Gå til innhold

Kjørecomputer, passer stor i biler med liten fra før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på nippen til å kjøpe en stor kjørecomputer!

Noen som har prøvd om den store passer i biler med den lille orginal montert (den med CC, utetemp og klokke)?

Er ledningsnettet der fra fabrikken?

Skrevet

dette kommer ann på hvilket ledningsnett som sitter i bilen din..

i e34 så ser du dette under baksetet.. om det ligger 2 grønne tilkoblings*( ligner på iso) så har du det som kalles for "high ledningsnett".. har man dette så kan du lett sette inn en stor computer..

regner med att det er noe av det samme på andre modeller...

Skrevet

den store kjøre computer har en hvit kontakt og en svart. derimot den lille har bare en svart kontakt. du må trekke no extra ledninger. noen går til speedometer osv. det går men må ha litt peiling

Skrevet
dette kommer ann på hvilket ledningsnett som sitter i bilen din..

i e34 så ser du dette under baksetet.. om det ligger 2 grønne tilkoblings*( ligner på iso) så har du det som kalles for "high ledningsnett".. har man dette så kan du lett sette inn en stor computer..

regner med att det er noe av det samme på andre modeller...

Vet du hva disse kontaktene brukes til? Jeg har stor kjørekomputer i bilen min (ledningsnett fra 525i) men den har aldri virket...Det er lys i knappene i komputeren, mn det er ikke liv i displayet...Er det noen koplinger som jeg har glemt å sette sammen? :)

Skrevet

dissa koblingene bak er jeg litt usikker på hva de egentlig går til.. er det vinduheismotorene bak tro?

er ikke rett og slett bare diplayet som er gått dukken da?

prøv en anna stor cpu og se om det fungerer kanskje?

hmm...

Skrevet

Takk for raskt svar!

Ja det er stor fare for at det er displayet som er gått..jeg får ta litt feilsøking i morgen :wink:

Skrevet

Nå har jeg hatt en time og to med "feilsøking"..Problemet viste seg å være strømtilførselen (pin 17 hadde ikke spenning)..Takk til nokiaas for linken!! Den var til STOR hjelp! :D

Så nå har jeg kjørekomputer også 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...