Aama_Racing Skrevet September 9, 2005 Share Skrevet September 9, 2005 Det beste etter det jeg har hørt er å skaffe seg et K&N filter som er beregnet i boksen og som passer i den.. Og som det sies lenger oppe i forumet MÅ du skjerme filteret for varm luft vist ikke virker det motsatt.. Vist du absolutt skal ha et slikt filter så må du huske å smøre det med litt tynn olje slik at mesteparten av støvet binder seg i stede for å dra inn i motoren. for å skjerme filteret litt mer så hadde jeg lagt et rør fra grillen e.l slik at støvet måtte reise lengere og dermed mindre støv i motoren.. mne som sagt, pass på klad luft, lyden får du jo nesten uansett... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet September 9, 2005 Share Skrevet September 9, 2005 Er det noen som har sett det dokumentert hvor mye ett slikt varmeskjold har å si for effekten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet September 9, 2005 Share Skrevet September 9, 2005 Jeg har en fleksi metallarmert silikonslange jeg skal bruke til å hente kaldluft fra fronten, men har faktisk ingen steder i fronten å hente luft fra.. Jeg måtte legge min helt under frontspoiler,fant ingen steder å tre den gjennom på min bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 9, 2005 Share Skrevet September 9, 2005 Er det noen som har sett det dokumentert hvor mye ett slikt varmeskjold har å si for effekten? Nei. En annen sak er jo hvor stor luftgjennomstrømning det er i motorrommet når man er i fart. Vil tro det meste av luften der blir byttet ut relativt kontinuerlig. Skulle testet å måle tempen i motorrommet under kjøring i 50km/t+ en normal dag... er lufta der bare 10 grader mer enn ute har det sikkert ikke så mye å si, men er den 80 grader tror jeg det kan utgjøre en del.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet September 9, 2005 Share Skrevet September 9, 2005 Og hvor stor restriksjon gir en lang slange frem til filteret.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 9, 2005 Share Skrevet September 9, 2005 Og hvor stor restriksjon gir en lang slange frem til filteret.. Stor. Litt av poenget med åpent filter er jo responsen. Tror den blir kraftig redusert med filteret utpå et langt rør, eller helt tettet filter mot et langt rør i fronten. Derfor har jeg satt filteret mitt rett på LMM, og det vil forbli relativt åpent rundt det, men sannsynligvis med en slange fra fronten som tilfører frisk luft i tillegg, samt et lite skjold akkurat inn mot motoren. Det vil allikevel være veldig åpent nedover og rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet September 9, 2005 Share Skrevet September 9, 2005 Slik er det gjort i min bil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet September 9, 2005 Share Skrevet September 9, 2005 Det finnes jo oxo ventiler en kan bygge/felle inn i panseret. Dette vil jo sikre kald luft direkte på filteret når en kjører. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå