Gå til innhold

vil det bli mye arbeid å kostbart å skifte karrosori?


Anbefalte innlegg

Skrevet

vis jeg for taki et karrosori 316-325 e30..

har jo en deler som kansje er brukene på min skada 325i.

hva må til for å få dette godkjent?

selve godkjenninga å slik er dette mye stress og kostbart?

er jo en del som har bytte til større motor å fått dette godkjent.

Skrevet

Du må få tak i et karosseri med papirer i orden,så er det bare å bestille time for godkjenning på biltilsynet og betale registrerings avgift,Først må du også ordne forsikring på bilen for å få den godkjent.Deler fra din gamle bil skulle ikke være noe problem så lenge de er orginale og fra tilsvarende modell.

Skrevet

hva med at jeg finner et 316 e30 karroseri?

vil det bli mye problemer med å få godkjent 325 motoren..?

er ikke så mange hele 325 karrosori til salgs..

Skrevet

rett meg hvis jeg tar feil men er det ikke utrolig vanskelig å få regget en rekke sekser i en som har hatt rekke 4'ern i før selv om bremser osv er bra nok?

eller er jeg helt på bærtur?

Skrevet

Tror det er riktig som Erik skriver at understell bremser osv tilpasset 325 motoren blir satt over på karosseriet så blir det godkjent.Men det er muligens lettere å spørre på biltilsynet selv om servicen ikke alltid er på topp der.

Skrevet

Jeg vil uansett anbefale og ha en dialog med "tilsynet" på forhånd og underveis. Les også www.bmwccn.no/rogaland/biltilsynet.html

Dessverre er ikke BMW Norge interessert i å hjelpe deg med godkjenning av dette, men GS Bildeler vet jeg har solgt lister med forskjellene mellom modeller tidligere, så kanskje de kan hjelpe med å gi deg en oversikt over hva du må bytte. Dersom du har dette, og kan vise til at det er byttet så vil nok Trafikkstasjonen eller et bilverksted gå god for dette og godkjenne bilen.

Skrevet

...trur at det er viktigt med dialog i forkant og undervegs....legg opp løpet slik at det er dei som fortel deg (synd at det skal vere slik) og at du "rettar" deg etter deira anbefaling (må nesten bruke den berømte "omvendt-psykologi")

Lettare å få tillatelse enn tilgivelse der i gården......;)

Skrevet

takker...men biltilsynet her er ikke ikke akkurat så fristene å snakke med..

sitter noen sure treige kjerringer i skranka og gretne gamle menn som bare kommer til å se dumt på meg...

men for vel iverfall prøve..

men er det noen forkjell på 2 dørs og 4 dørs? min e30 er 4 dørs..vill dette passe på en 2 dørs karrosori.? eller har det ingenting å si?

Skrevet

Skal du ha karosseribytte må du bruke opp igjen 3 ting fra vrakbilen. motor, girkasse, forstilling, bakstilling. 3 av disse 4 tingene må brukes opp igjen. Før de demonteres fra vrakbilen må de plomberes av biltilsynet. Bare husk dette før du begynner å demontere.

Skrevet

Det er ingen forskjell på bremser, understell, motor og drivverk på 2-dørs/4-dørs.

Jeg er redd for at du neppe kommer særlig langt på Trafikkstasjonen med den innstillingen der... Med en seriøs forespørsel, litt offensiv, men samtidig ydmyk så kommer du langt. Dessuten vet jeg om mange som oppsøker en annen Trafikkstasjon enn sin nærmeste rett og slett fordi enkelte steder er kjent for å være litt vanskelige.

Skal du ha karosseribytte

Nå er det vel ikke snakk ok karosseribytte om jeg har forstått mEhE rett. Han har en krasja 325i, og planlegger å kjøpe en hel 316i og skal flytte over det tekniske fra 325i til 316i, og få denne godkjent med ny motor.

Skrevet

Snakka med biltilsynet om dette for en stund siden. Du må få noen(et bmw verksted eller no) til å skrive under på at det understellet som sitter der faktisk er 325, og at bremser og alt det der er riktlig. For de har ikke tid til å drive å måle bremsesylindre osv. sa dem

Skrevet

plombering er vel bare ved kappet og sveiset ramme?

ja karrosoriet mitt er ubrukelig..så tenker på å kjøpe nytt og bytte over deler som er brukende...

bimmerlars: da må jeg altså ha en dialog med verksted å i tillegg til tilsynet?da er kansje os-bildeler ett alternativ.skal ringe å hørre med fyren i mårra.

Skrevet
Jeg vil uansett anbefale og ha en dialog med "tilsynet" på forhånd og underveis. Les også www.bmwccn.no/rogaland/biltilsynet.html

Dessverre er ikke BMW Norge interessert i å hjelpe deg med godkjenning av dette, men GS Bildeler vet jeg har solgt lister med forskjellene mellom modeller tidligere, så kanskje de kan hjelpe med å gi deg en oversikt over hva du må bytte. Dersom du har dette, og kan vise til at det er byttet så vil nok Trafikkstasjonen eller et bilverksted gå god for dette og godkjenne bilen.

Er jo lett å se forskjellene på modellene i ETK eller realoem.com. Kan lage slike lister selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...