///M Skrevet Juli 7, 2005 Share Skrevet Juli 7, 2005 Ja så er det på`n igjen. Stakar folk sier jeg bare, Kondolerer. Når skal dette ta slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet Juli 7, 2005 Share Skrevet Juli 7, 2005 Off ja...blir så forbanna og lei meg på samme tid Fatter ikke hvorfor noen mennesker har så lite menneskelige følelser som de der satans terroristene Viss de i det hele tatt skulle tatt noen, så burde de heller tatt de som har hatt noe med den inblandelsen å gjør, ikke uskyldige sivile!! Forbanna idioter... neste gang kommer de vel til Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leonard Skrevet Juli 7, 2005 Share Skrevet Juli 7, 2005 Sivilisasjon er i oppløsning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas_ Skrevet Juli 7, 2005 Share Skrevet Juli 7, 2005 Hvorfor tror dere de går etter sivile da? Terroristene vil skape frykt, noe de får til veldig bra! All mediadekningen dette får bidrar sterkt til skape furore blant folk rundt om i denne vidstrakte verden. At folk plutselig skal begynne å synes synd på sivile når det skjer her i den vestlige delen av verden syns jeg blir feil. Dere aner ikke hvor mange sivile i f. eks Irak og Afghanistan som blir drept daglig! Men legges det vekt på? Nei! Men nå må dere ikke missforstå meg altså, jeg forsvarer på ingen måte det terroristene gjør. Men, hvis Usa hadde gitt faen i å erklære krig på rein og skjær misstanke hadde ikke terroristene hatt noe og hevne. Tenk dere selv: Russiske soldater som masjerer gatene, forteller dere hvor dere skal kjøre, hvor dere skal spise, når dere kan gå på do. Ingen form for selvstendighet what so ever. Dette er riktignok satt litt på spissen, men det er ikke langt unna sannheten. Mennesker er bygd for å være selvstendige. Altså, de fleste har ikke problemer med autoriteter, men når det går over til nesten diktatur blir det feil. Sånn som det til tider har vært i Irak. Å vær så snill, ikke kom å si at det ikke er sånn det er. Jeg har selv vært der, og sett det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Juli 8, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2005 hadde hvert så fint med PEACE I HELE VERDEN litt skremmende tanke hvis noe sånt skjer her i landet og i oslo med så mange innbyggere. uhyggelig tanke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Juli 8, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2005 Tar ansvaret og truer Danmark, Italia og Norge http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/07/07/436818.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 8, 2005 Share Skrevet Juli 8, 2005 Men nå må dere ikke missforstå meg altså, jeg forsvarer på ingen måte det terroristene gjør. Men, hvis Usa hadde gitt faen i å erklære krig på rein og skjær misstanke hadde ikke terroristene hatt noe og hevne. Tenk dere selv: Russiske soldater som masjerer gatene, forteller dere hvor dere skal kjøre, hvor dere skal spise, når dere kan gå på do. Ingen form for selvstendighet what so ever.Dette er riktignok satt litt på spissen, men det er ikke langt unna sannheten. Mennesker er bygd for å være selvstendige. Altså, de fleste har ikke problemer med autoriteter, men når det går over til nesten diktatur blir det feil. Sånn som det til tider har vært i Irak. Å vær så snill, ikke kom å si at det ikke er sånn det er. Jeg har selv vært der, og sett det. Det er mulig at du forsøker å sette problemet på spissen, men du har allikevel misforstått hva krigen i Irak egentlig går ut på. USA og/eller deres allierte har ikke erklært krig mot hverken Irak eller Afgahnistan på en ren mistanke om at det utelukkende var Sadam Husseins diktatur og/eller Talebanstyret som forårsaket 11. september katastrofen. Poenget var og er at Al Quida er en grenseløs terrororganisasjon og at enkeltstater som Irak, Afgahnistan, Syria, Iran m.fl. ved deres representanter i FN ikke ønsket og heller ikke ønsker å medvirke politisk og militært i jakten på Al Quida terrorrister (politisk personifisert ved Osama Bin Laden). Pakistan, India og Tyrkia m.fl. derimot proklamerte at de ønsket å medvirke som allierte med USA mot de muslimske fundamentalistene. Situasjonen i bl.a Irak er med andre ord en ny form for "krig" der fienden blander seg med sivilbefolkningen (og tildels er sivilbefolkningen); og det medfører nødvendigvis at deler av den lokale sivilbefolkning lider unødvendig. Lidelsen blir imidlertid påført av begge de to krigende parter; ikke kun av koalisjonens soldater, men det er kun koalisjonen som beklager situasjonen. USA kunne ha bombet Iraks byer tilbake til steinalderen (teknologien hadde man allerede på 40-tallet ref. de tidligere diktaturene Tyskland og Japan), men det gir ingen mening i all den stund det ville ha vært lite å bygge opp igjen for å føre Iraks befolkning videre. Ergo må man langsomt, men sikkert forsøke å avvikle ekstrem fattigdom, utdanne sivilbefolkningen, innføre lokale folkestyrer (demokrati), motvirke organisert korupsjon, motvirke den religiøse føydalismen (prestestyrene)...kort sagt forsøke å skape et fundament for et moderne samfunn. Veien frem ser ut til å bli lang i all den stund Al Quida og deres sympatisører ikke ønsker å bidra til at sivilbefolkningen i de aktuelle landene får del i den samme velstand som vi kjenner i vesten. Jeg har aldri lest eller hørt en plan fra Al Quida på hvordan de konstruktivt tenker seg en plan for fremskritt i Irak...utover død over amerikanerne og naturligvis vestlig imperialisme. Alt de evner å produsere er politisk og religiøs dødsretorikk og mer fornedrelse for sivilbefolkningen...og da spesielt kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå