Divine Skrevet August 24, 2005 Forfatter Share Skrevet August 24, 2005 Ok, hvordan spillerman inn fort film ? og hvordan lager du slow motion ? Eksempel på rask film: Man spiller de 15 bildene i løpet av et halvt sekund i stedet for 1 sekund, slik de er tatt opp i. Eksempel på slow motion: Man spiller de 15 bildene i løpet av 5 sekunder i stedet for 1 sekund, slik de er tatt opp i. Poenget er at et sekund i opptak, er også et sekund i avspilling, så sant det spilles av i samme fart som det er tatt opp i. Uavhengig av antall bilder i sekundet. Uansett går det da ca. 7 sekunder fra 0-100 på den filmen. Er jo reellt det. Spesielt om man tar med 8-10km/t i misvisning. Kan ikke skjønne hvorfor du mener den filmen er så sinnsykt på jordet. Jeg mente aldri at den var helt på jorde! Det var slik du tolket det. Jeg mente i utgangspunkte at det virket raskere på filmen, en hva min brukte på dette. Så merket jeg at det var filmet med mobil kamera, og alt jeg har lest om film tillsier at ferre bilder innen for 1 sekund vil gi intrykk at ting går raskere. Så ble det pirk fra din side, og du forsto ikke det jeg mente. /så var nok ikke jeg helt med på det du mente. Uansett er det helt tett og blåse opp en liten fille sak. Og jeg er enda ikke med deg på det sier. Let litt rundt på nette til du finner noe mer info om dette. 15fps | | | | | | | | <- da skal dette gi intrykk at ting skjer raskere (da det mangler bilder innen for samme rammen. 30 |||||||||||||| <- mens dette vil gi intrykk av mer sammenhengede bevegelse. (selv om som du sier dette tar fks 4 sekkunder) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 24, 2005 Share Skrevet August 24, 2005 Det virket som du mente at dette gikk raskere på filmen enn i virkeligheten. Hva øyet oppfatter er en annen ting. 15fps | | | | | | | | <- da skal dette gi intrykk at ting skjer raskere (da det mangler bilder innen for samme rammen.30 |||||||||||||| <- mens dette vil gi intrykk av mer sammenhengede bevegelse. Ja, med færre bilder vil jo såklart hoppene være større, men til gjengjeld står jo hvert bilde dobbelt så lenge når det gjelder 15 vs. 30. Godt mulig øyet oppfatter det raskere, men det er jo uansett meget vanskelig å få et inntrykk av hvor fort slikt faktisk går. Et sekund fra eller til går fort i hodet vårt. Satt selv og fulgte med på timeren i media playeren. Synes det virker helt greit i forhold til tiden der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet August 24, 2005 Forfatter Share Skrevet August 24, 2005 Det virket som du mente at dette gikk raskere på filmen enn i virkeligheten. Hva øyet oppfatter er en annen ting.15fps | | | | | | | | <- da skal dette gi intrykk at ting skjer raskere (da det mangler bilder innen for samme rammen.30 |||||||||||||| <- mens dette vil gi intrykk av mer sammenhengede bevegelse. Ja, med færre bilder vil jo såklart hoppene være større, men til gjengjeld står jo hvert bilde dobbelt så lenge når det gjelder 15 vs. 30. Godt mulig øyet oppfatter det raskere, men det er jo uansett meget vanskelig å få et inntrykk av hvor fort slikt faktisk går. Et sekund fra eller til går fort i hodet vårt. Satt selv og fulgte med på timeren i media playeren. Synes det virker helt greit i forhold til tiden der... Som sagt, øye blir litt lurt. Så filmen i fullskjerm, ble litt annet da. Har også kjørt mot en M3 e30 hadde 0 problem med og henge på han ! (på bane blir jeg seff knust ) Så jeg føler meg litt bedre. Og 200sx til min kompis er ikke trimmet. De har fra fabrikk 0-100 på 6,8 sek mot bmw 325 sine 8 sek. Turbo er turbo,, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet August 24, 2005 Share Skrevet August 24, 2005 Det virket som du mente at dette gikk raskere på filmen enn i virkeligheten. Hva øyet oppfatter er en annen ting.15fps | | | | | | | | <- da skal dette gi intrykk at ting skjer raskere (da det mangler bilder innen for samme rammen.30 |||||||||||||| <- mens dette vil gi intrykk av mer sammenhengede bevegelse. Ja, med færre bilder vil jo såklart hoppene være større, men til gjengjeld står jo hvert bilde dobbelt så lenge når det gjelder 15 vs. 30. Godt mulig øyet oppfatter det raskere, men det er jo uansett meget vanskelig å få et inntrykk av hvor fort slikt faktisk går. Et sekund fra eller til går fort i hodet vårt. Satt selv og fulgte med på timeren i media playeren. Synes det virker helt greit i forhold til tiden der... Som sagt, øye blir litt lurt. Så filmen i fullskjerm, ble litt annet da. Har også kjørt mot en M3 e30 hadde 0 problem med og henge på han ! (på bane blir jeg seff knust ) Så jeg føler meg litt bedre. Og 200sx til min kompis er ikke trimmet. De har fra fabrikk 0-100 på 6,8 sek mot bmw 325 sine 8 sek. Turbo er turbo,, Var det ikke på 6,9 da? Og ikke sikkert Nissan måler akkurat på samme måten som BMW!!! Blir litt feil å sammenligne fabrikktall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet August 24, 2005 Forfatter Share Skrevet August 24, 2005 he he he... prøv deg mot den du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet August 24, 2005 Share Skrevet August 24, 2005 synes også fwd virker sprekere, men det er pga det river og røsker i rattet når man gir gass. Det gjør det ikke på rwd. Synes tom noen ganger at farmor sin 1,3 colt virker sprekere enn noen av mine bmw'er. Men som sagt så er det nok pga feilhjulstrekken. Det er ikke bare pga det du kaller feilhjulstrekk nei! Biler med mindre motor har en helt annen sluttutveksling enn biler med større motor. Biler med større motor har en tyngre og lengre utveksling som gjør at de er mye bedre tilpasset til høyere fart og mindre annstrengt kjøring. Derfor kan biler med mindre motor være like kvikke som de med stor motor i lavere hastigheter. Egentlig er stor motor totalt bortkasta i ett land der maks lovlig fart er 100 km/t. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå