Gå til innhold

Plugin box til E46 320 DAT 2002 modell


steinom
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle gi litt info om erfaringer med Rapid sin plugin box som B4YOU i Bergen selger.

Bilen går jo OK orginalt men mye vil ha mer..

Spec'en på Rapid boksen etter montering er 180 hk og opp mot 400 Nm.

Om det er det jeg har fått ut av den vet jeg ikke, men bilen går som en kule nå og diesel fobruket er gått kraftig ned.

På en tur fra Bergen til Sogndal bruker jeg vanlighvis 0.5 og noe. Med Rapid boksen er jeg nede i 0.4.......

Så foreløpig er jeg veldig fornøyd.

Prisen var 6000 kr og boksen ble montert på 20 min.

SO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt litt av hvert om disse boksene. Ikke akkurat den som du har, men det er blandete meninger om dette. Jeg prøvde en boks, jeg har en 2,5d så jeg burde fått litt mer enn deg. Første som skjedde etter ett par dager var at bilen begynte å bykse litt. Det kan sammenlignes med at en bil går tom for bensin. Jeg kjørte den inn til siden av veien, og så kubbet den. Etter det ville ikke bilen starte. Jeg nappet ut boksen, koblet til CR-sensoren (Common Rail) som den originalt var uten boks og bilen startet som en drøm. Kontaktet leverandøren av denne boksen, og fikk tilsendt en ny uten diskusjon. Prøvde nummer to, og det samme skjedde, eller lignendes: FUEL INJECTION SYSTEM kom opp på computeren min og bilen kubbet. Etter dette har jeg ikke tatt sjans på tuningbox. Bilen ville jo over hodet ikke starte. Jeg nappet ut ledninger og koblet vekk boksen og alt startet perfekt. NEVER MORE sier bare jeg. Jeg skal til jæger i neste uke for å få tatt diagnose av bilen om noe har gått galt. Dersom alt er OK går jeg til www.trimchip.com Han vet hva han driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt litt av hvert om disse boksene. Ikke akkurat den som du har, men det er blandete meninger om dette. Jeg prøvde en boks, jeg har en 2,5d så jeg burde fått litt mer enn deg. Første som skjedde etter ett par dager var at bilen begynte å bykse litt. Det kan sammenlignes med at en bil går tom for bensin. Jeg kjørte den inn til siden av veien, og så kubbet den. Etter det ville ikke bilen starte. Jeg nappet ut boksen, koblet til CR-sensoren (Common Rail) som den originalt var uten boks og bilen startet som en drøm. Kontaktet leverandøren av denne boksen, og fikk tilsendt en ny uten diskusjon. Prøvde nummer to, og det samme skjedde, eller lignendes: FUEL INJECTION SYSTEM kom opp på computeren min og bilen kubbet. Etter dette har jeg ikke tatt sjans på tuningbox. Bilen ville jo over hodet ikke starte. Jeg nappet ut ledninger og koblet vekk boksen og alt startet perfekt. NEVER MORE sier bare jeg. Jeg skal til jæger i neste uke for å få tatt diagnose av bilen om noe har gått galt. Dersom alt er OK går jeg til www.trimchip.com Han vet hva han driver med.

Hva i alle dager er det du forsøker å beskrive ? ...ordet "kubbet" er ikke et norsk ord...kanskje slang fra Bergen eller et eller annet arabisk ord, men hva betyr det egentlig ? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh, satt å lurte på det samme :P Turte bare ikke spørre :P

Ut fra sammenhengen betyr det at bilen "stoppet".

Kan forøvrig også brukes om person som feks. har drukket for mye og har gått over i en annen sinstilstand (les: sovnet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh, satt å lurte på det samme :P Turte bare ikke spørre :P

Ut fra sammenhengen betyr det at bilen "stoppet".

Kan forøvrig også brukes om person som feks. har drukket for mye og har gått over i en annen sinstilstand (les: sovnet)

OK, men på hvilket språk ? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh, satt å lurte på det samme :P Turte bare ikke spørre :P

Ut fra sammenhengen betyr det at bilen "stoppet".

Kan forøvrig også brukes om person som feks. har drukket for mye og har gått over i en annen sinstilstand (les: sovnet)

OK, men på hvilket språk ? :roll:

Aner ikke... I e frå Romsdal å d bli ikkje brukt her så vidt i væt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjæsp!

Det var nå voldsomt?

Er det bare kverrulanter her idag?

Noen som har stått opp med feil fot, eller er bare enkelte personer vanskelige å ha med å gjøre?

Hadde dette temaet noe med slang å gjøre?

Sist jeg sjekket hadde det med tuningbox å gjøre.

:evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og steinom....

Jeg har blitt lurt av det samme "dieselforbruket" som deg.

Det du må gjøre er å nullstille når du fyller neste gang fra tom tank.

Muligens du må få lagt inn nye verdier i kjørecomputer.

Forbruket er lavere, men ikke så lavt som kjørecomputer indikerer.

Mitt sank fra 0,7 til 0,5 på blandet kjøring, og det nekter jeg på at det har gjort.

:)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Svar til flere:

Jeg har bare gode erfaringer med plugin boxen så langt. Jeg har hatt den i 2 uker snart og ikke noe indikasjoner på noe tull.

Bare masse guff :)

Bergen Sogndal er langkjøring (0.41)... bykjøring ligger jeg på 0.7.

og det synes jeg er bra da jeg jobber midt i sentrum av brosteinshelvete.

Så jeg tror målingene er kurant.

Ellers så har jeg et par flere ord til kverulantene.

peiling, boss og tidig :) slå dem opp.

Steinom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry...det var ikke meningen å tråkke noen på tærne, men jeg har til en stor grad mistet følingen med "hverdags-norsk" (flyttet til Danmark i 1999) og jeg ønsket derfor kun en forklaring/beskrivelse av ordet/begrepet "kubbet" (samt hvor det kommer fra) som jeg forøvrig aldri har hørt før. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket for øvrig med Børge Olsen Racing på askøy i Bergen i går vedrørende tuningboxer. De er veldig stor og meget dyktige på audi. Han sa at det eneste de gjør er å øke dieseltrykket som på sikt fører til en dødere bil grunnet forkoksing... Det går fort i begynnelsen, men dør ut sakte men sikkert....

Gudd løkk!

Jeg har boikottet tuningboxer etter "hendelsen" min. Skal mappe om heile skiten i neste uke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...