Gå til innhold

Bilder fra Grindalsmoen Rallysprint i helgen

Gaute
 Share

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...

Den blå tilhører Jarle Lippert. Jeg fikk ikke helt med meg hva som skjedde med han, men vet at det har vært noen problemer med girkassen i det siste. På Rally Grimstad noen uker tidligere låste den seg i 3.gir på siste etappe, men da fullførte han. Var forresten litt gromt å høre den på turtallsperren bortover langstrekkene. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa kjørte Bassen (Hodnefjell) sin røde M3, og han kom faktisk på 6.plass totalt med den. Rått kjørt til å være første gang han kjører bilen.

Jr. og jeg var der fordi det var første gang de skulle arrangere etter rundbaneprinsippet, hvor man slipper flere biler innpå en slik prøve med litt mellomrom. Vi er visst spesialister på det (?), og drev derfor opplæring av funksjonærene som skulle drive prøven.

Det er riktig observert at jeg har et sterkt rally-engasjement. Satser på å begynne å kjøre litt også etter hvert. Det koster imidlertid mye tid og penger, noe jeg håper å skrape sammen nok av til neste sesong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det noen der som kjørte over evne Gaute. På Klepp i dag var det noen som ikke helt fikk med seg kontraene på sladdene sine. En Volvo om tok med seg noen dekk. Og en MB 190 som måtte flytte på hjulstillingen to ganger. Gøy å se på i alle fall.

Også flere biler nesten velta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også der :)

Må si det var mye imponerende kjøring i de vanskelige trasene! :o

Jeg stod i "sikksakk" svingen ved Toyota butikken. Mangla ikke på powersliding der nei :twisted:

Men jeg er nesten nødt til å kommentere kjøringa til Peder Økseter i Volvo 240; Han lå så på kanten av grensa, lå bredt overalt hvor jeg så bilen. Han var den eneste som i det hele tatt klarte å ligge sammenhengende på sladd gjennom 3 svinger. Irriterer meg hardt at jeg ikke fikk filma det! Spektalulært til tusen!

Mobilen min hadde nok med å lagre klippet jeg tok av en M3 like før.

Nå skal det sies at rally ikke er om å ligge bredest, men han sa jo etterpå at det ble vel mye publikumsfrierier :wink:

Og forresten, hva skjedde med den blå M3'n? Den gikk som et bøtte med møkk i de rundene den gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var egentlig ufattelig ryddig kjøring fra de fleste på Grindalsmoen. Eneste var Peder som kjørte litt vel bredt av og til. En annen Volvo var det også som var godt oppe på to hjul, og hadde 2-3 snurringer. Men det var bare en bil som kjørte ut, så vidt jeg vet. Jeg er ikke sikker på hva som var galt med M3'en. Vet at de har en tendens til å spise tennplugger de motorene når de går opp til 9000rpm. Kanskje det bare var det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...