Gå til innhold

Alarm


truck_driver
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å skaffe meg alarm til bilen, er det lett å instalere selv, eller må det bli gjort på verksted? Og hva pleier det å koste?

Noen som vet om både billig alarm og et billig sted å montere?

Og til sist jeg kan tenke meg fjernstyrt sentrallås også, hva koster det å få satt inn?

Hvis noen vet om noen billige steder å få dette gjort så si gjerne ifra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, hvis du vil ha alarmen godkjent hos forsikringsselskapet må du få en godkjent alarmmontør/verksted til å installere den.

Vi (Bilradiospesialisten Sandnes) tar 3290,- ferdig montert for biler uten sentrallås. Hvis bilen allerede har sentrallås blir alarmen koplet til denne og du får da fjernbetjening på låsene. Dette koster 3790,-.

Hvis du ikke har sentrallås originalt i bilen tar vi 650,- pr. dør. Dette dekker motoren og arbeidet. Bakluken pleier vi som regel ikke kople til sentrallåsen. Det krever som oftest at låsen må bli byttet ut. Så folk gidder som regel ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, hvis du vil ha alarmen godkjent hos forsikringsselskapet må du få en godkjent alarmmontør/verksted til å installere den.

Vi (Bilradiospesialisten Sandnes) tar 3290,- ferdig montert for biler uten sentrallås. Hvis bilen allerede har sentrallås blir alarmen koplet til denne og du får da fjernbetjening på låsene. Dette koster 3790,-.

Hvis du ikke har sentrallås originalt i bilen tar vi 650,- pr. dør. Dette dekker motoren og arbeidet. Bakluken pleier vi som regel ikke kople til sentrallåsen. Det krever som oftest at låsen må bli byttet ut. Så folk gidder som regel ikke det.

Var innom Bilradiospesialisten i Trondheim for en stund siden. De var ikke sikker på om det ville virke å koble alarmen til fjernstyringen og hvis de fikk det til å virke så kunne det bli slik at alarmen gikk av når man åpnet låsen, men det ville det gjøre hvis man dirket opp døren også. Da ble det lite aktuelt. Vet du om kan koble til alarmen til den orginale fjernstyringen uten å få dette til problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom Bilradiospesialisten i Trondheim for en stund siden. De var ikke sikker på om det ville virke å koble alarmen til fjernstyringen og hvis de fikk det til å virke så kunne det bli slik at alarmen gikk av når man åpnet låsen, men det ville det gjøre hvis man dirket opp døren også. Da ble det lite aktuelt. Vet du om kan koble til alarmen til den orginale fjernstyringen uten å få dette til problemet?

Du har altså en E36 med original fjernkontroll.

Det er fullt mulig å kople til alarmen slik at du får brukt den originale fjernkontrollen. Men som du fikk beskjed fra BRS at alarmen vil bli deaktivert når du bruker nøkkelen i dørlåsen eller den blir dirket opp, er helt riktig. Alarmen vil heller ikke bli godkjent pga. dette.

Ikke vet jeg hvorfor DEFA ikke har laget godkjent koplingsskjema for disse bilene. Muligens fordi det ikke er mulig og de sperresignalene som trenge ikke er i bilen i det hele tatt.

Så eneste muligheten for å få montert en godkjent alarm i bilen din er å bruke en DEFA 821xg. Denne har egne fjernkontroller og startsperre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...