K Landre Skrevet Juli 18, 2005 Share Skrevet Juli 18, 2005 ":274v08gg]80 i 50 sone...7000,- i bot og 5 mnd uten lappen. Nå har jeg ikke moped da, så ikke no krise akkurat det, men skal søke om kortere tid hvertfall. Har diverse gode grunner. Kan jo håpe på gjennomslag. Det er for jævlig... heh, kamerat av meg kjørte i 90 i 60 sonen, og han fikk 9000kr i bot og 6mnd uten lappen En kompis av meg her på Åndalsnes hadde 118 i en 60(!) sone i fjor høst, og han ble fratatt lappen for 18måneder og måtte spikre paller i 30 dager. Vet ikke hvor stor bot han fikk, men den var sikkert på endel lapper den å..? Han kjøpte seg mopedbil og rånet like så godt rundt i den han.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sax Skrevet Juli 19, 2005 Share Skrevet Juli 19, 2005 Tror ikke du får bot hvis du må inn å spikre paller.. (Ikke for fart). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tort Skrevet Juli 21, 2005 Share Skrevet Juli 21, 2005 Før (kort tid siden) kunne man jo kjøre moped uten mopedførerbevis, bare en var over 20 (?) år. Ble du stoppet og viste leg på at du var over aldren var det greit. Nå må alle som skal kjøre moped ha det samme førerkortet som på bil, men en M på kortet. Blir man da stoppet idag, så må man ha noe å vise fram. Jeg vil derfor tro det er vanskeligere å kjøre moped idag enn tidligere når en ikke har førerkort lenger, men som det sies så er det godt mulig man kan søke om det. Holder det ikke med vanlig B for og kjøre moped lengere? Hva må evt til for og få oppgradert førerkortet sånn at man kan kjøre moped på B? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå