Gå til innhold

akselerasjon Vs. Toppfart

jcvold
 Share

Hva liker du best? akselerasjon eller toppfart?  

67 stemmer

1. 1. Hva liker du best? akselerasjon eller toppfart?

• akselersjon / 0-100
      62
    • høy fart /toppfart
      6

Anbefalte innlegg

Gaute her inne på forumet har en '95 320i Coupé. Den ble stoppa på 219km/t av turtallssperra. Målt med GPS på autobahn da de var på vei til Nürburgring i fjor. Hadde vært moro å se om den hadde klart mer om han hadde fått en chip som dytta sperra litt oppover.

Vil tro 318is og 320i har rimelig lik utveksling. 318is stopper på 213km/t, mens 320i som sagt er oppgitt til 216km/t, og 320ia på 214km/t. 320ia er ganske langsteget. 2. giret går til over 100, og de har veldig lavt turtall på 110 i 5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eg snakke om 5 gir... E jo ikkje nåke problem å dra biler opp til rødt turtall på 5 gir... Det er jo berre å ha gassen i bunn og kanskje litt nedoverbakke...

Men eg har jo ein liten fordel då.. Bur rett attmed Gudvangatunnellen som er på 11,4 km og litt nedoverbakke.. Einaste minus er at det er litt humpete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg snakke om 5 gir... E jo ikkje nåke problem å dra biler opp til rødt turtall på 5 gir... Det er jo berre å ha gassen i bunn og kanskje litt nedoverbakke...

Men eg har jo ein liten fordel då.. Bur rett attmed Gudvangatunnellen som er på 11,4 km og litt nedoverbakke.. Einaste minus er at det er litt humpete...

Gjør du dette i Norge i en tunnell? WTF

Å kjøre fullt på 5. i en norsk tunnell er så dumt at jeg ikke helt forstår hvorfor jeg skriver her nå. DJISØS!

Selv har jeg testet fullt på 5. i Tyskland, på autobahn med fri fartsgrense. Tørt og fint vær, både på rettstrekke med oppovebakke flate og nedoverbakke. Målt med GPS. Toppfart på min 320i var 219MAX. Selv i nedoverbakker gikk den ikke fortere. I slak oppoverbakke slakket den selvfølgelig noe, helt avhengig av hvor bratt det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
vent litt her....har 320 samme giringa som 318is ca? isåfall så ligger vel de sinnsykt høyt på turtall i 5 gir. mener is`en har nesten 3500 rpm i 110,og da er 220 max av hva den kan klare uten en sinnsyk feilmargin seff. merkelig giring på disse bila.

320 er gira litt høgre enn isbilane. toppfarten er et par km høgre.men eg hadde nok klart å dra den te sperra.da kan eg no teste ved neste anledning.hakje du hatt din oppe i 220 då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thorleif: Jeg stemmer også umiddelbart på aks. Men når du snakker om hastighet på en slik måte du gjør, svinger og G-krefter, da er nok høy fart minst like spennende.

Høy fart rett fram på en vei var det første jeg tenkte på under denne tråden. Det synes jeg ikke er så spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vent litt her....har 320 samme giringa som 318is ca? isåfall så ligger vel de sinnsykt høyt på turtall i 5 gir. mener is`en har nesten 3500 rpm i 110,og da er 220 max av hva den kan klare uten en sinnsyk feilmargin seff. merkelig giring på disse bila.

320 er gira litt høgre enn isbilane. toppfarten er et par km høgre.men eg hadde nok klart å dra den te sperra.da kan eg no teste ved neste anledning.hakje du hatt din oppe i 220 då?

All info jeg har sett tilsier at 320i og 318is (E36) er helt likt giret. Begge har 1:1 i 5.gir, og diffen har 1:3,45.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...