sn|per Skrevet August 13, 2005 Share Skrevet August 13, 2005 Har et lite off-topic-spørsmål..En kamerat av meg ble frastjålet telefonen sin natt til lørdag. Han skal anmelde det på mandag. Men er det slik at politiet kan sjekke opp IMEI-nummeret på telefonen og finne ut hva slags simkort som er i bruk på telefonen nå, slik at hvis noen har kjøpt tyvegodset så kan politiet sjekke hvem sitt nummer som brukes på telefonen for øyeblikket? Da min ble stjelt ble det aldri gjort noe slik men mener å ha hørt noe om det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tort Skrevet August 13, 2005 Share Skrevet August 13, 2005 Vet at opratørene kan sjekke det, men det er visstnok ganske resurskrevende. Tror ikke det er så lett og få de til og sjekke opp dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 13, 2005 Share Skrevet August 13, 2005 Ja, men det er en prioriteringssak i Politiet. På grunn av manglende midler da det koster en del å få de opplysning fra teleoperatøren. Det blir foretatt stikkprøver. Få politiet til å sperre mobilen, da får ikke tyven noe nytte av telefonen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet August 13, 2005 Forfatter Share Skrevet August 13, 2005 Kan man sperre selve mobilen/IMEI-nummeret da? Trodde det bare var sim-kortet de kunne sperre jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeT Skrevet August 13, 2005 Share Skrevet August 13, 2005 Telefonen kan bli sporet opp av politiet!! Skjedde faktisk med en mobil som ei på jobben hadde tatt på fest!! Hu fikk bot på 1500 for det. Gjett hvem som ikke får "passe" på min mob:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet August 14, 2005 Share Skrevet August 14, 2005 http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/4966832.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå