Gå til innhold

Er d bra for motor å fjerne kat?

DaggEn
 Share

Anbefalte innlegg

Om du er ute etter skikkelig lyd så er uten tvil Scorpion tingen. Det lager lyd i bøtter og spann.

Mener det er en på bmwccn som har et slikt til salgs til en 325.

må si meg helt uenig etter min erfaring,jeg har hatt scorpion på min og det ga ikke den flotte gromme bmw lyden jeg ser de fleste er ute etter(inkludert meg) den lagde en hylende lyd som ikke "er" bmw etter min mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men tilbake til topic ;)

Syns eg leste for en stund siden her på siden at det ikkje var bra for motoren å fjerne kat pga at den var laget for å ha den motstanden som kat'en gir eller noe i den duren....??

Noen som skjønner hva jeg skal frem til?

Stemmer dette?

etter slik som jeg lærte det på skolen så var det vel biler etter 95mod. som man ikke burde fjærne katèn på. de er laget for å gi en viss motstand. du kan fjærne den med det har liksom ikke noe for seg. vil vell heller gå dårligere.... så sant det stemmer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tilbake til topic ;)

Syns eg leste for en stund siden her på siden at det ikkje var bra for motoren å fjerne kat pga at den var laget for å ha den motstanden som kat'en gir eller noe i den duren....??

Stemmer dette?

etter slik som jeg lærte det på skolen så var det vel biler etter 95mod. som man ikke burde fjærne katèn på. de er laget for å gi en viss motstand. du kan fjærne den med det har liksom ikke noe for seg. vil vell heller gå dårligere.... så sant det stemmer da.

Okay!

Takker for etterlengtet svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt Sebring grenrør noen gang? Har du prøvd det? Vet du helt bestemt at det ikke fungerer slik det skal?

Hadde sebring grenrør på min E30 ( i komb med Ac Schnitzer effektanl.)... merket MARKANT forskjell på bilen. Så det fungerte uten tvil på bilen min. Om det er det samme til E36 vet jeg ikke, men litt "hardt" å avvise det hele pga et bilde du har sett en gang...

På en eller annen måte har jeg mer tiltro på diverse ingeniører/ansatte hos Sebring enn på dine uttalelser... :roll:

Når det er lett å se på bildet at det er "feilkonstruksjon" så er det ikke noe problem å avvise det.

Ha tiltro til hvem du vil du! :P Ting lages for å tjene penger. Crow up man!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tilbake til topic ;)

Stemmer dette?

Okay!

Takker for etterlengtet svar ;)

Er dette vi har lamdasonde til. Når den merker at her går det mer eksos, så forteller den hjernen det og luft/drivstoff blandig justeres der etter. Tror jeg da :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katalysatoren kan godt fjernes, motoren tar ikke skade av det. Lambdasonden står alltid foran kat'ene, demred vil fjerning av kat ikke innvirke på motorens luft/bensinblanding. En motors eksoanlegg er alltid utviklet med hensyn til et visst mottrykk, det er riktig. Men gutta her, som monterer effektanlegg har allerede forstyrret dette mottrykket ved å øke diameter på eksosrør. Men de mest seriøse leverandørene har lagt inn en strupning inne i anlegget, somregel ut av siste potta, for å opprettholde mottrykket.

Men nå var jo spørsmålet at herren ville ha mer lyd, eller var det ikke? Skal du ha både mer lyd og effekt?? He-he. Hørt på maken.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...