lomiss Skrevet September 8, 2005 Share Skrevet September 8, 2005 er det noen som har peiling på hva forskjellen på KN FILTER og GREEN COTTON AIR FILTER ER? tar imot all opplysning om det.. takk på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten318 Skrevet September 8, 2005 Share Skrevet September 8, 2005 navnet for det meste væ.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 8, 2005 Share Skrevet September 8, 2005 Ja, og fargen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet September 9, 2005 Share Skrevet September 9, 2005 Det er to forskjellige filtere. Vil egentlig ikke annbefale sporstluft filter i det hele tatt. Slipper inn mye mere møkk i motoren og gir mer slitasje og dårligere levetid på motoren. Verre enn å kjøre med 10 år gammel olje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet September 9, 2005 Share Skrevet September 9, 2005 Det er to forskjellige filtere.Vil egentlig ikke annbefale sporstluft filter i det hele tatt. Slipper inn mye mere møkk i motoren og gir mer slitasje og dårligere levetid på motoren. Verre enn å kjøre med 10 år gammel olje. oK ? Trodde det likksom skulle beskytte like godt jeg Er luft filter bokksen på 320 og 325 lik ?! har vurdert og sette den til bake, men vet ikke om det passer over på 325. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet September 9, 2005 Share Skrevet September 9, 2005 Er vel delte meininger om kor "farligt" åpne filter er. Vil ha i min, for å få litt bedre lyd, men kor i stavangerområdet selger di det. Tenkte KN eller greenfilter. Såg GS selger filter for 400,- og sett for 1800,- Trenger eg settet eller holder det med filteret. På E36`en var det bare å ta ut filterboxen, og sette KN filteret rett på innsuget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet September 9, 2005 Share Skrevet September 9, 2005 Sjekk http://www.knfilters.com/search/appsearch.aspx for filter til din bil www.kollevold.no skal vel ha det meste ev. GS bildeler har.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet September 9, 2005 Share Skrevet September 9, 2005 Etter det eg såg, så består settet av en flexi-slange, 2 slangeklemmer noen skruer og plastic strips......for 1000,- ? kjøpe sjøl-100,- GS: settet ca 1800 m/filter kun filter 6-800,- Eller tar eg heilt feil nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet September 9, 2005 Share Skrevet September 9, 2005 ville gått for K&N ,de virker litt mer proffe,og er et mer annerkjent merke.og lettere å få tak i rensesett osv til de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rope Skrevet September 9, 2005 Share Skrevet September 9, 2005 Setter man Power filteret rett på insuget slik som green og K&N sit kit mister man effekt i motoren, av den simple grunnet at motoren får mye mer VARM luft, den drar jo inn masse luft som vifta sparker bakover. vil man at filtere skal være effektivt burde man sette på en plate som dette: http://www.bsrab.se/products/n3*52/o22/ da kan filtere kanskje gi litt effekt, alle andre filter-kits gir tøffere lyd og effekt tap!! Varm luft gir mindre å brenne på, alle veit hvordan lystgass prinsippet fungerer, kald luft er best! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet September 9, 2005 Share Skrevet September 9, 2005 Ser man på kitet, så er det en slange fra grillen til luftfilter, ergo litt kaldere luft i fart. Men om eg får 1-2 hk mindre, så vil eg ikkje emrke det uansett, men lyden fra bilen vil komme seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet September 9, 2005 Share Skrevet September 9, 2005 jupp,set på slangen + at du har den som stod der orginalt til luftfilterboksen,så det blir ikke så mye varm luft når du kjører i 80 + Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 9, 2005 Share Skrevet September 9, 2005 Jeg har en fleksi metallarmert silikonslange jeg skal bruke til å hente kaldluft fra fronten, men har faktisk ingen steder i fronten å hente luft fra.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet September 9, 2005 Share Skrevet September 9, 2005 Måtte skjære hull i no radiator deksel på min E30 husker jeg... Ved siden av hovedlyktene og radiator, for så å føre slangen fram til grillen å skjære ut der oxo... stod godt forklart i bruksanvisningen som følger med K&N kit´et.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 9, 2005 Share Skrevet September 9, 2005 Hmm, ok.. skulle absolutt fått til noe der. Men det jeg savner mest er en tynn aluplate som jeg kan forme til for å avskjerme filteret litt. Har prøvd å få tak i, men er jammen ikke lett. Må prøve en blikkenslager eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå