BMW_JP Skrevet Juli 28, 2005 Share Skrevet Juli 28, 2005 Hvor mye koster to skvettlapper foran til E36 Coupe? Hvordan fester man de? Enkelt? Hvor kjøper man det? hehe (Hater steinsprut...Kanalen rett ved dekket er utsatt asssssss) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Juli 28, 2005 Share Skrevet Juli 28, 2005 GS har sikkert... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet Juli 28, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2005 Nei, men motortechnik.no hadde noen orginale til 300 schpenn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Juli 28, 2005 Share Skrevet Juli 28, 2005 Jeg mener å ha hørt at dette er rustfelle nr 1 til E36. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet Juli 28, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2005 Jeg mener å ha hørt at dette er rustfelle nr 1 til E36. Ja, det er nok det. Best å være tidlig ute å hindre steinsprut/rust. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Juli 28, 2005 Share Skrevet Juli 28, 2005 Jeg mente at SKVETTLAPPENE var rustfelle nr 1. disse sørger for at bilen ruster der de er montert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 28, 2005 Share Skrevet Juli 28, 2005 Jeg mente at SKVETTLAPPENE var rustfelle nr 1. disse sørger for at bilen ruster der de er montert. Det er litt delte meninger om dette, men BMW her i Danmark anbefaler faktisk skvettlapper og en suplerende rustbehandling hvis man har tenkt til å beholde bilen i mange år. De anbefaler at området bak skvettlappene renses for skitt, at det får tørke og at det deretter smøres godt på med tektyl etc. før skvettlappene monteres. Forøvrig er Autopowers (les: autopower.se) store orakel..."Hasso"...en stor tilhenger av skvettlapper; uten at det egentlig forteller så mye fra eller til. Han påstår imidlertid at skvettlapper er viktig hvis man kjører mye på grusveier (noe han gjør med sin E39 540iT der han bor i området rundt byen Kumla i Örebro län) eller hvis man kjører mye i saltslaps, regnvær etc. Jeg har forøvrig montert skvettlapper på min 2003 E46 318dT og satser på at det ikke skader bilen unødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Juli 28, 2005 Share Skrevet Juli 28, 2005 Jeg betalte ca 300.- hos bavaria, å de festes med en skrue, og 3 klips. Jeg gjorde rent, sprayet på tectyl, monterte og sprayet tectyl på/over klipsene igjen. Er bilen senket, så må du nok kappe av litt på lengden. Min er senket 50mm foran, å jeg kappet av ca 2 cm på lengden. Måtte også kappe et lite spor øverst, ettersom jeg har brede M3 lister. Å med sort bil i tilegg, så viser de nesten ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet Juli 30, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2005 Jeg mente at SKVETTLAPPENE var rustfelle nr 1. disse sørger for at bilen ruster der de er montert. Hvorfor skal skvettlapper forårsake rust??? Skvettlapper hindrer jo steinsprut, slapssprut, vannsprut osv treffe bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Juli 30, 2005 Share Skrevet Juli 30, 2005 Det kan legge seg saltrester osv bak skvettlappene... der vil den ligge å godgjøre seg.. Hvis du i tillegg har hatt steinsprutskader e.l vil jo rusta komma ganske så raskt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet Juli 30, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2005 Ok så hva er anbefalt da? Jeg har hatt et par steinsprut rett ved begynnelsen av kanalen, men dette har jeg lakka over med lakkstift så fortest mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 30, 2005 Share Skrevet Juli 30, 2005 Det kan legge seg saltrester osv bak skvettlappene... der vil den ligge å godgjøre seg.. Hvis du i tillegg har hatt steinsprutskader e.l vil jo rusta komma ganske så raskt.. Det var det med å smøre godt på med Tectyl før man monterer skvettlappene da...der hvor det er olje ruster det ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Juli 30, 2005 Share Skrevet Juli 30, 2005 Japp... hjelper på det ja Men har du litt "små" rust fra før som du tilfeldigvis ikke har sett så har en jo gjort det store.... Det finns både minuser og plusser med skvettlapper... en må nesten vurdere selv hvor vidt man "må" ha det.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet Juli 30, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2005 Ja da blir det jo samme regla med de som monterer sidekjørt da. Faktisk enda verre, siden skjørtet går langs heeeele kanalen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Juli 30, 2005 Share Skrevet Juli 30, 2005 Ja, du kan si det sånn.. det skummle er jo at en ikke ser hva som skjer bak ev. skvettlappen. Om det ruster eller ikke... En kan jo se på de gamle II er golfene. De med slike GTI skjermbuer i plast o.l. Tar du av en slik tror jeg sjangsen for å møte på rust er stor. Men kjører du mye i slapps føre om vinteren + steinsprut/grusvei så er vel skvettlapper en god handel vil jeg tro.... men husk å sjekke forholdene av og til... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå