Gå til innhold

Gruppekjøp på Xenon-kit, les mer her

Dr_S
 Share

Anbefalte innlegg

MPower20, det er feil. Opplysningene fikk jeg da jeg selv ringte biltilsynet og spurte om kravene. Spurte også om bilen må fremvises og xenonlysene må tykkes i vognkortet slik som annet utstyr men svaret var nei.

Krav er lyktespylere og automatiske høydejusterbare reflektorer.

Ja ok, så du må ikke vise bilen for biltilsynet og få d i vognkortet? Hmm, ikke så mange biler som har automatiske høydejusterbare reflektrorer av litt eldre biler da, så d er jo litt kjipt. Har en oppe i gata her som har en fin Auda 80 Cab med sånne pærer som dette, og hver gang jeg møter han på veien når d er litt mørkt så er det akkurat som om han skulle ha kjørt med fjernlyset på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor lyktespylere sånn egentlig?

Fordi når lyktene blir urene blir lyset som treffer disse partiklene på lyktene reflektert i andre vinkler enn rett frem og ned og kan virke blendene.

Pærene avgir 35 watt varme og burde ikke ise. Men det har faktisk vært et lite problem i veldig kalde strøk at pærene ikke avgir nok varme til å holde lytkene isfrie.

Mpower: Det kan skyldes at han har stilt lysene til himmels eller at lyktene hans ikke er klarglass noe som kan virke blendene akkurat som med skittene lykter. Men biler (Mercedes C200) har blitt levert med "matte" glass or orginal xenon, så det er lovlig også på "mattglass" lykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KDybvik, Hva vil dette med glasset og refleksjonene ha å si for meg på min gode gamle 5-serie med "smilelykter"?

Det beste dagslysbildet jeg hadde på nett av lyktene akkurat nuh:

S3011443.jpg

Og en close-up med halogenpære på:

S3011065.jpg

Det er jo ikke akkurat klarglass på denne..

Er det forreste et generelt problem at man blender motgående kjøretøy etter xenon-konvertering uten høydejustering etc.? Jeg har ikke lyst til å blende noen slik at de kjører i fronten på meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil ikke bli et problem med lyktene dine. Er ikke det forresten linselykter bak glasset? Det gir i såfall et enda penere lys. Har solgt xenonlys til flere 5'ere og resultatet er like bra hver eneste gang.

Er du redd for å blende noen kan du stille lyset litt ned. Har forresten kjørt i godt og vel et år med xenonlys uten å få noen klager eller blink fra andre billister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tenke meg til Passaten min..98 mod..men må fyrst vite svar på justeringa over!

Passaten din har kun elektrisk justering og er ikke godkjent etter papirene. Du får bare ta leve med ikke godkjent xenon som alle andre. Dette er virkelig ikke et problem altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På BMW'en min ser eg at lykta går opp, så ned når eg slår på tenninga (org Xenon)

På min E46 har jeg hverken Xenon eller automatisk høydejustering, men jeg har et tre-trinns hjul ved siden av instrumentlysdimmingen som gjør at jeg kan manuelt justere lysene. Også på mine lykter tilter lysene ned og opp når jeg slår på tenninga. Jeg tror dette er for at motorene og annet leamikk ikke skal stå i sju stein den dagen man faktisk har så tung last at man MÅ justere lysene sine. Den gjennomsnittlige bileier skrur nok ikke på brytere unødvendig. Ref. alle de som lar tåkebaklyset stå på for evig tid etter at de prøvde alle bryterne første dagen etter bilkjøpet... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På BMW'en min ser eg at lykta går opp, så ned når eg slår på tenninga (org Xenon)

På min E46 har jeg hverken Xenon eller automatisk høydejustering, men jeg har et tre-trinns hjul ved siden av instrumentlysdimmingen som gjør at jeg kan manuelt justere lysene. Også på mine lykter tilter lysene ned og opp når jeg slår på tenninga. Jeg tror dette er for at motorene og annet leamikk ikke skal stå i sju stein den dagen man faktisk har så tung last at man MÅ justere lysene sine. Den gjennomsnittlige bileier skrur nok ikke på brytere unødvendig. Ref. alle de som lar tåkebaklyset stå på for evig tid etter at de prøvde alle bryterne første dagen etter bilkjøpet... :?

Hehe kjenner til den med tåkelysknappene. En kamerat av meg kjørte i 3 måneder før han fant ut at han ikke burde trykke på begge knappene for å få på tåkelysene og at den ene var til tåkelysene bak. :)

På min E46 er det ikke orginal xenon men det er automatiske høydejusterbare reflektorer, (men ikke lyktespylere) og et tre trinns hjul ved siden av instrumentlysdimmingen. Kanskje ekstrautstyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...