bmw320 Skrevet August 2, 2005 Skrevet August 2, 2005 Noen som har koblingskjema / vet hvilke ledninger som skal kobles sammen når enn ska koble sentrallås styring til defa alarm. gjelder en 320 e36 91mod
StigJ Skrevet August 5, 2005 Skrevet August 5, 2005 Lurer du på hvilke ledninger i bilen eller sentrallåsledningene som følger med DEFA alarmen? Sentrallåsledningene i bilen finner du bak hanskerommet. De er vel 0.75mm2 og er hvit og blå/grå. Du har vel sikkert monteringsanvisningen til alarmen. Du skal bruke skjema 2. Du må klippe den hvite og den blå/grå. Så ser du hvilke som skal koples til alarmledningene.
M3cabriolet Skrevet August 5, 2005 Skrevet August 5, 2005 de nevne ledningene du finner bak hanskeriommet, finner du og bak panelet på sjåførsiden, kan være lettere å komme til der når boksen er ender rattstammen?
StigJ Skrevet August 5, 2005 Skrevet August 5, 2005 de nevne ledningene du finner bak hanskeriommet, finner du og bak panelet på sjåførsiden, kan være lettere å komme til der når boksen er ender rattstammen? Ikke alle E36 har de på førersiden. På noen årsmodeller funker det ikke å kople seg innpå de på førersiden. Husker ikke hvilke modeller. Jeg pleier alltid å gå bak hanskerommet når jeg monterer alarmer i E36. Skal bak hanskerommet uansett for å kople meg inn på dørene.
bmw320 Skrevet August 5, 2005 Forfatter Skrevet August 5, 2005 Takk, for hjelp, ringte defa fikk vite at du skulle bruke den hvite som var bak hanskerommet og den blå grå som va i sparkeplaten på førersiden, koplet det i går, funket helt fint.
StigJ Skrevet August 5, 2005 Skrevet August 5, 2005 HÆ?? Du finner begge ledningene i samme bunten som går inn i samme sorte pluggen. Altså bak hanskerommet. Eller så kan du jo prøve med samme ledninger bak sparkepanelet på førersiden. Snakk om stress å kople seg inn på en ledning på den ene siden av dashen og en på den andre. Tsk tsk.
xibriz Skrevet Februar 18, 2007 Skrevet Februar 18, 2007 Drev og koblet opp en defa alarm i går. Siden jeg er lat, koblet jeg bare til det aller viktigste. Altså strøm og jord til alarmenheten, og sentrallås delen Jeg brukte koblingsskjema 2, som foreslått over her, og koblet til jord, pin 1, 6 og 7 til +12v (samme kabel som alarmenheten sin +12v som det sitter en 25A sikring på). Jeg koblet pin 4 (gul) i den hvite fra kontakten, og pin 8 (lilla) mot kontakten. Pin 5 (hvit/blå) i den blå/grå fra kontakten, og pin 2 (hvit/orange) mot kontakten. Gla og fornøyd over at fjernkontrollen funket på første forsøk gikk jeg inn og tok meg en kopp kaffe. Men da jeg kom ut igjen noen timer senere hadde bilen låst seg opp. Dette har skjedd i hele dag.. hver gang jeg kommer til bilen står den åpen. Har jeg tatt feil av noen ledninger her og at det bare er en tilfeldighet at det funker (någenlunde) likevell?
xibriz Skrevet Februar 21, 2007 Skrevet Februar 21, 2007 Hvis noen skulle lure på dette i ettertid er svaret på mitt problem her: Pin 4 (gul) skal i den blå/grå fra kontakten, og pin 8 (lilla) mot kontakten. Pin 5 (hvit/blå) i den hvite fra kontakten, og pin 2 (hvit/orange) mot kontakten.
BMWentusiasten Skrevet Februar 22, 2007 Skrevet Februar 22, 2007 Takk, for hjelp, ringte defa fikk vite at du skulle bruke den hvite som var bak hanskerommet og den blå grå som va i sparkeplaten på førersiden, koplet det i går, funket helt fint. Har du Nummeret til DEFA? Har problemer med defaen min da alarmen kommer og går av seg selv når bilen er låst. sirenen er koblet av, men lysa blinker. er f***** irriterende...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå