Gå til innhold

bensinlukt inni bilen!!!


stianbimmer
 Share

Anbefalte innlegg

Eg har også problem med bensinlukt uten å finne ut noen årsak. Ein mekaniker sa at det kanskje var eit lite hol i bensinpumpa slik at litt bensin rant ut og vart til bensindamp som reiste opp gjennom takluke dreneringa. Men det er fordi at eg bare kjenner det på høgre sida av bilen når takluka er open.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok ein ørliten lekase ein eller anna plass...

Bensinpumpa med tilstøytande føringar bør sjekkast.

Det er ikkje bra å sitte i bensin damp (helseskadeleg) sjølv om det er svært lite lukt. Kanskje dette er ein jobb for ein verkstad om du slit med å finne årsaka...eg ville i alle fall utbetra ein slik ting så fort som mogeleg m det var min bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nesten samme problemet.

Fikk inn bensin damp når bilen var kald, så ble det borte.

Hadde det lenge, så lenge at jeg hadde 2 servicer på 2 forskjellige verksteder. Ingen av de fant feilen.

Måtte ut og lete selv.

Feilen var at det var en dårlig slangeklemme + litt morken slange, den som går inn på insprøytingen lengst fremm mot fronten på bilen. byttet slange + klemme så var problemet borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det samme på E36`en min og.

Da var det og en lekk slange inn til innsprøytinga på den bakerste sylinderen. Fant ikkje feilen før eg studerte veldigt nøye med lommelykt rundt maskinen.

Spruten sto ut, men fordampet før det rant på bakken.

Kan sei eg var rask med å stoppe motoren når eg såg det, ja.

Fant og en liten lekasje på slangen som gjekk inn på railen helt fremme på motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen som vet ka det kan komme av at det kommer bensinlukt av vifta inni bilen!! det e også rundt biln ute,men kan ikke finne ut om den lekker noen plasser!! har sjekket men finn ingenting, :roll: ka i f... kan det være, blir jo hautullat av å kjøre i den osen :drink:

Har just det samme på min. fant ikke ut hvor det lakk før jeg hadde trykk på bensinen. var en ørliten lekkasje ved insprøytningen. byttet slangen og vips, helt fin. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...