Snake Oil Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 er dette normalt på E-36? at foringene blir oppspist rundt 100tkm? foringene i støtdempertoppen bak er grei,men selv har jeg kjørt min 200tkm med 17/18",gule koni og 40mm senk siden 60tkm og har ikke hatt problemer med foringer bak... må hatt flaks jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 Du kjører nok som ei gammel dame. Jeg har byttet bærearmforinger to ganger på den tiden jeg har hatt bilen (30.000km). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake Oil Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 mulig det...men syns dette høres litt fantastisk ut.30tkm?!? mine er jo selvsagt ikke som nye da,men det lager ikke lyder og bakenden lever ikke sitt eget liv helt enda.har bare ikke hørt at det var sååå ille før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 Og for å gjøre det enda bedre, nå har jeg powerflex, men virker som de har sklidd noe ut, for rattet står bittelitt skevt igjen og det smeller i asfaltskjøter og slikt. Skal ikke være lett dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
apshai@chello.no Skrevet September 14, 2005 Forfatter Share Skrevet September 14, 2005 Kan legge til at bilen min slenger litt på bakenden når jeg kjører over ujevnheter i en sving. Dette er vel et tydelig tegn på slitte foringer har jeg hørt ?!?!?! Mvh apshai@chello.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake Oil Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 hvis de slites så fort som du sier så er kanskje ikke powerflex noe godt alternativ nei,da disse normalt sett blir fortere slitt enn mykere org foringer. hvis du lurer på om foringene er slitt så er det beste å finne seg en grav å gå over foringene dine.hvis du ikke vil/kan gjøre dette selv så tar nok ikke et verksted så mye for å gjøre denne jobben for deg.så lærer du det til nestegang(ca 30tkm ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 hvis de slites så fort som du sier så er kanskje ikke powerflex noe godt alternativ nei,da disse normalt sett blir fortere slitt enn mykere org foringer powerflex-foringene skal vel holde mye lenger enn orginalt, men det hjelper jo lite hvis ente verkstedet som monterer tabber seg ut eller de sklir ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 Hva skjer hvis man ikke bytter foringen da og det kommer klonkelyd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 Akkurat det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 Ja, ok så det blir ikke værre ? bilen detter ikke fra hverandre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 Nei, men det er ikke noe særlig å kjøre med. Lyden er en ting, men bilen føles ustabil og du sliter nok dekk mye fortere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 Skjønner, men må støtdemperes tas av for å skifte? Hvordan skifter man de? Bærearmsforing og støtdemper foring? Har nettopp understellsbehandlet bilen og vil ikke begynne å avmontere, skru og hærje for mye nå. Da kan mye av belegget falle av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet September 16, 2005 Share Skrevet September 16, 2005 Hvis du har kjørt på 15 tom hjul med mer gummi som fjærer og går over til 17 så vil du høre alle ujevnheter i veien veldig godt,vær sikker på at du finner feilen før du begynner å skifte ut deler.Prøv en lignende bil med samme hjul og sammenlign,noen blir litt lurt fordi de tror større hjul går like stille på de forferdelige norske veier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet September 17, 2005 Share Skrevet September 17, 2005 Slitte foringer er ikke farlig for bilen, men veldig ubehagelig å kjøre med. Som hagenisse nevner, sliter du dekk veldig fort. I tillegg anbefales ikke å kjøre med slitte foringer vinterstid. Delemessig er det en bagatell økonomisk, men regn med en del verkstedtimer hvis du ikke kan gjøre det selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet September 18, 2005 Share Skrevet September 18, 2005 hvordan skifter man de? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå