nouse2 Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 Hei. Jeg er på vei til å kjøpe en M5 E39 99 modell, (bor i sverige så det er faktisk mulig hehe) Men etter å ha vært å kjørt den en tur så ble jeg litt skeptisk. Når den nærmet seg 6000 omdreininger så begynte den å holde igjen litt virket det som, kan det være at VANOS styringen er defekt? har også prøvd en annen som ikke dette var tilfellet på, men ble desverre ikke imponert over de 400 hk'ene som skal være i en slik bil, har hatt en audi S8 2000 mod med 360 hk, firhjulstrekk og automat og drøye 100 kg mer i vekt, og jeg mener den ville kjørt fra de M5'ene jeg har kjørt, det kan jo ha seg at jeg ikke har hatt flaks med de to M5'ene jeg har kjørt da. Men har dere noen tips om andre feil jeg burde se etter? bilen har navi/tv, el seter med minne, soltak. pluss mye annet godis. tålig fullutsyrt vil jeg tro. Takker på forhånd for svar.. Hilsen Espen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 har den gått langt? er den grisekøyrd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nouse2 Skrevet September 12, 2005 Forfatter Share Skrevet September 12, 2005 Den har snart gått 120.000 km. virker veldig pent behandlet. ikke en ripe eller bulk i den. noen små stensprut, men det blir det jo etter snart 7 år. invendig ser den ut som ny. veldig hel og pen bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 Var det ikkje litt tidleg å få tull med VANOS? Ville kanskje sjekke litt på ein BMW verkstad....... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nouse2 Skrevet September 12, 2005 Forfatter Share Skrevet September 12, 2005 ok. han sa jeg bare kunne få med meg bilen på sjekk. men lønner det seg med NAF test, eller en M-test i sverige? eller er det best å gå til ett autorisert BMW verksted?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 Eg har stor tru på NAF eller M-test, men det er kanskje lurt i denne saken å ta bilen til nokon som er kyndige på ein del av det spesielle som er i ein M5. Naf/M vert litt generelle på drivbane og motor.... Eg ville latt BMW kikka på saken...det kan vere verd nokon kr for ein sjekk som anten gjer at du slår frå deg heile bilen, eller som kan gi deg roleg nattesøvn om du kjøper..... ...reknar med at bilen ikkje er gratis om du er i sverige.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nouse2 Skrevet September 12, 2005 Forfatter Share Skrevet September 12, 2005 Hehe neida den er jo ikke det. men så ca 300000 billigere enn i norge da. Ja bør nok velge en BMW forhandler her i Sverige regner jeg med, de har vel vært noe mer borti slike biler en forhandlere i sarpsborg og moss vil jeg tro... men du vet ikke om noen andre svakheter, for bilen i seg selv er jo en drøm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 300.000 til staten!!!!!! Heia Norge...valg i dag...men det er vel ikkje håp for dette temaet. Er nok ikkje mange BMW forh. med masse erfaring på denne i Norge nei, men i Sverige er det vel håp....Masse M5 i Stockholm! Beklagar eg er ikkje noko på M5, men sikkert andre her på forumet som kan svare på det......Masse flinke folk her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage-A Skrevet September 13, 2005 Share Skrevet September 13, 2005 Du kan også prøve www.bmwccn.no hvis du ikke får tilstrekkelig med svar her Bare et tips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atle Simonsen Skrevet September 13, 2005 Share Skrevet September 13, 2005 Faen, da kjøper du jo drømmebilen min før meg. Men jeg får meg kanskje sitte på en tur. Bilen du har sett på er faktiskt ca 400.000,- billigere i Sverige enn i Norge. Så prisen er det ingenting å si på. Ta testen og KJØP. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520d Skrevet September 13, 2005 Share Skrevet September 13, 2005 Du har mye my mere dreiemoment på en S8. Og du har full kraft fra lave turtall. Turboen har veldig mye å si. M5 har ikke sjans Derfor så blir Alpina bedre kjøp Der er det jo Bi-turbo. 250 turbohester er sjukt! http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=852704 M5 har ikke sjangs på korte strekninger når du har det syke dreiemomentet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 13, 2005 Share Skrevet September 13, 2005 Du kan kanskje prøve å sende en PM til 'robertdn'. Han har E39 M5. Kanskje han kan svare deg litt grundigere enn vi andre som egentlig bare drømmer om slike biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wcbthomas Skrevet September 13, 2005 Share Skrevet September 13, 2005 Du har mye my mere dreiemoment på en S8. Og du har full kraft fra lave turtall. Turboen har veldig mye å si. M5 har ikke sjans hvilken turbo? S8 med TURBO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet September 13, 2005 Share Skrevet September 13, 2005 Her er litt info om M5 fra Autopower.se Luftmängdmätarna är en svag punkt hos M5an, vilket visar sig i form av att motorn går ojämnt och tappar kraft. Trasiga luftmängdmätare kan lura vanos-enheterna till att inta felaktiga lägen i förhållande till rådande driftsförhållanden, vilket kan resultera i att oerfarna verkstäder misstolkar det som fel på Vanos (p.g.a missvisande felkoder), vilket i sin tur kan bli ytterst kostsamt för kunden. Nya Luftmängdmätare kostar ca 7.000:- (3.500:-/sida). Hög oljeförbrukning drabbade många tidiga M5or, vilket berodde på otäta kolvringar. Block och kolvringar uppdaterades 2000. Defekt Vanos-enhet drabbar vissa M5or och visar sig i form av att motorn går ojämnt och tappar kraft. Byte av Vanos-enheter kostar ca 16.000:- per cylinderrad. Vanos-enheten har en justeringscylinder som arbetar med oljetryck. På tidiga modeller töms cylindern på olja när motorn stängs av, vilket resulterar i några sekunders missljud från vanos-enheten när motorn startas. Detta är dock endast ett skönhetsfel som varken påverkar motoreffekten eller hållbarheten. Bilar tillverkade augusti 2000 och senare har en modifierad justeringscylinder, som håller kvar oljetrycket även efter att motorn stängts av. Detta är ett system som kan ha eftermonterats på vissa äldre M5or. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 13, 2005 Share Skrevet September 13, 2005 Styremedlemmet Robert Darre-Nielsen i BMWCCN har hatt noen mindre hyggelige opplevelser med sin E39 M5...les evt. litt i disse to trådene. http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=173168 http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=205955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå