///Magnus Skrevet Januar 12, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2006 Ja, rå bil. Rå å kjøre. Ville nok valgt med tak jeg også, men en ganske heftig opplevelse med 400 HK bak ryggen og uten tak. Himmelsk lyd... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBG.E30 Skrevet Januar 13, 2006 Share Skrevet Januar 13, 2006 Ja, rå bil. Rå å kjøre. Ville nok valgt med tak jeg også, men en ganske heftig opplevelse med 400 HK bak ryggen og uten tak. Himmelsk lyd... Er det en slik du mener? http://www.motorsenter.no/diverse.html En kompis (og tidligere sjef) av meg solgte denne i sommer. Artig leketøy det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Januar 13, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2006 Ja, men nyere og uten tak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Januar 13, 2006 Share Skrevet Januar 13, 2006 Fett! Men tilbake til senkinga, som var det du lurte på. Lurer litt rundt det jeg også. Har tenkt på 55/35 senking. Hva er grunnen til at man må bytte demperne også på senking over 40mm? Er det snakk om komfort, eller takler ikke orginaldemperne det i det hele tatt? Blir jo en god del dyrere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Januar 13, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2006 Jeg vet ikke sikkert hva grunnen er, men når man setter på kortere/stivere fjærer, bør man også ha kortere/stivere dempere. Tenker da på samspillet mellom fjærer og dempere. Men regner ikke med at dette gjør seg nevneverdig gjeldene før senk over 40mm. Tror jeg. Tror jeg går for kun fjærer i første omgang. Skal jo som sagt senke minimalt. 40/20 eller 40/30. Har sett de har noen 40/30 sett på Eiker. Monterer de der også? Har jo i utgangspunktet ikke mulighet til å gjøre dette selv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet Januar 13, 2006 Share Skrevet Januar 13, 2006 Du burde ikke senke den pene bilen der!!!! Veldig fin slik den er. Originalt og lekkkert! slik det skal være. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Januar 13, 2006 Share Skrevet Januar 13, 2006 av ren nysgjerrighet.. hvilken Motor i den E60'en ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Januar 13, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2006 Det er bare en 520. Men han vurderer noe i andre enden av skalaen for å si det sånn... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Januar 13, 2006 Share Skrevet Januar 13, 2006 godt vi fikk klarhet i det, da. ikke SÅ ille med en 520 heller... sånnn egentlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Januar 13, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2006 Nei, for all del. Ikke ille i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Januar 15, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2006 Jeg vet ikke sikkert hva grunnen er, men når man setter på kortere/stivere fjærer, bør man også ha kortere/stivere dempere. Tenker da på samspillet mellom fjærer og dempere. Men regner ikke med at dette gjør seg nevneverdig gjeldene før senk over 40mm. Tror jeg.Tror jeg går for kun fjærer i første omgang. Skal jo som sagt senke minimalt. 40/20 eller 40/30. Har sett de har noen 40/30 sett på Eiker. Monterer de der også? Har jo i utgangspunktet ikke mulighet til å gjøre dette selv... Lurer fortsatt på dette jeg. Om noen vet... Eller noen andre steder de selger og monterer tilsvarende. Eller kanskje kjøpe et sted og la dem motere det på et BMW-verksted i forbindelse med EU-kontroll feks..? Gjør dem det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 15, 2006 Share Skrevet Januar 15, 2006 Lurer fortsatt på dette jeg. Om noen vet...Eller noen andre steder de selger og monterer tilsvarende. Eller kanskje kjøpe et sted og la dem motere det på et BMW-verksted i forbindelse med EU-kontroll feks..? Gjør dem det? De fleste verksteder gjør slikt. Det er jo som et vanlig fjærbytte. Schmiedmann skal ha rundt 3500,- for det (5 timer).. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBG.E30 Skrevet Januar 15, 2006 Share Skrevet Januar 15, 2006 Hør på ett eller flere vanlige verksteder som driver med alle slags biler. Tror de fleste av dem vil utføre dette for deg til en grei pris. Viss jeg ikke tar helt feil monterer de også på Eiker. (Det gjorde vi i allfall på avdelingen i Tbg. når jeg jobbet der.) I verste fall kan du høre med: [Kolberg Caspary Lautom AS avd Hico Bilservice Smalvollv. 63, 0667 Oslo tlf.:22 88 02 00 ] Som er importør av bla. Sachs støtdempere og div. de har også verksted og monterer sikkert viss du handler hos dem. Men er nok litt dyrere enn Eiker Motor Shop og tilsvarende. Personlig ville jeg lagt noen kroner ekstra i det å kjøpt Eibach fjærer. Det har de og monterer for deg på de fleste stedene hvor de selger utstyr til bil/motorsport. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Januar 18, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2006 Hvordan funker et justerbart senkesett egentlig? Må man ha bilen på bukk for å få justert det? Justerer man bare hvor mye det senker eller justerer man også stivhet? Har fått tilbud på et justerbart sett hos Schmiedmann. Med Koni dempere og AP fjærer. Er dette et bra sett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet Januar 18, 2006 Share Skrevet Januar 18, 2006 Med vanlige Høydejusterbare senkesett som skrus opp og ned er det vel sjelden man kan justere hardheten, de settene er nok dyrere igjen..man opp med bilen og av med hjulet for å komme til og skru bilen opp og ned..dette skrus som oftest på demperen med mutter og kontramutter under fjøra..bak fins det og sett som ligger på toppen av fjøra som en skrur på samme måte.. Vanlige konidempere gule er vel kun justerbare på hardheten? tror eg..og ikkje i høyde..men koni er jo bra det og AP fjærer er det vel flere her inne som har prøvt deriblant Gunnar på e34 sin, med bra resultat tror eg..hva koster kun Ap fjørene du har sett på? Må få min senket en gang eg og Men er i stuss når det gjelder comforten eg har nå og hvordan det vil bli..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå