Gå til innhold

Faen så bra!! Toyota avensis 1,6 og bmw 320 e36

Divine
 Share

Anbefalte innlegg

jeg vil heller tro det er noe galt med forstillingen din...spissing på dekk osv.. det kan bremse en god del. tror ikke luftmotstand er det man merker med en ordinær bil. Når det er racerbil og flere hundrehester så begynner luftmotstand å spille inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg vil heller tro det er noe galt med forstillingen din...spissing på dekk osv.. det kan bremse en god del. tror ikke luftmotstand er det man merker med en ordinær bil. Når det er racerbil og flere hundrehester så begynner luftmotstand å spille inn...

Ja, da skal Tk bil få lov og ta en forstillingskontroll samtidig som motor bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, har prøvd. Du kan gjette svaret selv :wink:

Bilen tar han lekent i bakker og er MYE sterker. Uansett fikk jeg samme fart med hans bil som med min egen. Kan godt hende jeg pressa hans lengre eller er blitt mer trygg på sletta (er en litt skummel sving i andre enden , og den er feil dosert , så man må bremse i god tid.)

Jeg merker at bilen min er kvikkere, men hans drar mye lengre på alle gira. Så med tanke på fart mot bensin forbruk vinner han selvsagt suverent ! bilen min er jo ikke noe som drar noe spess den heller. Du merker ikke overgangen såpass at du sitter igjenn med et wow når du går tilbake til bmw'en. Derimot overgang fra 320 til 325 var nokkså wow.

Opptil 100 kom ikke min kompis forbi, men etter det var jeg seriøst på tur.. Han bare gled forbi og forsvant..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved Stangeskovene sletta i tistedal. Kommer fra vanningen og bort. Rett før sletta, kommer en laang og litt krapp sving, ligger i 3 på den og så snart man ser at det ikke kommer noen biler i mot /eller ut fra lille erte ,er det full gass.

Rett før det blir 60 sone må man bremse ganske kraftig, da heller det litt ned og det svinger mot venstre (like med innkjøring til Stangeskovene og man kan ikke komme i 100 og x antall blås ifall noen kjører ut der)

Joda, har en mistanke om hvem du er basert på bilen, rød M3 e30 ? og svart 328i compressor ? Tidligere hatt en blå M3 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

divine: stemmer det ja. får kanskje ta en prøvetur over stangeskovsletta en dag..

så du er ikke med på en test av bmw`n (320) og toyota`n da? :wink:

og hvem er du forresten?

He he he.. Joda , men det er et prob. Pappa er 52 år og liker ikke og låne bort bilen sin , så lenge min går. (akkurat nå er den nedpusset og klar til lakkering )

Skulle sikkert greit og få knabbet den en dag i ca 10 min. Jeg vet at bilen min tar den ganske ok. Men jeg syntes det var knall bra av bilen hannes og yte så bra med så lite hk !! Iallefall når man tenker drivstoff også.

Nå synes jeg også at bilen min er treg og vil ha byttet motor til 325 eller 328 . Tk bil i fredrikstad må ta dette og det koster 22 000 kr. blir glad hvis du kjenner noen som kan skaffe og montere motor til under den prisen.

Jeg bor i blokka bak mattis i tistedalen, jobbet på veng et par mnd.-

Der ble jeg kjent med Kim Jacobsen (gal man) og Kenneth Haug. Kim kjente vist nok deg (var tiden du hadde blå M3 om jeg husker rett)

Kim hadde lånt en Bmw E34 alpina bi turbo og kjørt sammen med deg (eller var det da han hadde z1 som også var alpina trimmet.) Kan si at jeg har opplevd ganske mye artig med han når det gjelder bil , og ikke minst kjøring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. kim kjenner jeg ja.

husker jeg prøvde alpina`n ja.. tror også kim husker det. han holdt seg godt fast ihvertfall! :lol: og enda hardere når han satt på med M3`n..

morsom kar!

han bor vel i oslo nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. kim kjenner jeg ja.

husker jeg prøvde alpina`n ja.. tror også kim husker det. han holdt seg godt fast ihvertfall! :lol: og enda hardere når han satt på med M3`n..

morsom kar!

han bor vel i oslo nå?

Jupp jupp... Kim er Kim, gift er han blit også (med mindre han har skilt seg de siste mnd) Han bodde jo litt i statene ogås-

GIkk stygg jævelig den bilen der ja. Med mindre du hadde gjort noe med m3 må jo alpinan ha godt bedre. Jeg likte ikke bremsene på den, dro mot den ene siden som bare f..

Men ferrari er bedre saker ;)

Du hvet hvilken slette jeg mente? Testa m3'en der -?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alpina`n dro veldig til den ene siden husker jeg. jeg ble faktisk litt skuffet over den. M3 gikk bedre.

har ikke testet M3`n, men får vel kanskje gjøre det en dag.

mmm... er ganske ok slette det, bare pass på de to utkjøringene og bruk hode så er det ikke så farlig og trå på litt over der. Kenneth sin 200sx gjør

200 akkurat over der. Går ikke dårlig de bilene der gitt. Lurer på hvordan det er mot en M3 e30 eller 328/325

Mente på at det var 500hk++ i alpina stasjonsvogna jeg. Fikk den over 260 kmt mot halden før det ble fotobokkser der. (to felten rett ved høk)

Tror vi hadde rundt 260 der det nå er en fotoboks :wink:

Han lånte med en z1 som også var blodig trimma, gikk så du ula etter den også ! Der var det null bremse feil.

Må ha vært noe kødd med de bremsene på den E34 saken .

Var på fest med en annen fyr som kjenner deg, bortte ved Hjortsberg .

Han mente hannes sort e30 325 gikk like godt som din M3 e30 :?:

Det kan vel ikke stemme helt, mener at E30m3 tar E36 325 både fra 0-100 kmt, og fra 100-200 kmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo helt idiotiskt.... Hør hva du sier da... en 1,6 liter 4 sylinder mot en 2 liter 6 sylinder (rekke)....

enten så må du måle helt feil eller så er bilen din rett og slett DAUV...(altså noe er defekt) kanskje den bare går på 4 sylinder? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo helt idiotiskt.... Hør hva du sier da... en 1,6 liter 4 sylinder mot en 2 liter 6 sylinder (rekke)....

enten så må du måle helt feil eller så er bilen din rett og slett DAUV...(altså noe er defekt) kanskje den bare går på 4 sylinder? :)

Har aldri sagt det er et race mellom de. Jeg sa de fikk noge lunde lik topp fart på en slette, og at jeg ble skuffet over bilen min sånn sett.

Vidre sa jeg også at Toyotaen har en høyere utveksling en bmw'en min og at det kan være det som gjorde utslaget, jeg har ikke tatt med muligheter for feil margin på fks speedometeret.

Bilen er dau, iallefall etter 100 kmt, derfor skal jeg bytte motor + ta forstillings kontroll på den. Det er kjempe forskjell utifra hvliken bredde det er på dekka jeg bruker. Bilen går IKKE på 4 cyl , det hadde jeg hørt rimelig godt.

Tar du deg nær av at andre biler går nogelunde likt en bmw ? Spydigheter kan du ha for deg selv. Jeg lurte på 2 ting, om forstilling og evnt manglede deler under/ i front fangeren kunne ha noe og si, og det har jeg vel fått svar på. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud jeg har samme bil som deg, riktig nok 7 år nyere og med vanos, men den er i mine øyne ikke dau. Den drar veldig godt både før og etter 100 km/t. (jeg har 225/40-18 dekk og felg) Bilen min er helt original, ikke noe sportsfilter, eksos, chip osv

Det må være no alvorlig galt med din siden du klager over at en 1,6 avensis er raskere. Hvis det er tilfellet, så peller jeg både deg og avensisen. ;)

Sjekk spissingen først og test etter det. Spissing (dekkene svinger innover) bremser EN GOD DEL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...