Gå til innhold

BMW E30 335i prosjekt

NeonMuffler
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 273
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
var dte mye tilpassing på bredde-kittet? hvor kjøpte du det? skal gjøre det selv tenkte jeg:D tror du den sparklinga på dørene dine holder?:/ skeptisk :?

jeg har kjøpt originale M3 dører...

breddinga som sitter på nå skal fjernes..

dessuten, jeg tinna først de gamle dørene, så fin sparkla jeg. har dem fortsatt, og de er like fine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Javel, da får jeg bare følge malen din :)

Ingen andre "store" ting jeg må vite om før jeg begynner da??

ikke kort inn akslingen på 8,7cm uten å være sikker (måle) dette selv. dette fordi ppf ikke bruker org alpinafester men lager like selv? og mm forsjeller kan avgjøre om delen passer eller ikke..

andre ting-du må ha sterkere diff enn 325 etterhvert. enten fra en bil med større eller samme motorvolum. vær oppmerksom på at du skaffer samme størrelse diff som står i traversen din org (stor eller liten)

diffbrems på 25% kan være greit å ha- men koster endel.

ang radiator må du enten få lagt en selv- eller bruke fra e28 528.

vil du ha kort rattutslag kan du bytte overføringen fra e36 (vet ikke om det må være m3) MED servo. også monterer du den uten servo.

kjøp inn kontakter og pins fra enten gs eller koed. kan være lurt å endre kontakten på bilen, og ikke den på motoren. altså du må ha samme kontakt som donorbilen har.

jeg vet at 2.5litrene og under har en mindre bensinpumpe enn hva 3.0 og oppover har. altså 2typer dimensjoner på bensinpumpene. denne må du kanskje bytte. i noen biler står pumpen i tanken- i andre står den montert sammen med bensinfilteret på venstre side rett framfor hjulbuen bak.

det er mulig å få "shortshift" gir bare ved å korte ned girstangen noen cm før du setter motor med gir inn. det er mulig å sette motoren inn med giren montert på. trangt, men det går akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...