Gå til innhold

325i litt skuffa

Divine
 Share

Anbefalte innlegg

Nei... det er ikke det. Filmen din gir intrykk at bilen din er raskere en den er . Dette fordi at du filmet med 15fps. Færre bilder pr sek gir intrykk av ting skjer hurtigere. Samme som i gone i 60seconds, da bilen kjører i vansjakten der er det filmet i 8 fps, mens ellers er 30. Det gjør da at bilen ser ut som kjører i 190 + mens realiteten er 120 kmt.

Med 15 fps betyr det ca 10% fra trekk på det videon din viser til. Og da stemmer det på en prikk med min.

Kan du forklare meg hvorfor det med 15 fps gir 10% fratrekk?!

Selv om det er 15 bilder per sekund, så er fortsatt et sekund et sekund!

Og dette blir IKKE det samme som i GI60S hvor de har filmet i 8 fps. Der viser de det i høyere hastighet (25-30 fps), og da blir jo nesten 4 sekunder i virkeligheten 1 sekund på filmen (ergo ser alt kjappere ut, men det gjelder IKKE for Sainsbury sin film!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Filemn til Sainbury er vel tatt opp før som diskusjon? Endte opp med at han innrømte at det ikke var en rett strekke, men svak nedoverbakke, og det har MYE å si på akslerasjon!

hehe, når innrømte jeg det? Dette var et rett strekke. Det retteste strekke i Møre og Romsdal. For dere som vet hvor Eidsvåg er så er dette strekket rett før, når du kommer fra Molde, såkalt, Rødstrekket. Dessuten kunne aksen blitt mye bedre, med tanke på giringen på denne filmen.

Smart å legge ut bevis for at man har ligget der i 160 km/t?

Finnes det 200SX som ikke er trimmet?

En 200SX har 0-100 på 6,9 sekunder orginalt så trege biler er det hvertfall ikke!

Når det gjelder kjøreegenskapene til 200SX så stusser jeg litt over at akselavstanden ser veldig kort ut? Har de bilene virkelig bra kjøreegenskaper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filemn til Sainbury er vel tatt opp før som diskusjon? Endte opp med at han innrømte at det ikke var en rett strekke, men svak nedoverbakke, og det har MYE å si på akslerasjon!

hehe, når innrømte jeg det? Dette var et rett strekke. Det retteste strekke i Møre og Romsdal. For dere som vet hvor Eidsvåg er så er dette strekket rett før, når du kommer fra Molde, såkalt, Rødstrekket. Dessuten kunne aksen blitt mye bedre, med tanke på giringen på denne filmen.

Smart å legge ut bevis for at man har ligget der i 160 km/t?

Finnes det 200SX som ikke er trimmet?

En 200SX har 0-100 på 6,9 sekunder orginalt så trege biler er det hvertfall ikke!

Når det gjelder kjøreegenskapene til 200SX så stusser jeg litt over at akselavstanden ser veldig kort ut? Har de bilene virkelig bra kjøreegenskaper?

Det der holder ikke som noe bevis uansett, så det er ingen fare.

Jeg vet ikke om kjøreegenskapene på 200SX S13 er noe bra, men jeg knekte iallefall de som var av den sorten på acr i fjor. Skal prøve å gjøre det samme nå i helga. Gleder meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... det er ikke det. Filmen din gir intrykk at bilen din er raskere en den er . Dette fordi at du filmet med 15fps. Færre bilder pr sek gir intrykk av ting skjer hurtigere. Samme som i gone i 60seconds, da bilen kjører i vansjakten der er det filmet i 8 fps, mens ellers er 30. Det gjør da at bilen ser ut som kjører i 190 + mens realiteten er 120 kmt.

Med 15 fps betyr det ca 10% fra trekk på det videon din viser til. Og da stemmer det på en prikk med min.

Kan du forklare meg hvorfor det med 15 fps gir 10% fratrekk?!

Selv om det er 15 bilder per sekund, så er fortsatt et sekund et sekund!

Og dette blir IKKE det samme som i GI60S hvor de har filmet i 8 fps. Der viser de det i høyere hastighet (25-30 fps), og da blir jo nesten 4 sekunder i virkeligheten 1 sekund på filmen (ergo ser alt kjappere ut, men det gjelder IKKE for Sainsbury sin film!).

oi oi.. :?Litt negativ tone der ?

Ta et vanelig kamera film en bil i 50, få en annen person til og filme bilen likt som deg med et mobil kamera. Du vil se at bilen beveger seg rasker på det som er filmet med mobil kamera.(bilen bruker ferre sekunder på og passer over skjermen) Ferre bilder = raskere bevegelse. Dette kan jo ikke endres! Det er akkurat som med sort vitt film fra gamle dager også det, der det ser ut som folk løper rundt som gale ! Selv om det på film rullen viser at det tok 7 sekunder og filme det, betyr det ikke at det skjedde på så kort tid.

Jeg kan godt ta bilder med mitt speilreflekks i serie jeg, og så legge til lyd etter på og det vil se ut som bilen min gjør 0-100 på 4 sekkund . Skjønner du nå hva jeg mener ? Ferre bilder pr sekkund = (altid) lik raskere bevegelse!

I dette tilfelle er nok ikke snakk om så mye som 10% har ikke hatt mulighet til og regne det ut enda, men det er nok ikke mer en 0,3 sek i forskjell. Poenge var at det virket mye raskere på filmen hans en det bilen min gjorde det på ! Og det har mye og si om man ser filmen i liten eller stor skjerm. Jeg synes nåla på bilen gikk raskt opp selv etter 100, så jeg filem i full skjerm ser det brått ikke så raskt ut. Når jeg selv sammenligna tiden hans med min stemte så og si på en prikk. Jeg når 100 på litt under 7 sekunder (etter speedo) hadde jeg hatt utvekkslingen fra en 325 hadde den kansje blitt håret mindre (da bilen min hadd runna 100 på 2 giret.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord, filmen min er ikke "fake". hihi! Godt og ha fasit av og til. :D

Fake er det vel ingen som dirkete har sagt mener jeg :wink:

Men den er ikke helt nøyaktig. Jeg testett bilen min nå. Filmet jeg også, trakk ikke opp til mer en 140 kmt , men det stemmer med din . litt før 7 sek hadde jeg 100, turte ikke og klappe til på første da jeg tror en foring er litt gåen. (bilen nøkker litt når jeg kjører i gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Husk at speedometer ikke gir korrekt fart...

He he, det har en del og si det også. Aner ikke hva en 320 skal kunne gjøre fra fabrikk på 2 gir, men min tar ikke mer en 85 kmt.

Regner ikke med at speedo viser mindre en det jeg kjører i :wink:

Nei, gps måling(eller hva det het) er nok tingen. kjører uansett fra en normal 325 e36

akkurat like bra som en 320 drar en 318is (det vil si saaakte men sikkert)

Samme gjelder m3 e30 også. Hadde ikke noe prob med og ligge 50 cm fra ræva på en fyr med e30 m3 som ga bånn spiker. Det gjør i det minste at jeg føler meg litt bedre :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi oi.. :?Litt negativ tone der ?

Ta et vanelig kamera film en bil i 50, få en annen person til og filme bilen likt som deg med et mobil kamera. Du vil se at bilen beveger seg rasker på det som er filmet med mobil kamera.(bilen bruker ferre sekunder på og passer over skjermen) Ferre bilder = raskere bevegelse. Dette kan jo ikke endres! Det er akkurat som med sort vitt film fra gamle dager også det, der det ser ut som folk løper rundt som gale ! Selv om det på film rullen viser at det tok 7 sekunder og filme det, betyr det ikke at det skjedde på så kort tid.

Du snakker bare sprøyt. :)

Det er en grunn til at det heter frames PER SECOND. Det betyr at det er 15 bilder *i løpet av et sekund*. Altså er det 1/15 sekund mellom hvert bilde. I motsetning til med 30 bilder per sekund, når det er 1/30 sekund mellom hver bilde. Eneste forskjellen mellom 30fps og 15fps er at det med 30fps er to bilder per bilde ved 15fps.

Et sekund er altså fortsatt et sekund, både i fila og for den som ser!

Den eneste forskjellen er at mellomrommet mellom hvert bilde er dobbelt så langt med 15 fps. Altså vil det teoretisk sett finnes en maksimal feilmargin på 1/30 sekund. Ikke noe du klarer å registrere.

Jeg kan godt ta bilder med mitt speilreflekks i serie jeg, og så legge til lyd etter på og det vil se ut som bilen min gjør 0-100 på 4 sekkund . Skjønner du nå hva jeg mener ? Ferre bilder pr sekkund = (altid) lik raskere bevegelse!

Eier du ikke logikk? :roll:

Hvis du ta tar 1 bilde i sekundet, og bilen din bruker 10 sekunder til 100, så har du 10 bilder. Da må filmen vise ETT bilde i sekundet for å ha 1 fps, og 10 sekunder vil fortsatt være 10 sekunder, men da med litt høyere feilmargin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den enkleste forklaringen er kanskje visuell:

15fps | | | | | | | | | | | | | | |

30fps ||||||||||||||||||||||||||

Det over er 1 sekund. Strekene er bilder. Sekundet er det samme, antallet bilder er ikke.

Ok da må jeg ha missforstått EN del serriøst galt.,Kan du svare på følgende: hvordan spillerman inn fort film ? og hvordan lager du slow motion ?

Jeg mener at du ved slow motion filmer du med høy hastighet kamera slik at det blir vist flere bilder innen for en gitt rammer. (tid)

Jeg trodde også at med fortfilm viste du ferre bilder pr sekkund , innenfor samme tid

15 | | | | | | | | <- da skal dette gi intrykk at ting skjer raskere (da det mangler bilder innen for samme rammen.

30 |||||||||||||| <- mens dette vil gi intrykk av mer sammenhengede bevegelse. (da den fyller helt ut)

Er dette feil ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off..hehe

Drit i at det ser kjappere ut, hvis filmen varer feks 7sekunder på mobilen fra 0-100km/h, varer den også 7 sekunder hvis du bruker ett "skikkelig" kamera :!:

Det mener nå jeg :D

Når du filmer i 7 sekunder med mobilen, så kan du jo prøve å ta tiden med en stoppeklokke mens du filmer, og se om tiden er rett, deretter kan du spille den av og se om stoppeklokken fortsatt viser 7sekund. Noe jeg er rimelig 8) sikker på den vil gjøre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off..hehe

Drit i at det ser kjappere ut, hvis filmen varer feks 7sekunder på mobilen fra 0-100km/h, varer den også 7 sekunder hvis du bruker ett "skikkelig" kamera :!:

Det mener nå jeg :D

Når du filmer i 7 sekunder med mobilen, så kan du jo prøve å ta tiden med en stoppeklokke mens du filmer, og se om tiden er rett, deretter kan du spille den av og se om stoppeklokken fortsatt viser 7sekund. Noe jeg er rimelig 8) sikker på den vil gjøre :D

Det stemmer nok. Poenget som jeg har sagt nå flere gannger er at det Virker raskere pga det mangler bilder.

Ser ut som alt jeg har lært om film er feil. Og rundt fotografering.

Ganske skuffende da det er min største interesse og jeg driver med det myyye mer en jeg driver/bryr meg om bil :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hvordan spillerman inn fort film ? og hvordan lager du slow motion ?

Eksempel på rask film: Man spiller de 15 bildene i løpet av et halvt sekund i stedet for 1 sekund, slik de er tatt opp i.

Eksempel på slow motion: Man spiller de 15 bildene i løpet av 5 sekunder i stedet for 1 sekund, slik de er tatt opp i.

Poenget er at et sekund i opptak, er også et sekund i avspilling, så sant det spilles av i samme fart som det er tatt opp i. Uavhengig av antall bilder i sekundet.

Uansett går det da ca. 7 sekunder fra 0-100 på den filmen. Er jo reellt det. Spesielt om man tar med 8-10km/t i misvisning. Kan ikke skjønne hvorfor du mener den filmen er så sinnsykt på jordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...