Gå til innhold

Bytte høyttalerelement i E46 sedan


Anbefalte innlegg

Heisan,

Har en 02 BMW 316. Ønsker en forbedring av lyden, som skal være usynlig for øye, men hørbar for øret. Dvs jeg vil beholde den originale spilleren, men gjerne bytte ut høyttalerelementene til andre bedre som passer. Noen forslag?

Jeg vet at noen BMW-modeller har Harman/Kardon høyttalere montert i, Noen som vet hvor jeg kan får kjøpt disse? Evt pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...min erfaring med CD Business er:

Anlegget er eit større problem enn høgtalarane.

Har testa nytt anlegg på orginalhøgtalarane, lyden var bra!

Har testa nye høgtalarar på Business, lyden var framleis dårleg!

Det anlegget har rett og slett lit lite instillingar for å få ein rundt og fin lydbilde.....

Eg måtte bite i det sure eplet, bytta ut heile anlegget, medan orginale CDskiftaren i bagasjerommet stå arbeidsledig. Satte på eit Pioneer anlegg PEH ?70BT.. med iPod adapter+ orginale høgtalarar og ein aktiv Pioneer sub i holet til skiposen...

Lyden vart OK!

Det ser ikkje bra ut, men orginal anlegget står i hylla og ventar dersom ein eventuell ny eigar vil at det skal ver litt meir stil og litt mindre lyd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem å bytte ut høyttalerne i en E46. Eneste du må tenke på ved handel er at de må være 13cm, ikke bygge lenger inn enn 55mm og du må ha en monteringsbrakett.

Hvis du skal bruke den originale spilleren burde du ikke kjøpe andre enn minste serie av et merke. Større modeller pleier å kreve en større forsterker enn den som sitter i originalt.

Ang. HK elementene som sitter i en del BMWer: Disse har en ekstern forsterker som sitter i bagasjerommet. Ville heller ikke brukt penger på disse. Betaler mer enn det du får igjen av lydkvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan,

Har en 02 BMW 316. Ønsker en forbedring av lyden, som skal være usynlig for øye, men hørbar for øret. Dvs jeg vil beholde den originale spilleren, men gjerne bytte ut høyttalerelementene til andre bedre som passer. Noen forslag?

Jeg vet at noen BMW-modeller har Harman/Kardon høyttalere montert i, Noen som vet hvor jeg kan får kjøpt disse? Evt pris?

Her er ein paralell problemstilling:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=7921&highlight=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...