Gå til innhold

Senkefjærer


Lien
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte å kjøpe meg nye senkefjærer, siden de jeg har ikke senker nok.. Selv om jeg fikk oppgitt av selger at den var 60/40 senket syntes jeg den ser ekstremt høy ut bak til å være det.. Så derfor lurte jeg på om dere veit om noen bra sett til e36 -318, helst 60/40mm..

Så på AP fjærer fra schiedmann men de kunne bare skaffe 55/40 til 4 syl. motorer. Samtidig var disse litt dyre syntes jeg! Kan jo alltids senke den mer enn 60/40 og :D Sitter korte gassdempere på bilen som gjør at den oppfører seg bra med hensyn på dumper, selv om den er en del senket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare så det er nevnt, senker du med kunn fjærer, over 40mm ødlegger du demperne dine relatift raskt.

Det er derfor en gyllen regel om at skal msn senke mer enn 40mm, må det også settes inn nye dempere..

Coil-over kit(?? slik det skrives), er det beste alternativet. her kan det justeres mykhet og høyde.. men det er kostbart :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm .. trodde ikke det var noe standard sett jeg .. Er det ikke faste sett på 40/30 eller 60/40 osv da? Har aldri hørt om 60/50 eller 50/30..

Kan jo hende du har rett for det da :)

Hvor mye koster et rimelig sett med 60/40 fjærer med gode egenskaper da? Ap fjærene til schimedmann koster 2 laken og det syntes jeg blir i høyeste laget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm .. trodde ikke det var noe standard sett jeg .. Er det ikke faste sett på 40/30 eller 60/40 osv da? Har aldri hørt om 60/50 eller 50/30..

Kan jo hende du har rett for det da :)

Hvor mye koster et rimelig sett med 60/40 fjærer med gode egenskaper da? Ap fjærene til schimedmann koster 2 laken og det syntes jeg blir i høyeste laget!

mulig 50/30 ikke finnes, men min er litt lavere foran, men kan jo ha søkki litt de fjørene å..

Jeg kjøpte apex på gsbildeler og er veldig fornøyd med det.. det jeg VET om til E36 er 40/40, 60/40, 60/30, og 40/15 er mtech understell..

Rett meg om noe er feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M-tech er vel noe sånt som 15/15 iforhold til orginalt. Ellers så finnes det jo alt mulig, men saken er at det varierer sånn i forhold til produsent. 60/40 fra en produsent kan være langt lavere enn 60/40 fra en annen osv..

Den røde ser litt rar ut, ser ut som 60 foran, men den ser jo faktisk høyere ut enn min bak, som er senket 40/15...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje min er senket 60/0 da? Man vet jo aldri... Var en utlending jeg kjøpte av og når jeg spurte hvor mye den var senka sa han bare: "60 forran, men den er mye høyere bak :)"

Da trenger jeg dere til å finne meg noen gode senkefjærer :) Helst noen med god kvalitet til en god penge.. Har alltid syntes bilen min var høy bak så nå må noe gjøres :P

Ps! Gjør det noe om man bruker to forskjellige merker på dempere og fjærer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morten318: hvor mye ga du for ditt set, hvor kjøpte du det og hvilket merke er det?

Ringte forresten GS og de sa at det fantes bare 40/40 senkefjærer til 91 318.. Hvis jeg skulle ha 60/40 måtte jeg bygge om forstillinga for diameter på fjærene i 91 og 92 var forskjellig.. Nytt stabstag må byttes for at det skal passe så da blir det fort dyrt..

Vet dere noe om det finns noen alternativer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje min er senket 60/0 da? Man vet jo aldri... Var en utlending jeg kjøpte av og når jeg spurte hvor mye den var senka sa han bare: "60 forran, men den er mye høyere bak :)"

Da trenger jeg dere til å finne meg noen gode senkefjærer :) Helst noen med god kvalitet til en god penge.. Har alltid syntes bilen min var høy bak så nå må noe gjøres :P

Ps! Gjør det noe om man bruker to forskjellige merker på dempere og fjærer?

Hørt om kapping av framfjærer før? Har jeg ikke tidligere påpekt at det ser ut som framfjærene er kappet på bilen din?

Kan bli like bra som senkefjærer det. De blir også stivere i samme slengen hvis man tar bort en vinding eller to. Synd det er nesten umulig på bakfjærene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være en mulighet at de er det, men det tviler jeg litt på siden det ser ut som et sett med gassdempere og fjærer som er levert av KAW. Men siden det ikke går ann å få tak i 60/40 så kan jo det være en mulighet..

Veit dere om noen andre som leverer 60/40 til -91 318 med samme mål som 40/40 settet, eller noen alternativer til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...