Gå til innhold

Gjennomført 97 mod.E36 328coupe GJENNFUNNET


JE Motorsport
 Share

Anbefalte innlegg

Må bare få sakt at Nm ikke har noenting med hvor fort en bil akslerere. Det er det effekten som bestemmer. Om det hadde vært 1000 nm i 328en så hadde den ikke gått raskere ifra 0-100 kmt enn nå...

er det ikke slik at, veldig enkelt forklart, nm bestemmer akselerasjon, mens hk trenger man til toppfart? ihvertfall slik jeg har forstått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

[

er det ikke slik at, veldig enkelt forklart, nm bestemmer akselerasjon, mens hk trenger man til toppfart? ihvertfall slik jeg har forstått det.

Jeg må nok se meg enig med deg :wink: Det er jo det som gjør at BMW´s dieselmotorer er nesten like raske som bensinmotorene fra 0-100km/t.De har ikke så mye hester,men mye mer Nm :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok han som sier at Nm ikke har en dritt med akselarasjon å gjøre som har rett her gitt. Nm sier bare hvor sterk en motor er i ett øyeblikk ikke hvor mye den klarer å øke farten (f eks ved å dra tung last). Effekt sier derimot hvor rask den er i tilegg til hvor sterk den er.

Men........

Det som gjør at noen motorer med samme effekt enn andre gjør en bil raskere har med hvordan effekten blir levert. Leveres effekten over ett bredere register enn kun på bare toppen (328 kontra 325 f eks) så vil bilen også akselerere raskere.

En 328i med ca 230 hester vil ligge på omtrent dette området i ytelser tenker jeg:

http://www.einszweidrei.de/bmw/fra325ic281993-1.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var synd. Litt meir info om korleis.

Var på prøvekjøring med en som var interessert i bilen,han likte den og spurte om jeg hadde salgskontrakt/salgsmelding.Måtte reise meg opp og gå ut av bilen for å få frem papirene,i det jeg satte beina utenfor bilen spant han av gårde med bilen :cry: Der sto jeg igjen lite laaaaang i tryne :evil:

Bilen er lett å kjenne igjen pga den bl.a har grå Alcantara M3 vader stoler foran og sort skinn baksete.

Se bilde:e3632803649kn.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...