk rør tilpasset den bilen som den skal sitte i.Og sette i festene til tilleggs dysene,samt justere sprut. Justere er "lett". Sprutet justeres kun med ett lite skrujern på siden av boksen for mer eller mindre bensin,trykk bryter og alt følger såklart med.Sprutet er justert inn til 0,85 kg ladetrykk fra før med to dyser,det følger med 4 stk. For optimal justering kreves det en co måler-dvs lamda med instrument,evt voltmeter. Derfor koster ikke denne motoren så mye,jeg har 2,5 turbo i den andre jeg har og den har til sammenlikning kostet rundt 50k i få til. Så det er som flere her sier-dette er IKKE dyrt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Juli 7, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 7, 2005 Glemte å si at det står M3 clutsj på motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet Juli 12, 2005 Share Skrevet Juli 12, 2005 bare en lite off topic fra meg her, du har ikke tilfeldigvis en venstre framskjerm å selge kjapt og billig til en E30 87mod? og On Topic igjen, hvordan vil det være med godkjenning i en 325i med denne motoren? bremser må vel byttes om dette skal gjennomføres lovlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Juli 16, 2005 Share Skrevet Juli 16, 2005 bare et teit spm.. jeg er ikke helt klok på denne siden av bil verden.. passer den i 02? lol...hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Juli 17, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2005 Passer ikke 02. Der er det firer som gjelder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MikkeBMW Skrevet Juli 17, 2005 Share Skrevet Juli 17, 2005 bare en lite off topic fra meg her, du har ikke tilfeldigvis en venstre framskjerm å selge kjapt og billig til en E30 87mod?og On Topic igjen, hvordan vil det være med godkjenning i en 325i med denne motoren? bremser må vel byttes om dette skal gjennomføres lovlig? hei hei, je har en helt ny framskjerm til deg ståendes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Juli 17, 2005 Share Skrevet Juli 17, 2005 bare en lite off topic fra meg her, du har ikke tilfeldigvis en venstre framskjerm å selge kjapt og billig til en E30 87mod?og On Topic igjen, hvordan vil det være med godkjenning i en 325i med denne motoren? bremser må vel byttes om dette skal gjennomføres lovlig? hei hei, je har en helt ny framskjerm til deg ståendes start en ny tråd da for h....... der du spør om noen har en frammskjerm til deg, dette her er f... unødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MikkeBMW Skrevet Juli 17, 2005 Share Skrevet Juli 17, 2005 ai ai Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet Juli 17, 2005 Share Skrevet Juli 17, 2005 bare en lite off topic fra meg her, du har ikke tilfeldigvis en venstre framskjerm å selge kjapt og billig til en E30 87mod?og On Topic igjen, hvordan vil det være med godkjenning i en 325i med denne motoren? bremser må vel byttes om dette skal gjennomføres lovlig? hei hei, je har en helt ny framskjerm til deg ståendes start en ny tråd da for h....... der du spør om noen har en frammskjerm til deg, dette her er f... unødvendig. Men som du ser så spørr jeg faktisk om noe som handler om tråden også. det var bare et lite innskudd sånn på siden.står også markert som "off topic" å har du ikke lyst å lese det så går du vidre vettu. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Juli 17, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2005 bare en lite off topic fra meg her, du har ikke tilfeldigvis en venstre framskjerm å selge kjapt og billig til en E30 87mod?og On Topic igjen, hvordan vil det være med godkjenning i en 325i med denne motoren? bremser må vel byttes om dette skal gjennomføres lovlig? hei hei, je har en helt ny framskjerm til deg ståendes Og dette innlegget kunne du tatt på PM! Noen som vil ha motoren nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juli 20, 2005 Share Skrevet Juli 20, 2005 Rart ingen vil ha den motoren Kom igjen da folkens, kjøp og lemp den nedi bilen deres og lag svartspor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Juli 20, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2005 Fordi ingen kan skru lenger.Alle spør om det bare er å sette i og børne ut av garasjen.Tror jeg setter motoren i en gammel haug og brenner ifra de fleste på rudskogen med den jeg,da kanskje det dukker opp ett par fjes.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ta2 Skrevet Juli 21, 2005 Share Skrevet Juli 21, 2005 Du sikter kanskje bl.a. til meg? Jeg har ingen problemer med å skru. Men siden jeg aldri har vært borti en turbomotor før, så er jeg litt nølende. Har selv begynt å samle deler til et turboprosjekt. Men har begynt å lukte på muligheten til å kjøpe en ferdig motor, for å se på oppbygningen av den, mens jeg holder på med den andre. Det var nok grunnen til alle mine spørsmål rundt motoren. En annen ting som virker litt bavendt for meg, er å gå fra 2,5l til 2,3. Men på den andre siden, så spiller det vel ingen stor rolle om det er 230hk i en 2,3l, 2,5l eller en2,7l.... Hehe En siste ting er jo at jeg trodde jeg måtte sveise inn dysene i innuget, med de problemene det ville medført. Det fikk jeg jo bekreftet at jeg ikke måtte. Jeg er fremdeles i aller høyeste grad interessert! Men for en gangs skyld, prøver jeg å handle med hodet, istedefor med følelsene og på impuls... Var på vei til Sverige (ikke fysisk, men hadde pakket sakene mine), for å hente en turbomotor i helgen, men den ble solgt rett foran nesa mi! Er bare litt i tenkeboksen, så får vi se hva som skjer. Var ikke min intensjon å plage deg med en haug unødige spørsmål. Og håper du skjønner at jeg er litt grønn på akkurat det området, og trenger litt mere kjøtt på beinet. :) Mvh. Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Juli 21, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2005 Slapp av,sikter ikke til noen spesielle. Er det noe folk lurer på så hjelper jeg gledelig til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå