Gå til innhold

Bimmerlars: BMW E30 EVO racingbil

Bimmerlars
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 219
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er gjort en del siden forrige update her ja. Men nettopp begynt som bilmekaniker, så er begrensa hvor mye jeg orker å drive med den akkurat nå om da'n.

Motoren var til salgs. Jeg har nå ombestemt meg, og motoren er igjen plukka ned til bare blokka. Nå skal alt gjøres. Borring/honing, smidde stempler, h-profil råder, nye lagre/tetninger, overthaling av topp, ny turbo skal handles inn og det blir mest sannsynlig også datasprut!

Den siste biten av rustsveising på bilen er tatt og den blir bredda med evoIII glassfiberskjermer om dagen. Har igjen høyre bakskjerm og finsparkling av de tre andre!

Får igjen forstilling fra sandblåsing på lørdag, så da går det jo ann å få montert for- og bakstilling, så jeg kan begynne å skifte bremserør.

Skal komme med noen bilder senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Veldig synd å høre at du gir deg med turboprosjektet ditt. Det er jo nå at ting begynner å gå ihop an du si. Jeg tror motoren din er mer enn bra nok som den er, sånn som jeg har sett at du har jobbet med den.

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg kasta det orig(anale) innsprut og tenningsystemet og gått for datasprut.

Det du trenger da er:

fire nye dyser (ebay)

en megasquirt versjon 3(fås også på ebay)

en passe stor turbo(finnes masse av disse på ebay, nytt til og med)

En bosch tenningsmodul fra en eller annen bil(se på megasquirt sine sider)

Noen sensorer, O2, temp, Hall, MAP

Det andre har du jo ifra før, og kanskje noe av det jeg nevnte også.

Sett igang BimmerLars, du har jo ikke langt igjen.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig synd å høre at du gir deg med turboprosjektet ditt. Det er jo nå at ting begynner å gå ihop an du si. Jeg tror motoren din er mer enn bra nok som den er, sånn som jeg har sett at du har jobbet med den.

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg kasta det orig(anale) innsprut og tenningsystemet og gått for datasprut.

Det du trenger da er:

fire nye dyser (ebay)

en megasquirt versjon 3(fås også på ebay)

en passe stor turbo(finnes masse av disse på ebay, nytt til og med)

En bosch tenningsmodul fra en eller annen bil(se på megasquirt sine sider)

Noen sensorer, O2, temp, Hall, MAP

Det andre har du jo ifra før, og kanskje noe av det jeg nevnte også.

Sett igang BimmerLars, du har jo ikke langt igjen.

:D

Takker så mye for støttende og oppmuntrende ord, men jeg har rett og slett funnet ut at det blir for dyrt å bygge en slik bil nå, men legg merke til at det er kun bilen som selges, så motoren kan havne hvor som helst :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...