Espenlis Skrevet Juli 28, 2005 Share Skrevet Juli 28, 2005 Holder gearkassa da? hørt rykter om en magisk grense på ca 360hk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet Juli 28, 2005 Share Skrevet Juli 28, 2005 tror ikke det er no problem! kjenner en som har en ombygd 3.0 m3 motor med turbo og over 500 hk, han bruker originalkassa, og den tåler det meste! men man skal visstnok ikke presse smg- og automatkassene overdådig mye, da ryker det lett litt lameller og sånt, men det er ikke stort problem å presse manuellkassa tror jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet Juli 28, 2005 Share Skrevet Juli 28, 2005 tror ikke det er no problem! kjenner en som har en ombygd 3.0 m3 motor med turbo og over 500 hk, han bruker originalkassa, og den tåler det meste! men man skal visstnok ikke presse smg- og automatkassene overdådig mye, da ryker det lett litt lameller og sånt, men det er ikke stort problem å presse manuellkassa tror jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Juli 29, 2005 Share Skrevet Juli 29, 2005 Holder gearkassa da? hørt rykter om en magisk grense på ca 360hk... Hvor har du hørt noe sånt? Er jo dreimomentet det går på er! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 29, 2005 Share Skrevet Juli 29, 2005 Tror ikke det30-50%... Med turbo sier dem 70% på 1bar trykk. men, kven kveit... Tommelfingerregel for 1 bars ladetrykk med turbo er 107% effektøkning. Den er rimelig nøyaktig. Har mange eksempler på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Juli 29, 2005 Share Skrevet Juli 29, 2005 Med kompressor dobbler du ihvertfall HK'ene ved 1bar. Jeg har ca 300 i min, kjører på 0,5bar. Skal skru opp til 0,8bar når jeg har montert IC. Så det er jo endel å hente her. Men har hørt at 2,8l var den mest optimale å sette på kompressor på. Var visst ikke så gunstig på en m3 motor. Ikke vet jeg hvorfor. Men det er nå det jeg har hørt. (Kan vel være at den motoren har det blitt tatt ut mer hester av og den må kostes på mer for å få ut mer å forhold til en 2,8...? Jeg har ikke peiling. ) Tror nok det går noen akslinger før girkassa takker for seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espenlis Skrevet Juli 29, 2005 Share Skrevet Juli 29, 2005 Holder gearkassa da? hørt rykter om en magisk grense på ca 360hk... Hvor har du hørt noe sånt? Er jo dreimomentet det går på er! Nææ, sitter jo å leser innlegg her da vettu... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå