Øyvind L. Skrevet August 22, 2005 Share Skrevet August 22, 2005 Gøy å lese at nesten alle som har cossier må trimme for å kjøre ifra en standard M3... Hva om M3en trimmes da!! Ikke mye morro med cossie da. Koste på en m3 3,2l 50000kr og vips man har rett over 400hk, det holder til en toppfart godt over 300kmt og 0-100 ned mot 4 tallet... Siearra Cosworth er egnet til å lage blårøyk med på en stor plass, ikke noe annet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet August 22, 2005 Share Skrevet August 22, 2005 Calibraen ble testet til 125hk på hjula samme dag den.. A4`n ga 115hk på samme g-tech måler.. (alle g-tech målinger er "på hjula") Om turboen ikke overlever slik bruk over tid, tviler jeg ikke på Men den gikk utrolig bra til å bruke 0,5 på mila den bilen :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 22, 2005 Share Skrevet August 22, 2005 Det tror jeg ikke noe på. De chryslerhestene der kan ikke være strie greiene. Har kjørt et par sånne neoner + enda flere stratus. Uff så tragiskt. Ikke pokker om man greier under 10 sek på 0-100 sprinten med en sånn bil! Isbilen min er oppgitt til 10,2 på 0-100, men flere blir jo målt til såvidt over 9 sek. Og neonen Gunnar hadde gikk nok bedre enn isbilen så tror ikke 8,8 er så langt unna sannheten. Den klarte nok godt innpå 8-tallet den ja. Men dette gjelder bare de tidlige utgavene med 2-liter på 132-133hk. De fra '97 eller noe og utover er noen nedtrimma greier på 115hk eller noe, pga. avgifter. Min gikk ihvertfall i forhold til fabrikkstallene (oppgitt til 8.6-8.8 forskjellige steder). Men, en annen sak er nok at Neonene i de fleste tilfeller er daukjørt som faen av pensjonister... Husk forøvrig at du ikke har sjanse i havet til å slå bilene i Neon Racing Cup med din M3. De kjører 1.05 jevnt på Rudskogen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennyZM Skrevet August 22, 2005 Share Skrevet August 22, 2005 veldig mange tall her... Det som betyr noe er hvordan bilen oppfører seg i en sving. Vel og bra med høy hastighet på langstrekkene, men hva når svingen kommer? Da vil en bil med bra understell måtte bremse mindre enn den med dårligere, og dermed er mye av forspranget innhentet. Den bilen med godt understell kan også gi på tidligere ut av svingen. Så 0-100, 0-200 osv. er for min del totalt uintresangt. Men finn et veistykke, med X antall svinger og rettstrekker. Så måler du tiden. Kanskje ikke cossin er like rask lengre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake Oil Skrevet August 22, 2005 Share Skrevet August 22, 2005 Gøy å lese at nesten alle som har cossier må trimme for å kjøre ifra en standard M3... Hva om M3en trimmes da!! Ikke mye morro med cossie da.Koste på en m3 3,2l 50000kr og vips man har rett over 400hk, det holder til en toppfart godt over 300kmt og 0-100 ned mot 4 tallet... Siearra Cosworth er egnet til å lage blårøyk med på en stor plass, ikke noe annet... gøy å lese? hva som er gøy med det? syns du kanskje det er rart at man må koste en 10-15000,- på en 200 hesters bil for å holde en 3,2liter på 321 gamp? hvis jeg sier at sierra rs500 kjørte gode nok rundetider på silverstone i 1987 til å starte på 6plass i et f1 løp dagen etter!!! tilhører den fortsatt kategorien blårøyk på p-plass da? kan ikke se noen M3 som har gjort noe lignende. for de som lurer er rs500 bare en cosworth med større turbo og modifisert motorstyring for å kjøre 8dyser istedefor 4. men fortsatt en vanlig cosworth. samme motor samme understell og karr. bare modifisert for å tåle uttak på over 500 gamp... begynner å skli litt ut dette her så tror jeg for min del setter sluttstrek her og ser meg fornøyd med den bilen jeg har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveinar Skrevet August 22, 2005 Share Skrevet August 22, 2005 trikset er at m3 (e36) går litt bedre originalt, men de fleste cossier er trimmet, koster ikkje mange lappene med en 330 sats og lignende, og da går dem jo bedre enn en m3.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 Det tror jeg ikke noe på. De chryslerhestene der kan ikke være strie greiene. Har kjørt et par sånne neoner + enda flere stratus. Uff så tragiskt. Ikke pokker om man greier under 10 sek på 0-100 sprinten med en sånn bil! Isbilen min er oppgitt til 10,2 på 0-100, men flere blir jo målt til såvidt over 9 sek. Og neonen Gunnar hadde gikk nok bedre enn isbilen så tror ikke 8,8 er så langt unna sannheten. Den klarte nok godt innpå 8-tallet den ja. Men dette gjelder bare de tidlige utgavene med 2-liter på 132-133hk. De fra '97 eller noe og utover er noen nedtrimma greier på 115hk eller noe, pga. avgifter. Min gikk ihvertfall i forhold til fabrikkstallene (oppgitt til 8.6-8.8 forskjellige steder). Men, en annen sak er nok at Neonene i de fleste tilfeller er daukjørt som faen av pensjonister... Husk forøvrig at du ikke har sjanse i havet til å slå bilene i Neon Racing Cup med din M3. De kjører 1.05 jevnt på Rudskogen. Vel, om jeg hadde vært dyktig å kjøre så hadde jeg nok greid rundetider på Rudskogen godt under 1.10 med bilen slik den er i dag(lå på 1.11 sist, og har bare kjørt på bane tre ganger, så hva kan man vente seg?) Hadde jeg bare lettet litt, justert hjulvinkler perfekt, montert riktige dekk(slicks) så hadde nok bilen min tuktet neonene tenker jeg. Men man kan ikke vente at en "vanlig" gatebil skal tukte en løpsrigget bil, selv om hk forskjellen er stor. Men anyway så er og blir neon en drittbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 he he. d er vel sant. men jeg for min del missliker ford veldig. hafseng sin wrc var fet og d er den enste som er fet og. alt anna er skrap synest jeg.. d går veldig godt d er d ikke tvil om men hvor lenge går d da??? bmw knuser de på holdbarhet uten tvil... veldig bra eksempel er den gamle m3´n min. 4 sylindret motor ikke gjordt en dritt med bunndelen og ytte 550hk på 1,6 bar. coworthen må jo bytte alt i bunndelen skal den over 300hk. d er ikke kvalitet d. d var seff skifta til lavcomp på m3´n da.. nei jeg er en BMW mann jeg kan ikke si noe annet. og fremdels ikke frakjørt av noen ford. og har ikke tenkt til og bli d før jeg skal på bane neste år. får da regner jeg bare med jeg blir tatt. he he Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 veldig bra eksempel er den gamle m3´n min. 4 sylindret motor ikke gjordt en dritt med bunndelen og ytte 550hk på 1,6 bar. coworthen må jo bytte alt i bunndelen skal den over 300hk. d er ikke kvalitet d.d var seff skifta til lavcomp på m3´n da. Baserer du uttelelsen på grunnlag av at du missliker ford veldig eller har du noen fakta? Har et par sider jeg vil du skal lese gjennom Kjell Rune. Jeg ser egentlig på deg som en oppegående type innen BMW, her kan du lese mer om bilen som var M3's argeste konkurrent også. Til alle som synes Cosworth er best til å spinne smultringer, står det her at Cosworth RS500 var så suksessfull at ETCC og WTCC ble stoppet pga. bilens overlegenhet. Og her står litt om trimmingsgrad og nødvendige modifikasjoner. Fra 420 hk og oppover ble det bruk for nye komponender i bunndelen slik jeg leser det. Kildene er uavhengige private sider. Det er også denne siden som sier noe annet om bunndelen av motoren. Forresten en alldeles nydelig bil!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 veldig bra eksempel er den gamle m3´n min. 4 sylindret motor ikke gjordt en dritt med bunndelen og ytte 550hk på 1,6 bar. coworthen må jo bytte alt i bunndelen skal den over 300hk. d er ikke kvalitet d.d var seff skifta til lavcomp på m3´n da. Baserer du uttelelsen på grunnlag av at du missliker ford veldig eller har du noen fakta? Har et par sider jeg vil du skal lese gjennom Kjell Rune. Jeg ser egentlig på deg som en oppegående type innen BMW, her kan du lese mer om bilen som var M3's argeste konkurrent også. dette er bare basert på hva mine veldig ford frelste kompiser sier. og disse har peil på cosworth. og hans egne ord var faktisk.... hæææ er d ikke gjordt noe med bunndelen??? da er d faktisk så jeg vurderer bmw motor i cossien min for her har jeg måttet skiftet alt. og den bilen yter vel rundt 600hk nå så fyren har peiling.... slagoret hans er vel og att har du ikke havarert har du ikke trimmet nok. og han har hadt havari ca 10 ganger i år på 500hk med mye gromt utstyr i bilen sin... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 http://www.midtnorskgatebil.com/VisMedlem.php?medlem=3 http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=589201 pen bil er d men d er fremdeles ford. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 Mine biler, tidligere og i dag står listet her. Kjøpte ny bil i går, den er ikke med ennå. Så nå eier jeg en Alpina, en Merce og en GSXR750R. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake Oil Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 tror du virkelig at noen her tar deg på ditt ord når du sier at en 2.3liters firer på 200 gamp sugemotor er bare å smokke på en diger sotvifte og blåse trykket til 1.6 og ALT er standard???? bmw bygger bra motorer,for all del,men er ikke særlig økonomisk for bmw å bygge en så heftig motor for serieprodusering når den bare skal gå med 200 gamp syns å erindre i lillehjernen at denne motoren har sinnsyk comp ja så stemlene må i hvertfall være byttet,og hvis jeg sku ta sikte på 550gamp av en sugemotor som denne så hadde det vært idioti å ikke bytte rådene i samme slengen(spare seg til fant) og fått dritet skikkelig balansert. dette ville jeg ha sett på som et minimum hvis jeg hadde et mål om 550 holdbare hester.og om dette er gjordt er bunnen så langt fra original som det overhodet går an å komme uten å skifte veiva.kjenner verken deg eller bilen så ikke ta dette personlig,men å tyne motoren til 550gamp med et nødskrik en gang i benk bare for å få tallet er noe helt annet enn å kjøre med det til daglig.(ref.dine tidligere uttalelser hvor du kjører drag med 1 bar eller hva det nå var) å si at en cosworth ikke kan benke mer enn 300 gamp på std bunndel poengterer ingenting annet enn uvitenhet.motorene er bygget for å gå med 300gamp. ser han kompisen din har en 2wd og har da trolig byttet til 4wd blokka da denne er litt sterkere.men 2wd blokka klarer vel rundt 400-450 gamp før den sprekker.noe som ikke er så verst med tanke på at dette er en 2.0 is blokk egentlig.at han har skiftet til lavcomp stempler kan jeg skjønne av praktiske årsaker,men tipper han kjører på std råder å veiv. og da er vel strengt tatt denne bunndelen like original som din da men,alle oppegående sjeler skjønner at det ikke funker å BARE dra ut over 400 gamp av en liten firer.måke trykket skyhigh uten å skifte en drit.realiteten er at en fint kan få bremsa over 400 gamp,men å få dette til å holde 99% og være driftsikkert DET er dyrt det. forresten så syns jeg å huske at den gamle M3 din sto tilsalgs for nesten 300000,- for en god stund tilbake (1år ca?) hvordan kan en forsvare en slik pris om bilen er så bra i utgangspunktet at man bare trenger å kjøpe en turbo og 4 stempler siden bmw har bygd motoren så sinnsykt bra at den er klar for 1.6 bar så slapp du sikkert å bytte sprutet også da? girkasse og diff var vel også dimensjonert for dette tenker eg?!? oljen holdt nok 90 grader stabilt ved banekjøring.samme som vanntempen?motorfestene syns vel dette var rasende festlig når du kommer sidelengs ut av slaktern, og bremsene ble knapt nok svett av å stoppe galskapen???? tipper du ser hvor jeg vil hen med dette?et par råder og noen dobble ventilfjører osv... forsvinner fullstendig i den store sammenhengen her.alle biler har sine fordeler og ulemper, men en cosworth trøbler minimalt og funker greit med en 330 sats så lenge den ikke blir fullstendig voldtatt.det kjekke med det er at det koster ikke så mye heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake Oil Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 he he... nå så jeg den grombilsia og ja fikk du akutt epileptiske anfall i lillehjernen å glemte å nevne i innlegget diitt at faktisk det meste var byttet,ikke bare på motoren men hele bilen? og ikke minst at det ikke var en vanlig M3 motor men en EVO???? latterlig... den bilen der kan ikke sammenlignes med noe som helst,for den er jo påkostet astronomiske summer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 he he... nå så jeg den grombilsia og ja fikk du akutt epileptiske anfall i lillehjernen å glemte å nevne i innlegget diitt at faktisk det meste var byttet,ikke bare på motoren men hele bilen? og ikke minst at det ikke var en vanlig M3 motor men en EVO???? latterlig... den bilen der kan ikke sammenlignes med noe som helst,for den er jo påkostet astronomiske summer. Evo?? Nei nei nei.. Den var opptatt til 2.5L. Men det gjør det IKKE til en SE motor! Men denne diskusjonen begynner å skli litt vel ut nå kanskje... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå