kyrre Skrevet Juli 20, 2005 Share Skrevet Juli 20, 2005 Lurer fælt på oppgradere pappabilen til en E34. Helst en touring. Tenkte kanskje en 525iX kunne gjøre nytten opp bakkene her ute. Har også sett noen 530i'er som ser artige og pene ut. Noen som har tips? Budsjettet strekker seg opp mot i underkant av 150.000 tipper jeg. Vil ikke ha e39, så det er sagt. heller en godt utstyrt e34 enn en e39 uten utstyr. Automatgir er pluss i min bok, men jeg hører på fornuft. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 20, 2005 Share Skrevet Juli 20, 2005 Sjekk godt for risting rundt 80-120km/t. Dette er et vanlig problem på E34, og et h...... å få bort. Ellers kommer jeg vel egentlig ikke på så mange E34-spesifikke problemer. Bremser, dempere, etc. bør selvfølgelig sjekkes, men det gjelder jo alle biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Juli 21, 2005 Share Skrevet Juli 21, 2005 jeg tror det er de 4 r'ene som er viktig å sjekke når det kommer til biler som er over 10 år. rust rust rust rust Når det gjelder touring så er prutningsmonnet på : takluke som ikke fungerer (mellom 5 og 8tusen i rep) feil på kabling til bakluke (vil ikke åpne,lys virker ikke, bakrutevisker virker ikke) dårlige dempere og nivåregulering (DYRT) rust innenfor tanklokkluka. Jeg var ute for flere E34 med mye slark i styringen. hvis bilen har AC så sjekk hvilken gass den bruker, R12 gass er ikke i vanlig handel, og kan bli ett problem, ombygging koster en del penger. Sjekk at AC virker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Juli 21, 2005 Share Skrevet Juli 21, 2005 På en ix er det vel greit å sjekke litt ekstra kanskje, er dyrt å skulle reparere 4 hjuls drift, men 525 ix er en morsom bil jeg selv vurderte en gang-mye for pengene i en E34. (selv om jeg har en E39 og er utrolig godt fornøyd...) Et tips jeg ville vurdert sterkt, er å hente inn en E34 (import), som en tidligre sa her inne - rust! Har selv hentet inn 10 år gamle BMW'er med stort hell, tight'e og fine uten rust og kjørt på skikkelige veier, ikke som her i Telemark-sukk... Ville da vurdert en 530ia evt 525ix-go'biler! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå