Gå til innhold

"Klonkelyd" i bakvognen BMW 316 E36 -98 mod.

apshai@chello.no
 Share

Anbefalte innlegg

Hmmm ...

Skiftet støtdemperforinger bak idag. Klonkelydene er der fremdeles dessverre, så jeg regner da med at det må være bærearmsforingene. Kan noen fortelle meg om jeg bør la et verksted skifte disse, eller klarer jeg dette godt selv (er sånn midt på treet når det gjelder bilreparasjoner), og hva trenger jeg evt. av verktøy ??? Hvilke deler skal jeg kjøpe (det er jo flere forskjellige foringer som er aktuelle kan jeg tenke meg) ??? Kan det evt. være andre årsaker til slike klonkelyder jeg bør sjekke ut først ???

Mvh

apshai@chello.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har samme lyden som deg men bare i store dumper (les fartsfumper).. Jeg trodde også det var jekken/basskasse men fant ut at den plata som dekker over reservehjulet var det som gjorde det.. Den løfter seg og dunker ned igjen med et godt dunk..

Er det i alle dumper eller, sammae hvilken størrelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm ...

så jeg regner da med at det må være bærearmsforingene. Kan noen fortelle meg om jeg bør la et verksted skifte disse, eller klarer jeg dette godt selv (er sånn midt på treet når det gjelder bilreparasjoner), og hva trenger jeg evt. av verktøy ??? Hvilke deler skal jeg kjøpe (det er jo flere forskjellige foringer som er aktuelle kan jeg tenke meg) ??? Kan det evt. være andre årsaker til slike klonkelyder jeg bør sjekke ut først ???

Mvh

apshai@chello.no

Høres ut som om det er bærearmsforingene som er problemet ja. Er nok en fordel å la et verksted ta jobben da det krever litt vertøy. Dessuten bør det tas hjulkontroll etterpå. Selve foringene koster ca.300 pr.stk og ett verksted bruker ikke lang tid på å skifte de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk om fjærene dine står korrekt i skålen.

om du ser under bilen på en bukk/ jekka høyt opp, ser du etter det hullet som er under skålene dine, der skal det stå en gummipropp som er sentrisk tror jeg. om fjærene dine er for langt ut til siden så kommer denne dunkelyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle innlegg. Det er ikke håndbrekket eller reservehjulslokket ihvertfall (sjekket alt dette pluss jekken til å begynne med). Heller mot at det er bærearmsforingene, men kommer til å sjekke at alt sitter som det skal (traversen, fjærskålene etc.) før jeg bestiller deler.

Bimmerman, hvor skal jeg se for å sjekke at foringen er gåen ??? Er det ytterst ved hjulet eller innerst ved bærearmsopphenget.

Igjen, takk for alle gode forslag, det er uvurderlig hjelp. Merkeverksted (Stenshagen Bil) skal ha 1800 kr pr. side for å skifte bærearmsforingene, men jeg kan vel få det billigere håper jeg ...

Mvh

apshai@chello.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hatt samme problemet, Hørtes ut som om jekken lå løs i bagasje rommet!

Men det var bærearmsforinger bak som var defekt!

Merket dette ekstra godt med 225.45.17"

Byttet denne problemet løst!

Lykke til..

Gs bildeler skaffer dette billig.. betalte rundt 300,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser foringen der hvor bærearmen er hengt opp i chassiet. Rett forran bakhjulet. Bærearmen er på en måte felt inn i chassiet der, og på min bil ligger ikke bærearmen på midten inne i hullet + at det henger "fliser" av foringen ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...