///Magnus Skrevet Juli 21, 2005 Share Skrevet Juli 21, 2005 Legger ut et par bilder av bilen min. Kom gjerne med meninger. Vurderer senking, men har lyst til å gjøre det "ordentlig" om jeg skal gjøre det... Holder det å bytte fjærer, eller bør man skifte dempere også? Finnes det originalsenking fra BMW? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Juli 21, 2005 Share Skrevet Juli 21, 2005 Hei. Pen bil du har. Likte interiøret. Ang. bytte av dempere så kommer det an på hvor mye du skal senke. Har hørt at man ikke behøver å bytte denpere hvis man ikke senker mer enn 30mm. Men det er klart at det beste er å bytte hele sulamitten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet Juli 21, 2005 Share Skrevet Juli 21, 2005 Kjempfin bil du har der, hadde den vært min hadde eg sett på e46 M3 speil, den lille e46 m3 spoileren på bakluka og senket den en god del..da hadde den vært helt sjefs i mine øyne Skulle eg tatt den enda lengre så måtte det blitt den sportsfronten(heter den class 2? ) Da hadde den vært Perfekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Juli 21, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2005 Har vurdert diverse M-ting ja. Har lyst på M-aerodynamikkpakke som den heter. For- og bakfanger pluss sideskjørt. Pluss M3-speil og den lille lista på bakluka... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Juli 21, 2005 Share Skrevet Juli 21, 2005 ...vakker! Er det ikkje litt stress å halde så lyst skinn interiør fint (eller er det ikkje skinn?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Juli 21, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2005 Joa, det er skinn. Har ikke vært noe problem å holde det rent så langt iallefall. Har vasket dem en gang med en sånn der rens og impregnerings-greie. Brukte den originale fra BMW. Veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Juli 21, 2005 Share Skrevet Juli 21, 2005 kjøp deg justerbart senkesett eller hvis det skal være billig så kjøp deg et 60/40-sett . Pen bil forresten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Januar 11, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2006 Har dratt frem en gammel tråd her... Lurer på detta med senking jeg da... Tenkte kanskje å senke frøkna litt. 40/30 eller 30/20 eller noe. Men må detta liksom godkjennes hos biltilsynet? Uansett? Eller er dette noe man kan eller bør gjøre? Noen forslag til senkesett? Er usikker på om jeg bare skal bytte fjærene eller om jeg skal bytte dempere også. Evt justerbart... Skal jo ikke senke mye, så det holder kanskje med å bytter fjærer? Er det sånn at om man setter på litt større hjul enn originalt (men holder seg innenfor riktig rullediameter) skal dette egentlig godkjennes hos biltilsynet? Hmmm... Mye man lurer på... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fre Skrevet Januar 12, 2006 Share Skrevet Januar 12, 2006 Tipper bilen din ER originalsenket jeg.. Sportsunderstell.. ca 15-20mm. Finfin bil! Har en kompis som alltid kjøper H&R fjærer.. da skifter han kun de.. senker vel 30 ca.. De er hvertfall lave nok.. ta en titt på http://www.bmwmsport.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 12, 2006 Share Skrevet Januar 12, 2006 Noen forslag til senkesett? Er usikker på om jeg bare skal bytte fjærene eller om jeg skal bytte dempere også. Evt justerbart... Skal jo ikke senke mye, så det holder kanskje med å bytter fjærer? Jeg kjører med TÜV-papirene i hanskerommet. Stopper de meg viser jeg de. Godtar de papirene der og da så er det greit og jeg kjører videre. Gjør de det ikke må jeg inn og vise den. Ser ikke poenget i å gjøre det før jeg må, så lenge jeg uansett har TÜV-papirene på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Januar 12, 2006 Share Skrevet Januar 12, 2006 Jeg kjører med TÜV-papirene i hanskerommet. Stopper de meg viser jeg de. Godtar de papirene der og da så er det greit og jeg kjører videre. Gjør de det ikke må jeg inn og vise den. Ser ikke poenget i å gjøre det før jeg må, så lenge jeg uansett har TÜV-papirene på det. Hmm, ville ikkje venta forlenge gunnar, fetteren min blei stoppa i teknisk kontroll, hadde montert senkesett og tatt hjulstilling for ca 6mnd sia, og blei kalla inn på BT, dei godtok ikkje hjulstillinga pga dei mente den var for gammel.. Så han måtte ta ny.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBG.E30 Skrevet Januar 12, 2006 Share Skrevet Januar 12, 2006 Pen bil. Synes ikke det skader å senke den litt, men ikke senk den for mye. Det vil du bare angre på. Vet ikke hvor i landet du bor og hvordan veiene er der. Men mange steder er veien så dårlige at det ikke egner seg med lav og stiv bil. Å slippe den ned 30-40 mm tror jeg at vil gjøre seg veldig, etter min mening. Men kjører du mye på steder med f.eks en del trikkeskinner og brostein som bryter veibanen, vil du nok angre en del på det. (Vet det av erfaring.) Men i bunn å grunn så burde du gjøre hva du selv ønsker å ikke tenke på hva alle andre mener. (Smaken er som baken, delt i to.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andersen Skrevet Januar 12, 2006 Share Skrevet Januar 12, 2006 Fin bil, fine felger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Januar 12, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2006 Pen bil. Synes ikke det skader å senke den litt, men ikke senk den for mye. Det vil du bare angre på. Vet ikke hvor i landet du bor og hvordan veiene er der. Men mange steder er veien så dårlige at det ikke egner seg med lav og stiv bil. Å slippe den ned 30-40 mm tror jeg at vil gjøre seg veldig, etter min mening. Men kjører du mye på steder med f.eks en del trikkeskinner og brostein som bryter veibanen, vil du nok angre en del på det. (Vet det av erfaring.) Takk for komplimentenme alle sammen! Er veldig fonøyd med bilen, men det vil vel alltid være noe man har lyst til å forbedre/forandre... Jeg har tenkt på det der med komforten. Vil ikke at den skal forringes for mye, så det blir evt minimal senking. Mest for det kosmetiske. Er for mye luft mellom hjula og skjermbuen, iallefall forran... Ang. det om den er senket litt fra fabrikken i forhold til sedan/touring, vet jeg ikke. Har hørt det før, men vet ikke om det er tilfelle. Noen som vet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Januar 12, 2006 Share Skrevet Januar 12, 2006 er det pappas E60 i bakgrunnen der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå