325demon Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 skal putte en 2,7 liter med 220hk i en 320 e30. burde jeg godkjenne med 2literen før jeg bytter motor, eller bryr de seg ikke siden motorene ser helt like ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 skal putte en 2,7 liter med 220hk i en 320 e30. burde jeg godkjenne med 2literen før jeg bytter motor, eller bryr de seg ikke siden motorene ser helt like ut? Hvis det skulle smelle er du iallefall på meget tynn is hvis det ikke er godkjent ombygd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325demon Skrevet August 2, 2005 Forfatter Share Skrevet August 2, 2005 ja det er kjedelig! men skal bygge om til skiver som tåler 270 hk etterhvert. det er jo mange som setter på turbo da, og de er jo ikke godkjent? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_fannrem Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 Hvis forsikringsselskapet finner ut at du har større motor eller flere hester enn det bilen er godkjent med, så er du skikkelig på slitern ved en eventuell kræsj ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hhenrik Skrevet August 3, 2005 Share Skrevet August 3, 2005 skal putte en 2,7 liter med 220hk i en 320 e30. burde jeg godkjenne med 2literen før jeg bytter motor, eller bryr de seg ikke siden motorene ser helt like ut? Kan jeg spør hvor du har fått de 220 hestene fra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeT Skrevet August 3, 2005 Share Skrevet August 3, 2005 325e blokk med 325i topp? noe sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325demon Skrevet August 3, 2005 Forfatter Share Skrevet August 3, 2005 vet ikke hvordan det er bygd, men prøvde bilen og det kjentes ut som om den hadde over 50 hk mer en en 325. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hhenrik Skrevet August 3, 2005 Share Skrevet August 3, 2005 har en kamerat med en e30 327, den er da dekomprimert og klar for turbo, men han har ikke over 200 hk. Ser det heller vanskelig å få 47 hk ekstra på 0,2 liter uten å trimme og modifisere litt. Bare lurer på hva som er gjort med motoren.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3TR Skrevet August 3, 2005 Share Skrevet August 3, 2005 En B27 med 220 HK må være nokså modifisert. Alpina sin B27 utviklet 209 HK og det er med massert topp og litt kvassere kam ala Alpina. På www.e30.de har de dynotestet en ombyggd ETA motor og med beste kombinasjonen fikk de 211 HK. Men jeg sier ikke 220 HK er umulig Angående godkjennig av større motor og bremser, skjer det noe og myndigheter/forsikringsselskap finner noe de ikke liker = big trouble! Tenk om du feks. kolliderer og liv går tapt eller noen får varige men. Hvem skal betale? Nå er det ikke alle som ser forskjel på en B20 og en B27, men det er en risk å ta. At der er flere ikke godkjente biler med for mye effekt på veiene trenger ikke bety det er fornuftig..Husk at understellet og bremsene dine ikke er godkjent for B25 motoren heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325demon Skrevet August 3, 2005 Forfatter Share Skrevet August 3, 2005 det kan jo hende toppen er porta og høvla også? men den gikk nesten like bra som en 325 med turbo på 0,48bar. må rett og slett kjøre veldig forsiktig, for å kjøre en original 320 synes jeg er litt kjedelig. det går alt for dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3TR Skrevet August 3, 2005 Share Skrevet August 3, 2005 En original 320 går nok dårlig sammenliknet med en "327" ja Men uansett så vil jeg anbefale større bremser. Du kan sikkert får bilen godkjent ombyggd til 325. Den største forskjellen da er skivebremser bak og 51mm fjærbein foran. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet August 3, 2005 Share Skrevet August 3, 2005 du skal ha god kontakt med høgare makte viss du skal ha 220 køyrbare hk utav en 2,5/2,7. høyrest nok enkelt ut,, men 2,5 literen til bmw er en allerede godt piska motor! å få ut 50hk til, å samtidig få den til å gå på vanli turtall er ikkje godt, sjøl med turbo hadde nok en bremsebenktest satt en del folk på reservebenken... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet August 3, 2005 Share Skrevet August 3, 2005 Isteden for å sitte å diskutere det opp og ned hvorfor ikke heller ringe til biltilsynet? De skyter deg ikke! Spør biltilsynet hva som bør gjøres og legg frem saken din seriøst. Forklar nøye hva du vil gjøre. Hvis du kan legge frem dokumentasjon til biltilsynet om at det du skal gjøre er blitt gjort før og du gjør de samme modifikasjonene så her det NULL problem å få det godkjent. 220hk i en E30 er jo småtteri iforhold til andre E30er som er godkjent her i landet. Spørr heller noen som kan svare det 100% sikkert om hva som må gjøres. Her får du 1000 svar av folk som tror de vet hva som må gjøres. Bortkastet tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet August 3, 2005 Share Skrevet August 3, 2005 godt enig med øyvind her! men legge ut luftslott byr opp til slike diskusjoner!! ber vell om det.. å det er slettes ikkje mange e 30 som har vognkort med 220 hk!! et fåtall m3 ! ok sikkert fleire,, men her har akkurat blitt solgt en m3 med turbo å masse klister til 280k! uten godkjenning! folk må til å lande snart... sikkert bra bil men.......... jævli surt å må til bygge standardbil igjenn for å få platene på plass igjen.. i tilegg til att bilen er uglesett til den er vekk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå