Gå til innhold

Hvilken M3 er DIN drømme bil ?

Divine
 Share

Hvilken M3 er DIN drømme bil ?  

187 stemmer

1. 1. Hvilken M3 er DIN drømme bil ?

• E30 M3
      81
    • E36 M3
      25
    • E46 M3
      82

Anbefalte innlegg

Jeg er vel den eneste som ikke liker karroseriet på e30 m3 jeg da? :)

Nei....vi er to ;)

Men E46 er det nydeligste som finnes....E36 kommer på en knallbra andreplass..

Alle gode ting er 3...

Syns CSL'en blir litt for ribbet. Vanlig M3 E46 er derimot perfekt, trenger ingen styling! :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

E30 M3 er den realistiske drømmebilen.. Det er jo en bil jeg kunne hatt.. hvis ikke jeg hadde kjøpt den dumme e46en min.. hehe :)

Men hadde jeg hatt valget mellom hvem som helst av disse bilene så hadde det blitt en sort e46 m3.. helst gtr.. Rå bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hadde jeg hatt valget mellom hvem som helst av disse bilene så hadde det blitt en sort e46 m3.. helst gtr.. Rå bil!

Bare så synd at den er bygd i bare 5 eksemplarer! :shock: BMW Mobile Tradition har 3 eller 4 av disse, 1 av de er Black Sapphire metallic mens de 2 (3) andre er Titanium Silver metallic.

Interessant nok har alle disse ordinære M3 VIN-nr! Dvs. de bla tatt ut av produksjonslinjen og bygd om. Jeg har forresten brosjyre på både M3 CSL og M3 GTR liggende i en skuff ved PCen! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så synd at den er bygd i bare 5 eksemplarer!

1 av de er Black Sapphire metallic mens de 2 (3) andre er Titanium Silver metallic.

Jaja.. Da er det vell bare å innse at jeg aldri får det valget :cry:

Bilen min er Black Sapphire metallic.. Det er no rart med denne fargen.. Den virker liksom så grå.. :? Den har liksom ikke den "dramatiske" dybden når den er nypolert.. som andre sorte bmwer har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M3 E30 er og blir BMWs kanskje største cult modell. Optimal banebil osv.

M3 E36 er den bilen jeg ville hatt til daglig bruk, men kun pga. sedan modellen, 4 dører er best til daglig bruk.

M3 E46 er et steg i riktig retning mot E30, etter E36 som jeg må innrømme har skuffet litt.

M3 E46 CS tror jeg er et fint alternativ, beste fra CSL og ordinær utgave.

Er selv mest begeistret for eldre litt nostalgiske/cult biler, så min stemme ender på ///M3 E30. Helst en DTM bil eller en skikkelig banerigget bil.

Skal selv starte på et M3 E30 banebil prosjekt, derfor er Sport Evo'en til salgs her: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospe ... &username= , klarer ikke ribbe å herje med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sport Evo er bygget i kun 600 eksemplarer, men er paradoksalt nok den spesialutgaven der er bygd flest av...

Det er veldig mye som er forskjellig fra vanlig M3 og til den: bl.a. 2,5-liters motor, mot 2,3 i de andre. Justerbare spoilere, andre framseter, framskjermer, grill m.m. Semsket skinn i ratt, girkule og håndbrekk + masse andre detaljer.

Les en tilnærmet komplett oversikt over de 12 forskjellige E30 M3-utgavene på www.bmwccn.no/nor/kapittel1/m/mbilene_m3.htm , og meget detaljert på tysk: www.s14motorsport.de/0004/0004.htm samt spesifikt om Sport Evo på www.bimmers.com/m3/sportevo/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør at sports evoen ligger så mye over i pris ?

Er det bare produsert et lite antall av de?

Går de styggelig mye bedre en vanelig m3 fra samme år?

det er bare laget 600 stykker av dem, så da sier det seg selv att de holder seg litt bedre i pris.

den har 238 hk mot 195 hk i vanlig M3.

du får dem bare i svart og rød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er bare laget 600 stykker av dem, så da sier det seg selv att de holder seg litt bedre i pris.

Nå vet jeg at Sport Evo er spesiell, jeg setter den høyest av alle E30 M3 jeg også. Men som jeg er inne på i mitt forrige innlegg, det er den spesialutgaven det er lagd flest av, så antall produserte alene skulle ikke ha gjort den SÅ spesiell.

Antall produserte:

M3* (200 hk) - 5 187, M3 (195 hk) - 3 544, M3 USA - 5 300, M3 (215 hk) - 1 914, M3 Evo I (200 hk) - 505, M3 Evo II*** (220 hk) - 501, M3 EM 88 (195 hk) - 150, M3 Cecotto (215 hk) - 480, M3 Ravaglia** (215 hk) - 25, M3 Sport Evo (238 hk) - 600, M3 cab*** - 135, M3 cab (195 hk) 175, M3 cab (215 hk) - 476.

*Én av M3ene fikk 4WD - spesialbygd av BMW Motorsport.

**Solgt i Storbritannia - Cecotto ble solgt i øvrige Europa

***Én cab fikk Evo II-motor, den kommer visstnok i tillegg til de 135 cab'ene, og skal da visstnok være inkludert blant de 501 Evo II'ene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...