Mangel Skrevet September 11, 2005 Share Skrevet September 11, 2005 Det er ikke vits å dekke til noe egentlig... bare ikke spyl for hardt på elektronikken og pass på at deksla sitter sånn de skal. Er du redd for at du ikke skal få starta den etter på så la motoren gå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet September 11, 2005 Share Skrevet September 11, 2005 ikkje la motoren gå vist den er varm når du spruter på med kaldt vann er ikkje dette heldig og avfetning og andre vaske midler kan bli bran farlige ved høge temperaturer! eksos manifoilen blir fort 700 grader! du kan dekke til dynamo batteri og sikrings boks men tror ikkje det er nødvendig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten318 Skrevet September 12, 2005 Forfatter Share Skrevet September 12, 2005 takk for alle tips.. vet ikke helt om jeg tar høytrykk eller vannslange da nærmeste høytrykkslange er litt lengere unna og da blir motoren varm.. og orker ikek vente en time.. hehe.. legger ut bilde i kveld om hvordan det blei.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten318 Skrevet September 12, 2005 Forfatter Share Skrevet September 12, 2005 Da er vasken ferdig.. kunne kanskje gjort det mer grundig men synes det blei bra allikevel. Slik så det ut før. slik ble det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vid@r Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 Jeg vil fraråde høytrykkspyling. Har hørt om mange som har ødelagt elektronikk pga det. For min del bruker jeg et sterk industrirensemiddel(micrositrus) og rennende vann med lavt trykk. Har aldri dekket til noe da det ikke er nødvendig når man ikke bruker høytrykkspyler. Det har egentlig ikke noe for seg, da man uansett må skrubbe for å gjøre reint i motorrommet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten318 Skrevet September 12, 2005 Forfatter Share Skrevet September 12, 2005 brukte hageslange jeg.. dvs nesten null trykk. hehe.. og gnikka med svamp osv.. synes det ihvertfall blei bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rope Skrevet September 13, 2005 Share Skrevet September 13, 2005 Skal du bruke høytrykk så bruk såpe først, ikke ha såpe i høytrykket da dette kommer inn mange steder hvor det er vanskelig å få det vekk, noen typer såpe reagerer med metall over lengre tid og det vil bli en slags "sveise" prosess ting vill sitte fast osv.... dette er veldig uheldig, fikk problemer med det på gir-overføringa på motor sykkelen til en kompiss da han alltid vaska den med såpe i høytrykks spylern.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå