Gå til innhold

vil det bli mye arbeid å kostbart å skifte karrosori?


mEhE
 Share

Anbefalte innlegg

vis jeg for taki et karrosori 316-325 e30..

har jo en deler som kansje er brukene på min skada 325i.

hva må til for å få dette godkjent?

selve godkjenninga å slik er dette mye stress og kostbart?

er jo en del som har bytte til større motor å fått dette godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få tak i et karosseri med papirer i orden,så er det bare å bestille time for godkjenning på biltilsynet og betale registrerings avgift,Først må du også ordne forsikring på bilen for å få den godkjent.Deler fra din gamle bil skulle ikke være noe problem så lenge de er orginale og fra tilsvarende modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil uansett anbefale og ha en dialog med "tilsynet" på forhånd og underveis. Les også www.bmwccn.no/rogaland/biltilsynet.html

Dessverre er ikke BMW Norge interessert i å hjelpe deg med godkjenning av dette, men GS Bildeler vet jeg har solgt lister med forskjellene mellom modeller tidligere, så kanskje de kan hjelpe med å gi deg en oversikt over hva du må bytte. Dersom du har dette, og kan vise til at det er byttet så vil nok Trafikkstasjonen eller et bilverksted gå god for dette og godkjenne bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...trur at det er viktigt med dialog i forkant og undervegs....legg opp løpet slik at det er dei som fortel deg (synd at det skal vere slik) og at du "rettar" deg etter deira anbefaling (må nesten bruke den berømte "omvendt-psykologi")

Lettare å få tillatelse enn tilgivelse der i gården......;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker...men biltilsynet her er ikke ikke akkurat så fristene å snakke med..

sitter noen sure treige kjerringer i skranka og gretne gamle menn som bare kommer til å se dumt på meg...

men for vel iverfall prøve..

men er det noen forkjell på 2 dørs og 4 dørs? min e30 er 4 dørs..vill dette passe på en 2 dørs karrosori.? eller har det ingenting å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha karosseribytte må du bruke opp igjen 3 ting fra vrakbilen. motor, girkasse, forstilling, bakstilling. 3 av disse 4 tingene må brukes opp igjen. Før de demonteres fra vrakbilen må de plomberes av biltilsynet. Bare husk dette før du begynner å demontere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen forskjell på bremser, understell, motor og drivverk på 2-dørs/4-dørs.

Jeg er redd for at du neppe kommer særlig langt på Trafikkstasjonen med den innstillingen der... Med en seriøs forespørsel, litt offensiv, men samtidig ydmyk så kommer du langt. Dessuten vet jeg om mange som oppsøker en annen Trafikkstasjon enn sin nærmeste rett og slett fordi enkelte steder er kjent for å være litt vanskelige.

Skal du ha karosseribytte

Nå er det vel ikke snakk ok karosseribytte om jeg har forstått mEhE rett. Han har en krasja 325i, og planlegger å kjøpe en hel 316i og skal flytte over det tekniske fra 325i til 316i, og få denne godkjent med ny motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plombering er vel bare ved kappet og sveiset ramme?

ja karrosoriet mitt er ubrukelig..så tenker på å kjøpe nytt og bytte over deler som er brukende...

bimmerlars: da må jeg altså ha en dialog med verksted å i tillegg til tilsynet?da er kansje os-bildeler ett alternativ.skal ringe å hørre med fyren i mårra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil uansett anbefale og ha en dialog med "tilsynet" på forhånd og underveis. Les også www.bmwccn.no/rogaland/biltilsynet.html

Dessverre er ikke BMW Norge interessert i å hjelpe deg med godkjenning av dette, men GS Bildeler vet jeg har solgt lister med forskjellene mellom modeller tidligere, så kanskje de kan hjelpe med å gi deg en oversikt over hva du må bytte. Dersom du har dette, og kan vise til at det er byttet så vil nok Trafikkstasjonen eller et bilverksted gå god for dette og godkjenne bilen.

Er jo lett å se forskjellene på modellene i ETK eller realoem.com. Kan lage slike lister selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...