Mpower20 Skrevet September 2, 2005 Skrevet September 2, 2005 MPower20, det er feil. Opplysningene fikk jeg da jeg selv ringte biltilsynet og spurte om kravene. Spurte også om bilen må fremvises og xenonlysene må tykkes i vognkortet slik som annet utstyr men svaret var nei. Krav er lyktespylere og automatiske høydejusterbare reflektorer. Ja ok, så du må ikke vise bilen for biltilsynet og få d i vognkortet? Hmm, ikke så mange biler som har automatiske høydejusterbare reflektrorer av litt eldre biler da, så d er jo litt kjipt. Har en oppe i gata her som har en fin Auda 80 Cab med sånne pærer som dette, og hver gang jeg møter han på veien når d er litt mørkt så er det akkurat som om han skulle ha kjørt med fjernlyset på.
KDybvik Skrevet September 2, 2005 Skrevet September 2, 2005 Hvorfor lyktespylere sånn egentlig? Fordi når lyktene blir urene blir lyset som treffer disse partiklene på lyktene reflektert i andre vinkler enn rett frem og ned og kan virke blendene. Pærene avgir 35 watt varme og burde ikke ise. Men det har faktisk vært et lite problem i veldig kalde strøk at pærene ikke avgir nok varme til å holde lytkene isfrie. Mpower: Det kan skyldes at han har stilt lysene til himmels eller at lyktene hans ikke er klarglass noe som kan virke blendene akkurat som med skittene lykter. Men biler (Mercedes C200) har blitt levert med "matte" glass or orginal xenon, så det er lovlig også på "mattglass" lykter.
Gunnar Skrevet September 2, 2005 Skrevet September 2, 2005 KDybvik, Hva vil dette med glasset og refleksjonene ha å si for meg på min gode gamle 5-serie med "smilelykter"? Det beste dagslysbildet jeg hadde på nett av lyktene akkurat nuh: Og en close-up med halogenpære på: Det er jo ikke akkurat klarglass på denne.. Er det forreste et generelt problem at man blender motgående kjøretøy etter xenon-konvertering uten høydejustering etc.? Jeg har ikke lyst til å blende noen slik at de kjører i fronten på meg..
KDybvik Skrevet September 2, 2005 Skrevet September 2, 2005 Det vil ikke bli et problem med lyktene dine. Er ikke det forresten linselykter bak glasset? Det gir i såfall et enda penere lys. Har solgt xenonlys til flere 5'ere og resultatet er like bra hver eneste gang. Er du redd for å blende noen kan du stille lyset litt ned. Har forresten kjørt i godt og vel et år med xenonlys uten å få noen klager eller blink fra andre billister.
ovex Skrevet September 2, 2005 Skrevet September 2, 2005 ...hmm...er det automatisk høgdejustering på lyktene på passat 98?? det er brytar inne i bilen for justering, men det er ikkje automatisk eller? På BMW'en min ser eg at lykta går opp, så ned når eg slår på tenninga (org Xenon)
ovex Skrevet September 2, 2005 Skrevet September 2, 2005 Kunne tenke meg til Passaten min..98 mod..men må fyrst vite svar på justeringa over!
Gunnar Skrevet September 2, 2005 Skrevet September 2, 2005 Det er ikke automatisk nei, ovex. Det er manuell justering. Automatisk er slik du har på BMWen.
KDybvik Skrevet September 2, 2005 Skrevet September 2, 2005 Kunne tenke meg til Passaten min..98 mod..men må fyrst vite svar på justeringa over! Passaten din har kun elektrisk justering og er ikke godkjent etter papirene. Du får bare ta leve med ikke godkjent xenon som alle andre. Dette er virkelig ikke et problem altså.
Dr_S Skrevet September 3, 2005 Forfatter Skrevet September 3, 2005 Jeg har disse lyktene, med linselys De er vissnok bra med det kit'et
Dr_S Skrevet September 3, 2005 Forfatter Skrevet September 3, 2005 PIZZA Da har iaf jeg bestilt et sett H7
Erik E30 Einum Skrevet September 4, 2005 Skrevet September 4, 2005 På BMW'en min ser eg at lykta går opp, så ned når eg slår på tenninga (org Xenon) På min E46 har jeg hverken Xenon eller automatisk høydejustering, men jeg har et tre-trinns hjul ved siden av instrumentlysdimmingen som gjør at jeg kan manuelt justere lysene. Også på mine lykter tilter lysene ned og opp når jeg slår på tenninga. Jeg tror dette er for at motorene og annet leamikk ikke skal stå i sju stein den dagen man faktisk har så tung last at man MÅ justere lysene sine. Den gjennomsnittlige bileier skrur nok ikke på brytere unødvendig. Ref. alle de som lar tåkebaklyset stå på for evig tid etter at de prøvde alle bryterne første dagen etter bilkjøpet...
KDybvik Skrevet September 5, 2005 Skrevet September 5, 2005 På BMW'en min ser eg at lykta går opp, så ned når eg slår på tenninga (org Xenon) På min E46 har jeg hverken Xenon eller automatisk høydejustering, men jeg har et tre-trinns hjul ved siden av instrumentlysdimmingen som gjør at jeg kan manuelt justere lysene. Også på mine lykter tilter lysene ned og opp når jeg slår på tenninga. Jeg tror dette er for at motorene og annet leamikk ikke skal stå i sju stein den dagen man faktisk har så tung last at man MÅ justere lysene sine. Den gjennomsnittlige bileier skrur nok ikke på brytere unødvendig. Ref. alle de som lar tåkebaklyset stå på for evig tid etter at de prøvde alle bryterne første dagen etter bilkjøpet... Hehe kjenner til den med tåkelysknappene. En kamerat av meg kjørte i 3 måneder før han fant ut at han ikke burde trykke på begge knappene for å få på tåkelysene og at den ene var til tåkelysene bak. På min E46 er det ikke orginal xenon men det er automatiske høydejusterbare reflektorer, (men ikke lyktespylere) og et tre trinns hjul ved siden av instrumentlysdimmingen. Kanskje ekstrautstyr?
Erik E30 Einum Skrevet September 5, 2005 Skrevet September 5, 2005 Har du BÅDE automatisk høyderegulering OG det tretrinnshjulet? Med automatikk så faller jo vitsen med det reguleringshjulet bort... Automatikk er nok ekstrautstyr ja, og inkludert når man velger Xenon som ekstrautstyr.
Ole-Magne Skrevet September 5, 2005 Skrevet September 5, 2005 KDybvik: prisforskjell på 6000K i forhold til 8000K/10000K har H7 pærer Når er siste frist for bestilling?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå