Gå til innhold

Vurderer og kjøpe en 318i, HJELP!


|BMW_325|
 Share

Anbefalte innlegg

Som topicen nevner er je på jakt etter en 3 serie, helst 318 (pga økonomien)

Har kikka på en 93 modell 318 som akkurat har rulla 200 000, ikke rust, helt strøken...

Det er forøvrig en 4 dørs vi snakker om....

Bilen befinner seg i Trondheims området...

Noe jeg bør passe på???

Hvor langt kan disse bilene gå, pleier det og bli noen problemer når de har godt så langt?

Hvordan er disse bilene motormessig?

Hva bør jeg se etter???

Er rimelig fersk i gamet og vil liksom ikke kjøpe katta i sekken? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter mine tidligere erfaringer kan man like så godt kjøpe en med sekser,bruker ikke no mer bensin + at dem har mer dreimoment, for ikke å snakke om lyden :D

En bedre motor i mine øyne

Etter mine erfaringer bruker den en god del mindre bensin vertfall..

Hør etter om tikking, kjenn at bilen er tight og fin i girkassa og i kjøring..

men enig med bmw318is om en 94 mod. med kjede..samme som eg har..kjempemotor spør du meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter mine tidligere erfaringer kan man like så godt kjøpe en med sekser,bruker ikke no mer bensin + at dem har mer dreimoment, for ikke å snakke om lyden :D

En bedre motor i mine øyne

Om M52B20 er en bedre motor enn M43B19 er et relativt spørsmål, men rekksekseren bruker tildels betydelig mer bensin...et blandet forbruk på 0,88 liter/mil er absolut mer enn et blandet forbruk på 0,77 liter/mil... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter mine tidligere erfaringer kan man like så godt kjøpe en med sekser,bruker ikke no mer bensin + at dem har mer dreimoment, for ikke å snakke om lyden :D

En bedre motor i mine øyne

Etter mine erfaringer bruker den en god del mindre bensin vertfall..

Hør etter om tikking, kjenn at bilen er tight og fin i girkassa og i kjøring..

men enig med bmw318is om en 94 mod. med kjede..samme som eg har..kjempemotor spør du meg..

Ja har hatt en 318i med den motoren jeg også, enig i at det er en kjempemotor :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at den bruker litt mindre bensin(0,11 i følge bmwe9) er nok sant det men i det blir litt motstand så tenker jeg de talla forandrer seg litt :D

kjekt å ha litt mer dreimoment syns jeg vaffal

Enig, men det er ikke mye mer dreiemoment i rekkesekseren...190 Nm ved 4200 rpm mot 180 Nm ved 3900 rpm... :wink: Små rekkeseksere har aldri vært kjent for et stor dreiemoment. Forøvrig produserer E46 318i med N42B20 motoren på 143 HK hele 200 Nm ved 3750 rpm... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppen er vell det verste egentlig, men det kan du nok regne med at er noe slitt hvis det ikke er gjort noe med siden den var ny.. Videre ville jeg sett på sim-ringen på baksiden av girkassa.. Pleier å svette og er det for mye kan jo bilen ha vært kjørt med for lite olje på girkassa en stund.. Og det er jo ikke bra da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...