bimmerdude Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 Er på nippen til å kjøpe en stor kjørecomputer! Noen som har prøvd om den store passer i biler med den lille orginal montert (den med CC, utetemp og klokke)? Er ledningsnettet der fra fabrikken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 Jeg vet ikke hvordan det er på E36, men en kamerat med E34 fikk bekreftet fra GS Bildeler at ikke alle bilene har tilstrekkelig ledningsnett til å bare sette over den store kjørecomputeren. Ring de og spør. Men som du fikk høre til svar i www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/melding.aspx?Id=236652 så er det mye jobb hvis du må trekke opp ledninger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 forsøkte å bytte over fra stor til liten i min bil, men den store har to tilkoblinger, mens den lille kun har en. så det gikk ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nino Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 dette kommer ann på hvilket ledningsnett som sitter i bilen din.. i e34 så ser du dette under baksetet.. om det ligger 2 grønne tilkoblings*( ligner på iso) så har du det som kalles for "high ledningsnett".. har man dette så kan du lett sette inn en stor computer.. regner med att det er noe av det samme på andre modeller... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet September 14, 2005 Forfatter Share Skrevet September 14, 2005 Hvordan får man den ut egentlig? Er det bare å dytte den ut fra det hullet på undersiden? Prøvde men den sitter veldig hardt fast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nokiaas Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 Hiver meg på E34 sammenligningen jeg og. Se her http://www.bmwe34.net/e34main/upgrade/OBC.htm Mulig det er noe likt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 sitter på samme måten som rammen til bilstereo. Det er slike klips den sitter fast i. Så det er kjempelett å få den inn igjen......trykk i hullet i rommet under BC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Tran Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 den store kjøre computer har en hvit kontakt og en svart. derimot den lille har bare en svart kontakt. du må trekke no extra ledninger. noen går til speedometer osv. det går men må ha litt peiling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 dette kommer ann på hvilket ledningsnett som sitter i bilen din..i e34 så ser du dette under baksetet.. om det ligger 2 grønne tilkoblings*( ligner på iso) så har du det som kalles for "high ledningsnett".. har man dette så kan du lett sette inn en stor computer.. regner med att det er noe av det samme på andre modeller... Vet du hva disse kontaktene brukes til? Jeg har stor kjørekomputer i bilen min (ledningsnett fra 525i) men den har aldri virket...Det er lys i knappene i komputeren, mn det er ikke liv i displayet...Er det noen koplinger som jeg har glemt å sette sammen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nino Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 dissa koblingene bak er jeg litt usikker på hva de egentlig går til.. er det vinduheismotorene bak tro? er ikke rett og slett bare diplayet som er gått dukken da? prøv en anna stor cpu og se om det fungerer kanskje? hmm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 Takk for raskt svar! Ja det er stor fare for at det er displayet som er gått..jeg får ta litt feilsøking i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nino Skrevet September 15, 2005 Share Skrevet September 15, 2005 får vi høre utfallet av feilsøkingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet September 15, 2005 Share Skrevet September 15, 2005 Nå har jeg hatt en time og to med "feilsøking"..Problemet viste seg å være strømtilførselen (pin 17 hadde ikke spenning)..Takk til nokiaas for linken!! Den var til STOR hjelp! Så nå har jeg kjørekomputer også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nino Skrevet September 15, 2005 Share Skrevet September 15, 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå