Gå til innhold

Originalstørrelse på høgtalarar (E36)


Anbefalte innlegg

Ka står originalt i en Bmw coupe E36 modell?

Tenker på størrelsen på høgtalarane både framme og bak.

Holder på å sette opp et budsjett på ka som skal oppgraderast ved et eventuelt kjøp. Har ikkje tenkt å utvide høgtalarstørrelsen...berre oppgradere.

Et rimelig lett spørsmål skulle en tru. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og mener det var 4" i hattehylla, men du klarer nok å få nedi 5 1/4" her.

Uten å fysisk utvide plassen høgtalaren skal nedi? Hørtest noke utrulig ut..

Ja du tar ut plastkassen som høyttalerene står i, så passer en 5 1/4" i hullet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du tar ut plastkassen som høyttalerene står i, så passer en 5 1/4" i hullet.

Dvs at plastkassen gjer "hullet" til høgtalaren mindre enn den egentlig er?

I dette tilfellet setter du ikkje inn igjen plastkassen om en skifter til 5 1/4" sant?

Lurte for øvrig også kor en finner 6x9 adapter til hatthylla. Hørtest også noke utrulig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du tar ut plastkassen som høyttalerene står i, så passer en 5 1/4" i hullet.

Dvs at plastkassen gjer "hullet" til høgtalaren mindre enn den egentlig er?

I dette tilfellet setter du ikkje inn igjen plastkassen om en skifter til 5 1/4" sant?

Lurte for øvrig også kor en finner 6x9 adapter til hatthylla. Hørtest også noke utrulig ut.

Utrolig, hvorfor det?

Får kjøpt adapter i de fleste bilstereo butikker. Kjøpte mine på bilradiospesialisten i Sandnes for 199,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går jo ann å klippe ledningen da.... å sette på kabel sko.skjere av toppen på plast kassa å sette høytaleren nedi... eller du kan gjøre som jeg.. kjøpe de største 3veis høytalerne du kan finne... ta ut hatt hylla skjære vekk stålet under, lage en ny hatt hylle i mdf plate trekke den opp med stoff, skjær ut hull til høyalerne og koble di på en forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig, hvorfor det?

Får kjøpt adapter i de fleste bilstereo butikker. Kjøpte mine på bilradiospesialisten i Sandnes for 199,-

Og en slik 6x9 adapter, ser det pent ut også, eller ser det berre heilt feil ut?

Estetikk er viktig ;)

Bygger et par cm ned fra hullet og 6*9" etter disse.. kan ikke være så vanskelig å se for seg det? hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går jo ann å klippe ledningen da.... å sette på kabel sko.skjere av toppen på plast kassa å sette høytaleren nedi... eller du kan gjøre som jeg.. kjøpe de største 3veis høytalerne du kan finne... ta ut hatt hylla skjære vekk stålet under, lage en ny hatt hylle i mdf plate trekke den opp med stoff, skjær ut hull til høyalerne og koble di på en forsterker.

Hadde det vore en stygg bil så greit nok. Men for min del blir det som å brodere med votter. Resultatet kan ikkje bli bra. :)

Har vore å forhørt meg no.

2 forskjellige forslag:

-Nytt Vocal frontsett 5,25" med separat diskant, 6x9 adapter bak + høgtalar type vocal.

-Nytt Vocal frontsett 5,25" med separat diskant, 5,25" Vocal på hattehylla, Helix forsterker, 10" sub i bagasjerom i liten kasse.

Må ha mesteparten av plassen i bagasjerommet intakt med tanke på at eg frakter masse store ting som fremdeles skal gå nedi der etter anlegget er montert :)

Råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...