Gå til innhold

God gammel e23 728i


kaospiloten
 Share

Anbefalte innlegg

Har akurat kjøpt en 1981 728i. Bilen er velholdt og er 95% rustfri.

Har brukt de siste dagene på å bygge den om til elvifte siden den orginale vifta var defekt og holder på med litt bilstereo nå. Skal legge ut bilder når jeg er ferdig :) Men jeg har noen spørsmål om bilen også :?: :

1. Hva slags bensin skal jeg bruke? Skal jeg bruke blytilsettning?

2. Hva slags olje skal en 2,8liters motor bruke som har gått 230000 og ryker litt? Vet ikke om den bruker olje enda.

3. Har opplevd startvansker når bilen er kald, er dette vanlig?

4. Finnes det et firma som har godt utvalg i styling, senkesett og andre kule ting til denne gamle bilen?

Dette var spørsmålene jeg kom på nå men det kommer helt sikkert flere senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kamerat som har en 735i e23. Jeg kunne spurt han om du ikke får svar av noen andre.

Eneste jeg vet er at H&R skaffer senkesett til de, men bortsett fra det er det ikke mye jeg har hatt å gjøre med e23.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å tull å kjøre med "blytilsetning".

Den bensinen som er blyholdig som en ikke får kjøpt lenger er greit

-den er bra for eldre kjøretøy,

men det som de kaller blytilsetning nå er ikke i nærheten av de egenskapene den faktiske blybensinen hadde.

Kjør 98 blyfri og kost på dere en god olje som smører de gamle motoren optimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min E21 318 i, 81 mod krever hvertfall blybensin. Sannsynligvis det samme på E 23?

Familiens, senere min, 518 fra samme året "krevde" også blybensin ifølge manualen. Men den gikk fint 500000km likevel. De siste 400000km på blyfri 95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fortsetter jeg å fylle 95 blyfri og tar en tur til Jet ved Strømmen en gang i blant og fyller "ekte" 98 :)

Som sagt bruker bilen litt olje, nå kommer jeg til å prøve 20-50 olje. Fikk veldig gode resultater på min 1966 LandRover med 20-50 :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...