Dr_S Skrevet August 31, 2005 Share Skrevet August 31, 2005 http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=234306 Noen som er interesserte? Vi er allerede 6 stk ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 1, 2005 Share Skrevet September 1, 2005 Kebab! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet September 1, 2005 Share Skrevet September 1, 2005 Kebab! Saklig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 1, 2005 Share Skrevet September 1, 2005 Det var egentlig bare en bump ettersom bmwccn-tråden er oppdatert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 1, 2005 Forfatter Share Skrevet September 1, 2005 hagenisse da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 1, 2005 Share Skrevet September 1, 2005 Jammen fristende dette her. Men skulle jo hatt i både nærlys og fjernlys.. hvordan tåler disse fjernlys-bruk, hvor de blir slått av og på hele tiden? Må jo ha i nærlysene fordi det er kult.. I fjernlysene må man ha fordi de lyser bra.. Er det forresten 6000k-lamper på bilene på bildene der? Synes de ser veldig blå ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dolk Skrevet September 1, 2005 Share Skrevet September 1, 2005 Jeg skal ha ett sett med H3! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 1, 2005 Share Skrevet September 1, 2005 Nøyer meg nok med nærlysene pga prisen jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 1, 2005 Forfatter Share Skrevet September 1, 2005 H7 bestilles Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 2, 2005 Share Skrevet September 2, 2005 HAMBURGER! Da er det bare å sende mail folkens. Send til kalle at darkbulls dot no og skriv bmwccn, navn og pæretype. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KDybvik Skrevet September 2, 2005 Share Skrevet September 2, 2005 Har tidligere hatt noen veldig vellykkede gruppebestillinger på VWAudi-club forumet, hensikten med dette er å ordne xenon til klubbens medlemmer billig. Har fått veldig gode priser hos leverandøren på en ny type Xenonlys med samme kvalitet, oppkobling og garanti som ved tidligere bestillinger. Denne gangen har vi litt flere fargetemperaturer å velge i 5400, 6000, 8000 og 10000 De to siste er litt mer for showbruk. 8000k og 10000 er VELDIG blått lys nesten litt grønnlilla. Du får ikke dette gategodkjent men det er som sagt flott til showbruk. Fargetempen som anbefales er 6000k. Litt om settene: Settene blir levert i robuste aluminiumskofferter slik som den på bildet og er av meget god kvalitet og finish. Monteringen er nesten det gøyeste med det. Litt avhengig av biltype er det så og si like lett som å skifte ei vanlig lyspære. Man tar ut den gamle lyspæren, setter i xenon lyspære og plugger xenonboksen (gjør om spenningen til 23000 volt) i de orginale ledningene. Ingen modifikasjoner trengs. Monteringen tok meg ca 30 minutt, ikke lengere tid enn det tar å bytte lyspære. Resultatet fikk jeg nesten tårer i øynene av. Et fantastisk blå-hvitt lys som lyser utrolig godt opp på mørke kvelder. Har i ettertid også montert fjernlys xenon og det var en liten overraskelse for jeg hadde faktisk ikke trodd at lysene skulle bli så bra. Nå kan elgene bare stå i kø langs veikanten for alt er opplyst langt fremover. Pærene bruker 35 watt (orginal h7 er 55w) Gjennomsnittslevetiden er 2500 timer (vanlig h7 er maks 500 timer) Pærer som xenon kan leveres til er H4-2(H/L beam) H1, H3, H7, H4-1, 9004,9005,9006,9007 sistnevnte er typiske tåkelys pærer. Også kalt HB3 og HB4 Forskjellen på h4-1 og h4-2 er hovedsaklig at h4-2 er h4 bi-xenon med fjern og nærlys i samme pære og h4-1 er enkel xenon. h4-2 er dyrere, men da får du også to sett i en pakke (BiXenon). Litt vanskeligere oppkobling men ikke verre at den vanlige mannen i gata får det til. Brukte 30-40 minutter å montere det på en 97 A4. Nytt med de nye settene er et ekstra ledningsnett som kan kobles opp hvis ønskelig som gjør at du kan gjemme vekk ballastene. Meget enkel oppkobling på dette også, men liker best den gamle koblemåten. Og for de som lurte på om dette blir godkjent på Biltilsynet er svaret ja, så sant du har lyktespylere og automatisk justerbare reflektorer. Har vært i kontakt med biltilsynet og så lenge settene var montert i henhold til disse kravene trengtes det ingen godkjenning eller fremvisning. Og for de som kanskje ikke har det som kreves er det kanskje en trøst at jeg har vært igjennom kontroll på Biltilsynet uten spylere eller just. refl. selv når jeg påpekte at xenonlysene var ettermontert så de ikke dette som et problem. Har noen bilder fra tidligere xenonmonteringer, dette er fra de "gamle" settene, men lyset er det samme i de nye. Og det er ikke lett å få demonstrert det flotte lyset på bilde når kameraet blir blendet av lysene. Har stjålet noen bilder fra medlemmene. Fabrikken stiller 12 måneders garanti på settene og jeg selv stiller 6 måneders funksjonsgaranti, dvs uansett hva som skjer innen 6 måneder dekkes av garantien (bortsett fra hvis du knuser pærene eller ballastene) =) Prisoversikt: Her er rabattprisene: (for følgende pærer: H1, H3, H7, H4-1, 9004,9005,9006(HB3),9007(HB4) ) Fullpris: 2390 kr inkl mva. 5-10 bestillinger: 2190 10-25 bestillinger 1990 25 og over 1890 inkl mva For å få en så god pris som på den største bestillingen blir det bestilt et eget parti kun til dere. Når bestillingen sendes tar det 15 dager å produsere settene og minst tre dager i post. Når settene er i post til Norge vil jeg starte å ta imot betalinger, eller gjerne før. Kan også sende i postoppkrav men dette fordyrer frakten med 80 kr. Settene blir sendt ut i Norgespakker som koster 97 kr og sporingsnummer blir tilsendt deg straks pakken er sendt. Bestillinger mottaes på kalle@darkbulls.no Alle settene på bildene er 6000k TRYKK PÅ BILDENE FOR Å SE DEM STØRRE Den kan kanskje være verdt en å ta en titt på de tidligere bestillingene: 1. http://forum.vwaudi-club.no/showthread. ... ge=1&pp=15 2. http://forum.vwaudi-club.no/showthread. ... ge=1&pp=15 3. http://forum.vwaudi-club.no/showthread. ... ge=1&pp=15 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet September 2, 2005 Share Skrevet September 2, 2005 NB! til alle som vurderer dette, for å få det godkjent så må du ha Høytrykkspyling eller viskerere + spyling på hovedlysene. (pluss eventuelt fjernlys). Pluss Man må ha innlagt en form for begrensning i reflektoren, siden lyset fra en Xenon pære ikke skal kunne spre lyset like mye opp som en vanlig halogen pære(hvis ikke blender du ALT som kommer imot deg!) Mener nå ihverfall jeg har lest dette i vår ''kjære'' lovbok for kjøretøy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KDybvik Skrevet September 2, 2005 Share Skrevet September 2, 2005 MPower20, det er desverre feil. Opplysningene fikk jeg da jeg selv ringte biltilsynet og spurte om kravene til xenonlys. Spurte også om bilen må fremvises og xenonlysene må tykkes i vognkortet slik som annet utstyr men svaret var nei. Krav er lyktespylere og automatiske høydejusterbare reflektorer. INGEN som har handlet slike xenonlys hos meg har hatt problemer i kontroll langs veiene eller på stasjoenene. Skulle du havne i trøbbel for dette så tar det 30 minutt å bytte tilbake til vanlig "stearinlys". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 2, 2005 Share Skrevet September 2, 2005 Hvorfor lyktespylere sånn egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet September 2, 2005 Share Skrevet September 2, 2005 blir ikke varme av disse pærene,kan ise på lyktene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå