Gå til innhold

mistet lappen - kjøre moped? her er svaret...

[space]
 Share

Anbefalte innlegg

Ringte politiet og hørte hvordan det var med moped hvis man hadde mistet lappen.

Han jeg snakket med var litt usikker, men sjekka det opp med en jurist.

Det er IKKE lov å kjøre moped, om en har mista lappen.

Mopedførerbevis gir en M på førerkortet, og de beslaglegger "hele rekka" som han sa.

Så da er det bare å sykle til langt ut i november...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

80 i 50 sone...

7000,- i bot og 5 mnd uten lappen.

Nå har jeg ikke moped da, så ikke no krise akkurat det, men skal søke om kortere tid hvertfall. Har diverse gode grunner. Kan jo håpe på gjennomslag.

Det er for jævlig... :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får helt sikkert. Bare å få noe skiftlig fra jobben om at du må....bla bla bla....

Men å miste lappen er uansett kjipt. Har selv vært uten i 2 år + 24 dager pallespikring. Jeg og Røkke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får helt sikkert. Bare å få noe skiftlig fra jobben om at du må....bla bla bla....

Men å miste lappen er uansett kjipt. Har selv vært uten i 2 år + 24 dager pallespikring. Jeg og Røkke :)

helt sikkert ? tja, jeg tviler sterkt, jeg mista lappen for noen år siden å fikk sjefen min, den gangen i telenor, til å skrive et brev med diverse grunner til at jeg måtte ha igjen lappen ASAP, men det brydde dem ikke nevneverdig mye på kammeret her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":15rydrmx]Ringte politiet og hørte hvordan det var med moped hvis man hadde mistet lappen.

Han jeg snakket med var litt usikker, men sjekka det opp med en jurist.

Det er IKKE lov å kjøre moped, om en har mista lappen.

Mopedførerbevis gir en M på førerkortet, og de beslaglegger "hele rekka" som han sa.

.

tror faktisk ikke man har lov å kjøre motorisert gressklipper engang, dvs sånn stor man sitter på å kjører, men har vel til gode å se politiet sjekke vognkort å førerkort der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har mistet lappen 2 ganger. 1 gang for kapp kjøring og en gang for sladd kjøring og jeg fikk kjøre moped. fikk beskjed av dommeren at hvis det ikke sto spesifisert i dommen at jeg ikke kunne kjøre moped så var det bare å kjøre. kjøpte meg en brukt tsx og monterte største trimm settet jeg fant:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før (kort tid siden) kunne man jo kjøre moped uten mopedførerbevis, bare en var over 20 (?) år.

Ble du stoppet og viste leg på at du var over aldren var det greit.

Nå må alle som skal kjøre moped ha det samme førerkortet som på bil, men en M på kortet.

Blir man da stoppet idag, så må man ha noe å vise fram.

Jeg vil derfor tro det er vanskeligere å kjøre moped idag enn tidligere når en ikke har førerkort lenger, men som det sies så er det godt mulig man kan søke om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":irt4r3ne]80 i 50 sone...

7000,- i bot og 5 mnd uten lappen.

Nå har jeg ikke moped da, så ikke no krise akkurat det, men skal søke om kortere tid hvertfall. Har diverse gode grunner. Kan jo håpe på gjennomslag.

Det er for jævlig... :x

heh, kamerat av meg kjørte i 90 i 60 sonen, og han fikk 9000kr i bot og 6mnd uten lappen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt sikkert ? tja, jeg tviler sterkt, jeg mista lappen for noen år siden å fikk sjefen min, den gangen i telenor, til å skrive et brev med diverse grunner til at jeg måtte ha igjen lappen ASAP, men det brydde dem ikke nevneverdig mye på kammeret her.

Tenkte på mopedlappen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...