Gå til innhold

Ikke start..Oljetrykk? (S38B38) LØST: Bensinpumpe


Tech9
 Share

Anbefalte innlegg

Hjelp! Fikk i morges ikke start på M5'en.. :( Og beskjeden Oeldruk Sensor kommer opp i displayet.. Hva er galt? Oljepumpa? Det er nok olje på bilen, og ingen lekkasjer..

Dette skjer jo seff da jeg skal på tur med bilen i helgen.. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke være sensoren til oljetrykket som har tatt kvelden da? og når den ikke gir fra seg et signal om at motoren har oljetrykk så vil den ikke starte som ei slang sperre for at du ikke skal havarere??? kansje? er motoren så smart skal tru?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke være sensoren til oljetrykket som har tatt kvelden da? og når den ikke gir fra seg et signal om at motoren har oljetrykk så vil den ikke starte som ei slang sperre for at du ikke skal havarere??? kansje? er motoren så smart skal tru?

Dette hadde jo vært kjekt i tilfelle da..hvor sitter denne sensoren?

Den skal starte selv om den ligger inne.

Er det noe liv i heletatt? Starteren eventuelt andre ting?

Alt som skal virke med tenninga på virker, og starteren går..hadde til og med antydninger til å starte, men den gav seg liksom.. :(

Kan legge til at bilen har stått en ukes tid, men startet fint en liten tur i går (gikk helt normalt) og ble flyttet noen meter..for så å bli stoppet igjen.. Drev og fiklet litt med luftfilterboksen i går (sinnsykt trangt rundtom der) kan jeg ha revet ut/av noen ledninger/sensor-ting der?

Ut å kikke litt å klø litt mer hode..heh :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel en av de to som sitter på oljefilter huset... er vel igrunn lite sansynlig at det skal være det som gjør det men....

Okei..d er jo ved siden av luftfilterboksen..får kikke litt neddi der..

Takk for svar så langt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det er ikke en slags start sperre som har koblet inn? da er vel det neste å få sjekka om det er gnist og at den får bensin...

Hmm..vet ikke..? Har nye plugger liggende, så kan jo bytte de med det samme nå da..hvor viktig er det med de 20 Nm som pluggene skal skrus fast med? Har ikke momentnøkkel..

Det er iallefall bensin på bilen, men om den kommer frem da det er en annen sak.. Helv....regner ute også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min står også til tider ganske lenge. Da blir den virkelig lei å starte. Spesielt vist den har mistet "minne" sitt. Etter det så hopper den å sliter virkelig. Men etter en liten stund er den helt topp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en kjent feil ved 6er motoren at en gang i blandt kan ventilene henge seg opp så de står åpne,symtom er at starteren går for fullt men det er ikke komp i bilen,løsningen er å kjøre den en stund på starteren vent så noen minutter og gjør det samme ,gjenta en 4 -5 ganger og la bilen stå en stund da skal normalt ventilene synke på plass igjen.Prøv så å starte med gassen i bunn til den starter.Feilen har lettest for å komme når bilen er kjørt kun noen meter med kald motor.Har også sammenheng med dårlige plugger.Bmw vet også om dette men har ingen logisk forklaring på hvorfor det skjer.Ikke sikkert dette er feilen hos deg men mistenker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm... det var rart.... er det gnist da? får den bensin?

Ble sikkert noe nytt galt under skifting av pluggene iallefall siden denne nye ulyden dukket opp (minnet vel mer om en slik "Stungun"-sak når jeg tenker meg om..skikkeli elektrisk knatrelyd).. Får sjekke for gnist i morgen etter jobb..er det bare å ta opp hver coil med plugg å legge på motorn å prøve å starte og se etter gnist? Har ikke mye peiling på dette jeg altså.. :oops: Hvordan ser jeg om den får bensin? Kan dette ses på pluggene? De gamle så kanskje litt tørre ut..uten at jeg vet hvordan de skal se ut normalt ved bruk..?

Pluggene var forøvrig modne for utskifting ja, såpass kan jeg se..

Det er en kjent feil ved 6er motoren at en gang i blandt kan ventilene henge seg opp så de står åpne,symtom er at starteren går for fullt men det er ikke komp i bilen,løsningen er å kjøre den en stund på starteren vent så noen minutter og gjør det samme ,gjenta en 4 -5 ganger og la bilen stå en stund da skal normalt ventilene synke på plass igjen.Prøv så å starte med gassen i bunn til den starter.Feilen har lettest for å komme når bilen er kjørt kun noen meter med kald motor.Har også sammenheng med dårlige plugger.Bmw vet også om dette men har ingen logisk forklaring på hvorfor det skjer.Ikke sikkert dette er feilen hos deg men mistenker det.

Hmm, får prøve dette hvis jeg finner ut av det nye problemet nå da..

Takker for alle svar og forslag så langt.. :) Lærer da litt av slikt også, selv om jeg hater at det skjer.. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...