Kjell Z3 Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 Mr .Jørgensen tok i mot meg og gikk over bilen før han overlot den til mekanikeren, fant da at kabelen til bremsevarsleren på høyre bakhjul var koblet fra og stripset fast, ristet fortvilet på hodet da han hørte at det var BMW i Haugesund (Haugli bil) som hadde gjort dette, det var de som hadde insp2 i fjor. Og han var ikke tilfreds med viskerbladene mine. Trodde jeg skulle ha insp1 nå, men det er lenge til fikk jeg vite Men det var tid for oljeskift, og det var noen ting å fikse. Airbaglyset lyste, Manglet lys i triptellerdisplay, Dørene ville ikke låse seg ved trykk på nøkkelen,bare låse opp. I tillegg kom jo de to tingene Mr jørgensen fant. Airbaglyset var en kabel til beltestrammeren under førersetet. Låsproblemet var grundmodul de tok ut og som måtte feilsøkes og omprogrammeres, tror den lå bak dekselet under hanskerommet. Triptellerdisplayet var en pære. Leverte bilen kl 11 og de var ferdig 16:30. Alt dette + oljeskift kom på 3200 kr.' Når bilen var ferdig gikk Jørgensen gjennom punkt for punkt med meg og forklarte hva som var blitt gjort. FANTASTISK SERVICE, han brukte totalt ca 20 min. på meg i sjekking av bil og forklaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 Tysk grundighet!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 Høres ut som du har møtt en god fag man, og en person som er intressert i og se kundene vende tilbake Ikke noe er bedre en det . Betaler gjerne litt mer for ordentlig service. Leverte bilen min til lakkering/sveising i dag, og de spurte med en gang om de skulle kjøre meg ut på jobben. Bare det er fint syns jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 Mr .Jørgensen tok i mot meg og gikk over bilen før han overlot den til mekanikeren, fant da at kabelen til bremsevarsleren på høyre bakhjul var koblet fra og stripset fast, ristet fortvilet på hodet da han hørte at det var BMW i Haugesund (Haugli bil) som hadde gjort dette, det var de som hadde insp2 i fjor. Og han var ikke tilfreds med viskerbladene mine. Trodde jeg skulle ha insp1 nå, men det er lenge til fikk jeg vite Men det var tid for oljeskift, og det var noen ting å fikse. Airbaglyset lyste, Manglet lys i triptellerdisplay, Dørene ville ikke låse seg ved trykk på nøkkelen,bare låse opp. I tillegg kom jo de to tingene Mr jørgensen fant.Airbaglyset var en kabel til beltestrammeren under førersetet. Låsproblemet var grundmodul de tok ut og som måtte feilsøkes og omprogrammeres, tror den lå bak dekselet under hanskerommet. Triptellerdisplayet var en pære. Leverte bilen kl 11 og de var ferdig 16:30. Alt dette + oljeskift kom på 3200 kr.' Når bilen var ferdig gikk Jørgensen gjennom punkt for punkt med meg og forklarte hva som var blitt gjort. FANTASTISK SERVICE, han brukte totalt ca 20 min. på meg i sjekking av bil og forklaringer. DET må man kalle god service! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dolk Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 Tysk grundighet ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 det er sånn det skal være! var innom der i sommer og fikk inntrykk av at det var et veldig seriøst sted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 Har du noe kontaktinfo til dem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 God service er alfaomega skal kundene komme tilbake!! Syns prisen var rimelig også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet August 23, 2005 Forfatter Share Skrevet August 23, 2005 Kontaktinfo : Albert Bauer Schleswiger strasse 65. Tlf: (fra norge) 0049 461 99900. Kan ellers anbefale Central Hotel , Neumarkt 1 tlf : 0049 461 86000 som ligger 2 min gange fra gågaten. Det er meget lett å finne frem i Flensburg, så det er ingenting å være nervøs for. Skal en tur nedover neste år også, og jeg anbefaler dette på det sterkeste Ta også en kjøretur til Husum som ligger ca 5 mil sør for Flensburg, koselig liten havneby med gamle byggninger som i Flensburg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tam Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 Er de kun tyskspråklige der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet August 23, 2005 Forfatter Share Skrevet August 23, 2005 Neida, de snakker bra engelsk, både på BMW, hotellet og i de fleste butikkene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 Ikke for å ødelegge gleden over en billig og god service (for nordmenn), men det er generelt ikke spesielt billig i Flensburg. Husk at halve Danmark og hele Skåne tar turen til Flensburg når service skal utføres på deres biler...og det driver dessverre prisene kraftig opp i forhold til resten av Tyskland. Jeg ville ha satset på området rett syd for Hamburg...litt utenfor de store byene...f.eks den lille, men særdeles hyggelige byen Celle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet August 23, 2005 Forfatter Share Skrevet August 23, 2005 Har ikke erfaringer fra andre steder i Tyskland, men så mye billigere kan det vel ikke blitt for meg uansett, det er jo ikke Thailand heller.... Det er jo 95% tyske biler i gatene der, og jeg var eneste utlending inne på service. Prisene varierer jo i Norge også fra en BMW forhandler til en annen. Det hadde jo vært artig om du hadde sjekket en f.eks insp. 2 i Flensburg og det samme lenger syd. Gi i såfall tilbakemelding, eller eventuelt erfaringer som viser dette, eller er det bare synsing? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 Har ikke erfaringer fra andre steder i Tyskland, men så mye billigere kan det vel ikke blitt for meg uansett, det er jo ikke Thailand heller.... Det er jo 95% tyske biler i gatene der, og jeg var eneste utlending inne på service. Prisene varierer jo i Norge også fra en BMW forhandler til en annen. Det hadde jo vært artig om du hadde sjekket en f.eks insp. 2 i Flensburg og det samme lenger syd. Gi i såfall tilbakemelding, eller eventuelt erfaringer som viser dette, eller er det bare synsing? Jeg må kjøre godt og vel 195 Km for å komme frem til den dansk/tyske grensen så jeg har ikke prøvd å utføre service der selv (jeg satte imidlertid i sin tid på 80-tallet et par av mine gamle Porscher på Kielfergen for "henteservice" i Kiel). Dog går det nesten ikke en uke her i Danmark uten at en eller annen avis/tidsskrift skriver om fenomenet med å spare penger på å kjøre ned til Tyskland. Først og fremst sparer man jo 9 % moms iom. at den tyske momsen kun er på 16% mot den danske på 25%. Dernest er det uten tvil billigere jo lenger ned/inn i Tyskland man kommer...både pga. at dansk/svensk kjøpekraften er betydelig sterkere enn den tyske, men også fordi Nederlendere og Franskmenn også sparer på å kjøpe varer og tjenester i Tyskland. Generelt er det billigst i det sydlige Tyskland og for egen regning vil jeg også påstå at den tyske grundigheten er som best i Bayern og/eller Baden-Württemberg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet August 23, 2005 Forfatter Share Skrevet August 23, 2005 Hvorfor er de grundigere i de områdene du nevner? Med god ledelse i verkstedet blir grundigheten like god enten verkstedet er i Tromsø eller Hamburg. Det blir jo som å si at i norge er vestlendinger grundige mens østlendinger er dårlige og nordlendinger ræva. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå