Tech9 Skrevet September 4, 2005 Share Skrevet September 4, 2005 M5'n din går vel kun på 98oktan, sånn som min kjære grombil gjør, så klart det svir ganske så hardt når man fyller full tank på kjerra. Ja, og den skal da ha litt også med litt trykk på pedalen.. Det går utrolig fort å tømme en tank på småkjøring ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_CoZm|C_ Skrevet September 4, 2005 Share Skrevet September 4, 2005 hm.. ser ut så d blir FRP på meg o.. e jo bare dei så ser kor mye me bilfolk egentli betale.. blir jo skamdyrt å kjøra 1,3 Fiesta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet September 4, 2005 Share Skrevet September 4, 2005 det er bare de med laves IQ som stemmer FRP... statistikk viser det. så her er det bare å føye seg inn i rekken av idioter.... Du mener at du er så smart da eller? Vet ikke helt hvor smart du er om du er keen på bensin priser opp til 25kr litern. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet September 4, 2005 Share Skrevet September 4, 2005 Vet ikke helt hvor smart du er om du er keen på bensin priser opp til 25kr litern. Håper ikke dette er alt du baserer din stemme på.... FRP har jo en del for seg som rett og slett ikke lar seg gjennomføre..... Synd at Carl I valgte feil parti, han er jo en god politiker... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet September 4, 2005 Share Skrevet September 4, 2005 ..jaja det er sikkert greit å ha ein bil i garasjen som går på diesel og...med eit forbruk på o,5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kilronan Skrevet September 4, 2005 Share Skrevet September 4, 2005 Du mener at du er så smart da eller? Vet ikke helt hvor smart du er om du er keen på bensin priser opp til 25kr litern. Hvis du tror at bensinprisen blir 25 kroner om alle andre enn FRP får bestemme så er du trolig ikke kjempesmart du heller. For normale mennesker som kjører et normalt antall km hver dag så spiller det jo ærlig talt ikke akkurat stor rolle om bensinen koster 8, 10 eller 12 kroner. De som virkelig burde syte er jo drosjeeiere, busselskaper og andre i transportnæringen som igjen vil bli tvunget til å øke prisene osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet September 4, 2005 Share Skrevet September 4, 2005 Frp får min stemme værtfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet September 4, 2005 Share Skrevet September 4, 2005 Selvfølgelig tror jeg ikke det kommer til å skje(på kort sikt), men jeg bare sier hva som kommer til å skje i lengden om ikke noen gjør noe snart. De tjener milioner på høye olje-priser, men lar ikke folket få noe glede av det. Helt idiotisk, bare setter det på "bok". Hva faen gjør det oss noe godt der? Hva med å investere litt å bli et skikkelig rikt land?(eller rikere i vårt tilfelle). Er bare MØKKA lei ap og sv politikken som vil ha opp avgifter på alt! Og gjerne dobbelt på ting også eller verdens politikken deres: *vi må trekke styrker ut av irak* Og bli sett på som en useriøs alliert, mest idiotiske man kan gjøre i disse tider. Og jeg sa ikke det kun for at jeg liker FRP best, for at jeg stemmer frp, liker høyere litt bedre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet September 4, 2005 Share Skrevet September 4, 2005 ...smørjing...ikkje nok til at eg vil ha Hagen ved spakane! Gjør som bikkja, drit i Hagen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimern Skrevet September 4, 2005 Share Skrevet September 4, 2005 25000 km pr år og 25,- liter'n og 0,8 på mila = 50000,- bare i bensin 25000 km pr år og 12,- liter'n og 0,8 på mila = 24000,- 25000 km pr år og 8,- liter'n og 0,8 på mila = 16000,- + den digre stabelen med avgifter som allerede finnes på bil Ikke for å lære noen enkel mattematikk, men når man bor på landet og er avhengi av bil, så sier det vel seg selv hvilken politikk som har direkte innvirkning på økonomien... Er ikke så rart at mange liker Carl fremfor lederen i "Fremtiden i våre hender", som gjerne ser at det blir 25 kr literen elller høyere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet September 4, 2005 Share Skrevet September 4, 2005 FRP! Enkelt og Greit!! på tide vi får dra nytte av milliardene som renner inn..ikke bli straffa mer pga at landet tjener mer.. bondevik og co kan brenne i helvete!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet September 4, 2005 Share Skrevet September 4, 2005 25000 km pr år og 25,- liter'n og 0,8 på mila = 50000,- bare i bensin25000 km pr år og 12,- liter'n og 0,8 på mila = 24000,- 25000 km pr år og 8,- liter'n og 0,8 på mila = 16000,- + den digre stabelen med avgifter som allerede finnes på bil Ikke for å lære noen enkel mattematikk, men når man bor på landet og er avhengi av bil, så sier det vel seg selv hvilken politikk som har direkte innvirkning på økonomien... Er ikke så rart at mange liker Carl fremfor lederen i "Fremtiden i våre hender", som gjerne ser at det blir 25 kr literen elller høyere PS det er ein veg mellom ytterkantane. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet September 4, 2005 Share Skrevet September 4, 2005 Det er et valgkamptriks det der, at FRP står og betaler bensinen for bilistene... De står og og betaler bompenger, som her... 45 kr hver vei, der stod de og betalte for alle som skulle gjennom i en 3 timers periode... Jeg er selvfølgelig veldig godt informert om når slikt skjer i nærmiljøet, da det er mamma som gjør det Så, jeg er som oftest først i køen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gsrl Skrevet September 4, 2005 Share Skrevet September 4, 2005 FRP! Enkelt og Greit!!på tide vi får dra nytte av milliardene som renner inn..ikke bli straffa mer pga at landet tjener mer.. bondevik og co kan brenne i helvete!! Så enig, så enig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kilronan Skrevet September 4, 2005 Share Skrevet September 4, 2005 Selvfølgelig tror jeg ikke det kommer til å skje(på kort sikt), men jeg bare sier hva som kommer til å skje i lengden om ikke noen gjør noe snart. De tjener milioner på høye olje-priser, men lar ikke folket få noe glede av det. Helt idiotisk, bare setter det på "bok". Hva faen gjør det oss noe godt der? Hva med å investere litt å bli et skikkelig rikt land?(eller rikere i vårt tilfelle). Jeg tviler på at du sitter på løsningen på hva som kommer til å skje hvis ikke FRP får makten. Hva du frykter er en annen ting. Det å forklare mannen i gata hvorfor vi ikke bare kan bruke i hytt og gevær av oljefondet er et av verdens største pedagogiske problem. Økonomi og dens ringvirkninger på nasjonalt nivå er en veldig komplisert og sammensatt affære. Hvis noen er genuint interessert i hvordan økonomi/makroøkonomi fungerer så anbefaler jeg å studere dette videre. Vi har hørt det før, men det er faktisk et faktum at de pengene Norge håver inn i dag ikke bare er 'våre' penger. De tilhører også våre barn og generasjonene etter der igjen. Dette fondet fungerer ikke som vår egen bankkonto hvor vi bare kan ta ut penger til alt det vi trenger, når vi trenger det. Hvis noen tror at vi bare kan ta ut en liten slump fra fondet og fikse opp Norge en gang for alle, så ..uhm ..ok, la meg prøve: Det vi holder på med i dag er å selge naturformuen og gjøre den om til finansiell formue. Blir vi noe rikere av å gjøre dette? Nei, oljen ligger jo bare der og vi har jo eid den hele tiden. Hvis du f.eks har en diamant og selger den så blir du jo ikke noe rikere, du bare bytter den mot mer likvide midler. Går så Norge med overskudd? Nei, vi går riktignok med solid likviditetsoverskudd, men i bunn og grunn så tærer vi på vår formue. Oljeformuen er Nordsjøen er jo begrenset, før eller senere så er det ikke mer olje igjen. Hvert år tærer vi ca 25 milliarder av denne formuen. Det som vanligvis skjer når man setter for mye penger inn i samfunnet er at prisene vil stige. Når man f.eks spytter inn x antall milliarder for å bygge veier så vil Mesta få større overskudd, ansatte i Mesta vil få høyere lønn og større kjøpekraft som igjen betyr høyere priser på varene de kjøper (høyere etterspørsel og prisene stiger).. Som sagt, for de som er seriøst interesserte i å kunne se de litt større linjene i økonomien i stedet for å skrive en haug med jalla-innlegg så vil jeg absolutt anbefale et kurs i makroøkonomi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå