Kjell Z3 Skrevet Juli 27, 2005 Share Skrevet Juli 27, 2005 Finn ut om du klarer 0-100 på tiden som er oppgitt. Bruk gjennomsnittsfartmåleren til å finne ut hva som er reelle 100 km/t på speedometeret, den pleier å være svært nøyaktig. Er ikke caben noen kg tyngre enn sedan/coupe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Platepratar Skrevet Juli 28, 2005 Share Skrevet Juli 28, 2005 Har en lignende lyd på min. Høres nesten ut som et litt løst deksel foran i motoren, høres fra ca2000o\min. Bilsalongen i Skien sa dette var ganske vanlig på denne bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Juli 28, 2005 Share Skrevet Juli 28, 2005 Har en lignende lyd på min. Høres nesten ut som et litt løst deksel foran i motoren, høres fra ca2000o\min. Bilsalongen i Skien sa dette var ganske vanlig på denne bilen. Rasler det da? Prøv som jeg sa tidligere i denne posten å lokalisere lyden. Be en kompis "ruse" bilen opp til 2000rpm, slik at du kan høre hvor den kommer fra. Bruk et skrujern e.l til å holde inntil med. Hos meg kom lyden ved 2000rpm og slutta ca ved 2300rpm. Meget irriterende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggy82 Skrevet August 22, 2005 Forfatter Share Skrevet August 22, 2005 Tikkelyden forsvant etter å ha skiftet olje, så er muligens ikke noe galt med vanos allikevel. Har hatt en fyr til å se over bilen, sjekket coiler osv osv men alt han fant ut var at bilen var et meget bra eksemplar etter å ha sjekket rundt omkring. Ingen feil å finne. Eneste han kunne konkludere med var at bakakslingen var treg... Drevet for toppfart, ikke for aks. Mulig det bare er jeg som tror 325icab skal gå bedre enn det den egentlig skal. Enkleste måten å finne ut av det på er jo å kjøre om kapp med noen... Ingen som melder seg frivillig til litt racing ???? Tenkte å gjøre det ganske pent... 0-100 inn på motorveien eller noe slikt, så finner jeg raskt ut av om jeg er hypokonder eller om det er noe galt med kjæresten min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet August 22, 2005 Share Skrevet August 22, 2005 hmm kjedelig sak det der! irriterende å ikke være sikker på om bilen er som den er eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Mai 30, 2006 Share Skrevet Mai 30, 2006 Likner lyden på denne lyden som jeg har i min bil?: http://www.aloebiz.net/opptak.wav Har byttet toppakningen og har fått en stygg ulyd når jeg kjører i gang med bilen i drive.. Når den står i fri (P eller N) så kan jeg ruse motoren til 6000 uten problemer og den går fint hele veien. det er kun når jeg kjører i gang med bilen i gir at lyden kommer... Mistenker at muligens VANOS er montert evt justert feil.. Evt. hvordan skal jeg justere den? Hvordan skal den sitte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Mai 30, 2006 Share Skrevet Mai 30, 2006 Bare for å komme med et tips, så har jeg hatt flere tilfeller av slitt sekundærkjede, samt strammer til den. Denne skaper en ekkel "tikkelyd" - og kan oppstå på lav kilometer med dårlig olje ombord... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Mai 31, 2006 Share Skrevet Mai 31, 2006 Lurer på om jeg skal skifte vanos'n min nå når jeg skal skifte toppen min, i samme slengen.. bilen min er gått 160k km.. noen innvendinger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Mai 31, 2006 Share Skrevet Mai 31, 2006 Lurer på om jeg skal skifte vanos'n min nå når jeg skal skifte toppen min, i samme slengen.. bilen min er gått 160k km.. noen innvendinger? Jeg ville heller ha byttet registerdeler enn vanos i sammenheng med et toppbytte... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Mai 31, 2006 Share Skrevet Mai 31, 2006 Lurer på om jeg skal skifte vanos'n min nå når jeg skal skifte toppen min, i samme slengen.. bilen min er gått 160k km.. noen innvendinger? Jeg ville heller ha byttet registerdeler enn vanos i sammenheng med et toppbytte... Det er vel ganske så sant.. Kanskje begge deler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 31, 2006 Share Skrevet Mai 31, 2006 Hadde ulyd i vanos på min 325i, hørtes slik ut: http://smg.photobucket.com/albums/v20/b ... 140001.flv Fikk ordnet dette med ett slikt repsett for vanos. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Friksen Skrevet Mai 31, 2006 Share Skrevet Mai 31, 2006 Mange innvirkninger kan gi rare symtoner på damene våre.. feil olje..feil me dyse.. løftere..klaringer.... Har ikke skrudd på vanos.. men er vertfall en jævli smart figur som har finni det opp.. Den "syke" caben din.. kan jo hende du har defekt luftmengde måler..gass spjell giver...som gjør atte den går dorlig? kan godt kappe jeg .. meen blir jo litt gærnt da jeg har 193hk`en Lykke til.. vis det viser seg å vere noe gærnt.. så trenger du ikke dra på bmw for å utlese data.. mange muligheter som Mekonomen verksteder å andre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Mai 31, 2006 Share Skrevet Mai 31, 2006 Hos meg kom lyden ved 2000rpm og slutta ca ved 2300rpm. Meget irriterende. Samme her. Min lokale bimmersjappe sa at det var helt vanlig, og egentlig ikke noe vits i og koste penger på en rep av det om man ikke var fanatiker og ville ha alt i topp stand. Var ingen fare for ras. Men bir det ille nok, så kjennes det på draget og er da på tide med et inngrep. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Mai 31, 2006 Share Skrevet Mai 31, 2006 Friksen skrev kan godt kappe jeg Smile.. meen blir jo litt gærnt da jeg har 193hk`en Ja 193 hk mot 192 hk blir nok som dag og natt. Vet ikke hvordan det er med moment på 328 kontra 325. Men ville vel tro det der vil gi en god pekepinn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snorre Skrevet Juli 17, 2006 Share Skrevet Juli 17, 2006 Hadde ulyd i vanos på min 325i, hørtes slik ut:http://smg.photobucket.com/albums/v20/b ... 140001.flv Fikk ordnet dette med ett slikt repsett for vanos. uff.. jeg som trodde jeg ikke hadde vanos på min 92 320i har akkurat samme lyden og har kjørt med det helt siden jeg fikk bilen for over et år siden var det vanskelig å reparere? disse delene jeg trenger? (koed) noe mer jeg bør skifte/ se etter mens jeg er der inne? blir stadig mer imponert over kunnskapen man finner her inne hmm.. noen som har lydklipp av en frisk vanos-motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå