Gå til innhold

BMW E30 335i prosjekt

NeonMuffler
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan skal du gjør det med E34 535 kardagen på en E30?

Jo helt annen feste måte på E34 530v8/535/540/M5. har du tenkt å flytt over feste i fra E34 å sveis det på E30 eller?

må sveise nye fester. har tegninger på det, så det skal ikke være noe prob ;)

Oki. men hvorfor velger du ikke en E28 M535 kardang? dem passer nesten rett på. trenger bare bytt lokk i fra stor diff E30 over på E28 kardagen. Pluss at M535 kardagen er en av bmw sinne kardagen som tåler mest bank.

fordi det koster penger...

og når delebilen har sperre, så er jo valget enkelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 273
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

var ikke meiningen å gjør deg litt små sinna her no.

Jeg skjønner godt at du velger det man har.

først man har sveisa feste og sånt da åpner man meir muligheter i senere tid da kan man sett på Eks M5 3.8 kardang. Ikke så dumt.

jeg er ikke sinna ;) tingen er det at lærlinglønna ikke er den største, så da må man nesten ta det man har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft prosjekt:)

Jeg har en BMW 735i som jeg fikk kjøpt til ei billig penge. Motoren i denne var i meget god stand så jeg vurderer et e30 prosjekt med denne..

Blir dette prosjektet nøyaktig likt som dit? Men hva behøver man egentlig av ekstra deler og hva må ombygges? Hva type 3-serie anbefaler du (325?) ? Er det store forskjeller på 535 og 735?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft prosjekt:)

Jeg har en BMW 735i som jeg fikk kjøpt til ei billig penge. Motoren i denne var i meget god stand så jeg vurderer et e30 prosjekt med denne..

Blir dette prosjektet nøyaktig likt som dit? Men hva behøver man egentlig av ekstra deler og hva må ombygges? Hva type 3-serie anbefaler du (325?) ? Er det store forskjeller på 535 og 735?

vist du skal godkjend bilen så går du for en E30 323/325 vist ikke du ville bygg om til skive bremser bak og sånt selv da.

535 og 735 er lik. der er det bare få tak i Alpina B6 motor feste så passer motoren rett nedi. jeg har fått nedi 3.5 i min bil og på lørdagen blir det oppstart til me. men da har jeg motor av en E28 M535 litt meir arbeid der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og bukker:) Da blir det nok prosjekt på meg også. Så at B6 alpina'n hadde samme motorvolum så lurte på om det var noe der..

Bilen skal nok sansynligvis ikke godkjennes, men vet aldri så hadde nok vært lurt å kjøpt en 323/325. Må prøve å finne en med et fint karosseri og gåen motor, det blir nok ikke så lett..

Men mellomaksel ogsånn må dreies slik som du har gjort eller? 7-serien er jo en god del lenger / Eller finnes det en litt enklere måte å få dette gjort på..?

Hehe, Lykke til med oppstart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...